Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 136707 ganger)

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #375 : 25. januar 2012, 21:48 »
Det er jo det jeg ikke helt klarer å finne ut av. Jeg syns selv jeg var ganske ripped på 87kg. Er derfor skeptisk til at det bare er å deffe videre ned til 83kg. Planen er at de kg først og fremst skal bli borte fra overkroppen. Tanken er at hvis jeg bare trener beina, vil kroppen "velge" muskulatur som ikke benyttes som brennstoff når det ikke er fettreserver eller mat å ta av. Vet ikke hva du/dere mener om det? Selvfølgelig skulle jeg gjerne beholdt overkroppsstyrke, men det er ikke like viktig som å bli sterkere i beina ift egenvekt.

Noen ideer om hvordan jeg bør gå frem?
Om det er noe å hente i bandy på styrke i overkroppen, er det vel bare å fortsette å trene overkropp men trappe litt ned på maten? Da holder jo vekta seg stabil? Smiley
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #376 : 25. januar 2012, 22:56 »
Blir nok ikke noe problem å holde seg på vekta. Det er veien ned jeg er interessert i å gjøre så optimal som mulig Smiley

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #377 : 26. januar 2012, 19:26 »
I see. Vel, da har du nok rett i teorien hvertfall. Minstemål av overkroppsstyrke bør du uansett prøve å beholde, uansett idrett er det positivt.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #378 : 26. januar 2012, 20:31 »
Selvfølgelig Smiley

Dagens trening:

3timer på is. Trente på en del skøyteteknisk, noe skudd og 1 mot 1 med en av de unge, lovende. Tom og jævelig i kroppen, men det er bare bra. Stoppet på badet på veien hjem. Ble litt hopping:

43 trinns trapp fordelt på 9-5-9-8-4-8 med gåflate mellom.

3set der 1 sett består av hvert trinn hele veien, hvert andre trinn hele veien, hvert 3. trinn hele veien, hvert 4. trinn hele veien og hvert 5. trinn hele veien.

God og mør i beina. Imorgen blir det tøying på morgenen, før det blir is med laget på eftan Cheesy

Utlogget Venutti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #379 : 28. januar 2012, 03:06 »
Spennende logg. Spor Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #380 : 29. januar 2012, 13:19 »
Fredagen utgikk treningsmessig. Har to kamerater som skal til statene om noen måneder, og som har store ambisjoner om å se biffe ut :p Satt opp treningsprogram for dem og hjalp dem med gjennomføring. De var ikke så fan av meg lørdag morgen, så tipper de hater meg enda mer idag. Treningen med laget utgikk og jeg hadde problemer med å transportere meg til ælva. Fint med en hviledag. Blir ikke så mange av dem når sluttspillet kommer.

Igår ble det halvannen time på is. Jeg er inne på noe nå, men jeg må finne ut hva det er. Tror faktisk jeg kan bli ganske flink til å drible hvis jeg får inn litt mer kropp fra venstre til høyre. Kommer sikkert snart.

Idag har jeg planer om å trene med juniorlaget på is, før det skal bli vekter i garderoben etterpå. Skal faktisk være trener for de unge, lovende. Vurderer å kjøre dem hardt, uten å være med selv. Vektøkta blir bare noe lett fjas, ettersom det er prøvespill med svenskene på tirsdag.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #381 : 01. februar 2012, 01:34 »
Vektøkta på søndag ble:

Bøy:
60kg x 5/5
80kg x 5/5/5

Skippet mark

Gårsdagen ble litt lurig. Læreren vår i fysikk mener at vi er en gjeng med retards som ikke skjønner relativistisk tenking på første forsøk. Naturlig nok fikk vi en time "straffeundervisning" for å skjønne det. Det resulterte i at jeg misset treningen, men lærte meg å regne med relativ tid Smiley

Dagen idag var preget av nerver. Hehe. Var ganske engstelig mens jeg kjørte til Karlstad. Tanker som at: "hva om jeg ikke er god nok?" osv dukket opp, og jeg hadde bra puls da jeg kom frem. Viste seg at jeg hadde lagt inn LITT god tid, da jeg var i Karlstad 15.20 og skulle møte treneren 17.30 Wink

Men læreren min i fysikk kan ikke få understreket godt nok hvor dårlig tid jeg har ift eksamen, så jeg fikk da gjort halve innleveringen til mandag Smiley "Ha alltid med deg fysikkbøkene. Plutselig har du et kvarter du må slå ihjel tid. Hva er vel bedre enn å løse en fysikkoppgave?" Merkelig nok hjalp det faktisk en del på nervene også, så da treneren dukket opp, hadde hjertefrekvensen normalisert seg og jeg klarte faktisk å snakke uten å stamme på bondenorsk.

Forsto tidlig at språkbarrieren var enveis. Jeg forsto alt de sa, men selv om jeg prøvde å snakkke diksjonert og velartikulert, var det vanskelig for dem å forstå meg. Konklusjonen er at vi nordmenn er mye smartere enn svenskene Wink Ble jallasvensken min, og da syns de jeg snakket mye mer forstålig norsk....
¨
Spillerne var helt konge og treneren var sjef. De fleste på laget er på alder med meg, med 2-3 unntak som er født tidlig 80 og kapteinen som er pappa i gruppa - han er 70modell. Lurer på hvordan det blir å bli så gammel...

Treningen gikk over all forventning. Tempoet var veldig mye høyere enn hva det er her hjemme, men det gikk overraskende bra å omstille. Fokuserte på pass and move, og det virket å fungere. Var på lag med "Henrik-rett-frem" - en av de bedre spillerne jeg har spilt med, men som navnet sier var det mye tut og kjør Smiley

Uanett var dommen at jeg er hjertelig velkommen til høsten, at klubben skal hjelpe meg å finne leilighet og at jeg i tillegg kommer til å bli lønnet :S? Hadde ikke akkurat sett for meg at jeg skulle få penger for å være med, men det er jo alltid kult - selv om det neppe er snakk om Premier League-summer. Nå er det uansett bare opp til meg selv. Få på plass fysikk, kanskje også matte - selv om jeg har nok for å komme inn - og komme seg inn på naturvitenskaplig baseår Smiley

Krysser fingrene for at jeg blir svenske fom høsten, selv om det er en del ting som må gå i orden først Grin

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #382 : 01. februar 2012, 06:26 »
Gratulerer! Artig lesing Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #383 : 01. februar 2012, 08:06 »
Hvis du får lønn for å drive isdans, kan jeg kreve honorar for mine konsulenttjenester da?  Grin

I tillegg til å være en i overkant skarpsynt og pirkete styrkecoach er jeg en suveren språklærer. Standardsvensk, skånsk og norrlandsdialekt, i tilfelle du må flytte nordover, eller starte med hockey etter at jeg er ferdig med deg  :Smiley
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #384 : 01. februar 2012, 08:14 »
Grattis Mercy, moro!! Grin

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #385 : 01. februar 2012, 11:44 »
Merkelig fenomen det der, at svensker og dansker ikke skjønner ett ord vi nordmenn sier, mens vi skjønner svensk veldig greit, og dansk til en viss grad Smiley

Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #386 : 01. februar 2012, 15:43 »
Gratulerer! Artig lesing Smiley

Takker Smiley

Hvis du får lønn for å drive isdans, kan jeg kreve honorar for mine konsulenttjenester da?  Grin

I tillegg til å være en i overkant skarpsynt og pirkete styrkecoach er jeg en suveren språklærer. Standardsvensk, skånsk og norrlandsdialekt, i tilfelle du må flytte nordover, eller starte med hockey etter at jeg er ferdig med deg  :Smiley

Haha. Du skal få din lønn i himmelen, men du må hente den selv. Tipper det blir hardt om jeg utleverer loggen din til sankt Peter Grin

Derimot skal du få lov å undervise i svensk om jeg får komme bort og lære bøy, mark, rykk og støt når våren kommer. Ser for meg en langhelg på Ogna med toveis læring. Jeg lærer deg gleden ved trappehopp og bakkaintervaller, samt hvor på kroppen magerutene kan finnes. Du lærer meg overnevnte, samt hvordan man hater alt og alle som ikke er store styrkeløftere Grin

Grattis Mercy, moro!! Grin

Takker Smiley Skylder vel deg og lønn som takk for hjelp med løpingen. Se svar til Fenriken for utlevring Cheesy

Merkelig fenomen det der, at svensker og dansker ikke skjønner ett ord vi nordmenn sier, mens vi skjønner svensk veldig greit, og dansk til en viss grad Smiley



Rart det der. Med dansk far har jeg alltid lurt på hvorfor andre sliter med å forstå han. Kan selvfølgelig komme av at han snakker en blanding av norsk og dansk som verken dansker eller nordmenn forstår Wink

Idag har jeg forresten kjøpt A clash of kings., bok 2 i serien av George Martin. Studiemessig er det å skyte seg selv i leggen, men planen er at den må stå urørt i bokhyllen til ukens innleveringer er unnagjort. Kan vel uansett gjemme meg bak engelsktrening :Smiley

No blir da trening

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #387 : 01. februar 2012, 16:00 »
Jeg gleder meg vilt til du reiser til Ogna og spør etter meg. Er det noen der som vet hvem jeg er blir jeg seriøst overrasket. Film gjerne opptrinnet.  rofl
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #388 : 01. februar 2012, 21:13 »
Jeg gleder meg vilt til du reiser til Ogna og spør etter meg. Er det noen der som vet hvem jeg er blir jeg seriøst overrasket. Film gjerne opptrinnet.  rofl

Haha. Alt vest for Buskerud er vel Ognå Grin?

Dagens trening ble forkortet. Banemanskapet hadde bestemt seg for å endre treningstiden vår, uten å informere oss om det. Det resulterte i at vi kun fikk 1 times trening-.-

Hadde en morsom øvelse i dag; starter på hvert vårt cornerflagg. Ballen ligger 40-45meter fra målet. Den som når ballen angriper, den som er treg forsvarer. Ble satt opp mot def-midten vår, som jeg trodde det ville bli tøff kamp mot. Det ble det ikke, og de 3 første fikk jeg angripe. På 4. turen så jeg plutselig at han var ved ballen da jeg fortsatt var 10 meter unna, og jeg ante ugler i mosen. "Jeg måtte ta en liten tjuvstart for å vinne" var kommentaren hans :p

Ble bøy etter treningen:

60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5/5/5

Dårlig fart på bøyen, men ikke tungt. Fikk ikke fart da det kun var stanga engang.

Imorgen er det treningsfri for laget, så det blir forhåpentligvis en tur på is, etterfulgt av trappehopp. Trenger å hoppe litt hvis jeg skal tilbake til Sverige på mandag og tirsdag Grin

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: M16 Madness Før/etter-bilde side 25
« #389 : 02. februar 2012, 19:57 »
Haha. Alt vest for Buskerud er vel Ognå Grin?

Og når noen i Drammen sier hvor de er fra, så spør jeg: "Hvilken etasje?"  Grin

Alt etter Voss er Drammen, bare så det er sagt.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!