Skrevet av Emne: korsbånd og meniskskade  (Lest 3538 ganger)

Utlogget ragge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

korsbånd og meniskskade
« : 09. november 2005, 15:17 »
noen som vett hva som gjøres når enn har fått konstatert meniskskade og og delvis avrivning av fremre korsbånd.vil jo tilbake med drive kampsport og spille litt fotball igjen.er deppa nå.noen som kan hjelpe meg.må vel ha oprasjon nå?
v:84 h:1.80
benkpress:132.5kg
markløft:215kg(uten reimer)
knebøy:170kg

Utlogget ølla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

SV: korsbånd og meniskskade
« #1 : 21. november 2005, 00:10 »
jeg var hos legen og han sa at jeg hadde "slakk" i menisken på fremsiden på begge knærne. han sa til meg at det ikke var alvorlig nok til en oprasjon, men jeg måtte trene lårspark men MANGE reps og nesten ingen vekt. måtte begynne med en "ertepose" og trene meg opp derfra. skulle trene når jeg hadde tid, f.eks når jeg så på tv o.l.

så det kan jo kanskje funke for deg også. lykke til.
Now is the time for me to rise to my feet. Wipe  the spit from my face, wipe the tear from my eyes!

Utlogget eirikNe

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

SV: korsbånd og meniskskade
« #2 : 28. november 2005, 18:56 »
framre menisk har lettare for å reparere seg sjølv ein bakre menisk. derfor ventar ein ofte så lenge som mogleg me å gjere eit inngrep.
delvis avriving av korsbånd gror ofte til av seg sjølv. men det er ikkje uvanleg at ein må trene med ei støttande skinne rundt kneet når ein er restituert.
Treningsterapeut

Utlogget arancx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: korsbånd og meniskskade
« #3 : 10. august 2011, 15:20 »
mitt erfaring er at legene lyver om at du ikke trenger operasjon. Grunnen til dette er at helsekøene er så lange og dem trenger å kutte det ned ved å se om noen takker nei.. de aller fleste venter 1-2 år på korsbånds operasjon og det er derfor dem sier at du ikke trenger det.

eneste gangen jeg vil si at du ikke trenger operasjon er at dersom du er ei 60 år gammel ikke aktiv dame som ikke har gått en km tur på flere år og har ingen form for fysisk krevende hobby.. min konklusjon er enkel.. er du under 50 år, så har du ingenting å tape på å ofre to uker i senga i bytte mot et aktiv liv resten av livet!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!