Skrevet av Emne: Burde jeg kreve leie etter det er slutt?  (Lest 5636 ganger)

Utlogget DannY GuettA

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• Raw power & Natural Strength
Sv: Burde jeg kreve leie etter det er slutt?
« #30 : 19. juli 2011, 17:53 »
JEg og dama gjorde det slutt for ca 3 mnd siden. Hun bodde her i ca 5 mnd selv om hun hadde egen leilighet som hun disponerte, men ikke brukte. Jeg betalte derfor fellesutgifter og strøm i denne perioden også, men vi delte på levekostnader ellers. Det forelå ingen avtale eller formell flytting, men hun var ikke i egen leilighet annet enn å hente posten og div ettersyn. Grunnen til at jeg ikke krevet noe for det var fordi vi er begge studenter og ganske har trang økonomi begge to, og hun hadde jo sitt å betale med den leiligheten hun ikke brukte.
I ettertid er jeg blitt ganske i tvil om hva jeg bør gjøre. Vi er ikke på talefot lengre. Det er allikevl på det rene at hun har bodd her gratis, noe som for meg ikke medførte noen økonomiske goder ift. leiligheten - tvert om. Det jeg er i tvil om enkelt og greit om jeg burde sende henne en saklig og ydmyk email hvor jeg forklarer ting i rolige ordlag, og om jeg således burde spørre om halve husleien for de aktuelle månedene. Jeg har ikke lengre stømregningene, så disse vil jeg derfor ikke kreve av henne. Altså, husleien er fast, slik at den er etterviselig, det er ikke strømmen og derfor burde jeg heller ikke kreve et ca beløp.

Jeg er fullt klar over at det er dumt å komme med dette i ettertid, og det er en hårfin balanse på hva man tilgodeser den andre i et samliv, og hva man burde kunne kreve av penger. Det er allikevel slik at jeg også har det trangt, og at hun var her i perioden er på det rene. Vi hadde nærmest felles økonomi i perioden hun bodde her med unntak av faste utgifter.

jeg prøver å se objektivt på dette, og innser at dette neppe kan bli en sak som går seg stille hen. Men det faktum at hun har valgt å bo to steder kan ikke jeg lastes for. Desverre for meg så er det relativt dumt å komme med dette i så lang tid i etterkant. Men jeg føler jeg har drevet litt veldedighet i perioden, da jeg har minnet henne på at hun ikke burde bo her uten avtale eller betale utgifter, da det ble en belastning for mitt vedkommende.

Er det da urimelig å sende en mail hvor jeg ber henne høfligst om å dekke halvparten av de felleskostnadene jeg betalte sameiet i de aktuelle månedene?

Spirre

det høres seriøst dumt ut, da du har latt hu bo der gratis.. og nå plutselig krever å få penger tilbake fra de mnd'ene hu bodde der?Huh ville du hatt de pengene, skulle du sagt det med engang, hjelper ikke å være en bitter eks og vil plutselig ha penger for det.

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Ayørn

• Erfaren bruker
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Burde jeg kreve leie etter det er slutt?
« #31 : 19. juli 2011, 19:19 »
Det er allikevl på det rene at hun har bodd her gratis, noe som for meg ikke medførte noen økonomiske goder ift. leiligheten - tvert om.
Du mener altså at hun skal betale for sin egen leilighet, og halvparten av din?
Fikk du dobbel leieutgift av at hu bodde der? Dobbel internettutgift? Dobbel kabeltv-utgift? Hadde du en romtemperatur på 40 grader i stedet for 20 grader?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!