Skrevet av Emne: drareimer  (Lest 11642 ganger)

Utlogget Zwifty

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: drareimer
« #30 : 07. desember 2011, 13:42 »
Kalk og låsegrep "does the trick" for min del. Sverget til drareimer før da jeg mente jeg mistet fokuset på rygg, men istedet brukte det på å holde svineriet. Drareimer eller ikke, løfter du riktig teller det i mine øyne mer enn om du bruker reimer eller ikke. Ser alt for mye sprettmark uten reimer og folk som bruker reimer på alt av øvelser.

samme til meg. mye kalk og låsegrep gjør meg sterkere i klypa enn jeg er i ryggen. Store og sterke underarmer er fett også Cheesy (ikke at jeg har særlig store) som en bonus blir du maskin i håndbak^^ om man skal utføre arbeid av noe slag som innebærer løfting eller å dra tunge ting, er det jo litt dumt å være en svær jævel som tar 250-300 i mark med straps, men ikke mer en 140-160 uten. Som tidligere sagt, man er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd.


hvis man ikke klarer chins/nedtrekk på grunn av grepsstyrken failer, bør man virkelig få trent opp underarmene mener ihvertfall jeg. Mark er betydelig tyngre

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: drareimer
« #31 : 07. desember 2011, 13:51 »
Ser at noen sier grepet er en begrensende faktor.. er det rart da? når dere bruker reimer på alt av øvelser. Jeg har droppet reimene og grepet er nå mye sterkere enn ryggen.

Hvor mye drar du i mark "Rex Rodney"?
"There Can Be Only One" - Bill K

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: drareimer
« #32 : 07. desember 2011, 13:59 »
Ser at noen sier grepet er en begrensende faktor.. er det rart da? når dere bruker reimer på alt av øvelser. Jeg har droppet reimene og grepet er nå mye sterkere enn ryggen.

Hvor mye drar du i mark "Rex Rodney"?

Det vet jeg ikke - kjører mest mengde. Men jeg drar vel 140-150kg 3sett og 10-12 reps.
Så jeg regner med at jeg kunne klart 190 - 200 kg, kanskje?!
Men ang reimer, så trener jeg uten så lenge grepet holder. Det vil si - reimer på siste sett.

Utlogget Chrishni

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

  • Eeeeyyy
Sv: drareimer
« #33 : 22. desember 2011, 09:28 »
Bjoennes. Hvor mye gikk du ne, og hvor lang tid tok det før grepsevnen greide å holde tritt. Jeg får ikke til et fullendt sett på 120 uten reimer, og jeg trener 10 reps på 150, 5x5 på 170. Jeg er ikke styrkeinteressert, kun C.B.B.
Train insane or remain the same

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: drareimer
« #34 : 22. desember 2011, 10:03 »
samme til meg. mye kalk og låsegrep gjør meg sterkere i klypa enn jeg er i ryggen.


......men jeg håper du ser at låsegrep i grunn bare en annen form for "reimer".....
Å låse fast tommelen med øvrige fingre er jo eeegentlig mer ubehagelig for tommelen enn direkte muskelbyggende for underarmene.

Dersom du mener noe med underarmsargumentet ditt, så dropper du både låsegrep, magnesiumkarbonat (og i hvertfall omvendt grep i markløft) Wink

Selv bruker jeg nesten aldri reimer, men foretrekker det framfor låsegrep enhver dag!
Jeg er tilhenger av å bruke reimer i minst mulig grad, men er alikevel også enig i at det er enkelte øvelser der det å kunne slappe litt mer av i underarmene kan være en fordel...samt at det er bedre å bruke bruke reimer på enkelte sett der grepet er et reelt problem enn å droppe det av "ideologiske" grunner. Smiley

Reimbruk må uansett ikke bli en sovepute mht å ikke få opp akseptabel grepsstyrke....det hjelper lite å dra over 200kg fra gulvet om en ikke greier å skru opp et syltetøyglass!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget darkmatter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: drareimer
« #35 : 22. desember 2011, 10:52 »
Tren uten reimer. Du er ikke sterkere enn grepet ditt uansett. Jeg kasta reimene mine for et år siden og har aldri sett tilbake..
Får lættis hver gang jeg ser en båddibillder som bruker drareimer for nedtrekk!

Jeg for min del må bruke reimer på tung nedtrekk, pga en gammel skade i hånda. Jeg har skåret
over senene på 3 fingre i høyrehanda, som aldri har blitt "reparert".

Tenker du over sånne ting når du går og ler av folk som bruker drareimer?

Prøv å dra 130kg i nedtrekk med tommel + en finger...

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: drareimer
« #36 : 22. desember 2011, 11:41 »
Bjoennes. Hvor mye gikk du ne, og hvor lang tid tok det før grepsevnen greide å holde tritt. Jeg får ikke til et fullendt sett på 120 uten reimer, og jeg trener 10 reps på 150, 5x5 på 170. Jeg er ikke styrkeinteressert, kun C.B.B.

Vanskelig å si hvor mye jeg tapte i starten, jeg byttet fra blandet grep til overhåndsgrep/låsegrep da jeg dro inn i militæret. Så mye av tapet kan jeg nok skylde på rekrutt perioden. Jeg hadde en 2x180kg med belte og blandet grep. Tok meg vel noen måneder før jeg tok 180 med overhåndsgrep, men da tok jeg det uten belte også.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Rex Rodney

  • Gjest
Sv: drareimer
« #37 : 22. desember 2011, 13:03 »


......men jeg håper du ser at låsegrep i grunn bare en annen form for "reimer".....
Å låse fast tommelen med øvrige fingre er jo eeegentlig mer ubehagelig for tommelen enn direkte muskelbyggende for underarmene.

Dersom du mener noe med underarmsargumentet ditt, så dropper du både låsegrep, magnesiumkarbonat (og i hvertfall omvendt grep i markløft) Wink

Selv bruker jeg nesten aldri reimer, men foretrekker det framfor låsegrep enhver dag!
Jeg er tilhenger av å bruke reimer i minst mulig grad, men er alikevel også enig i at det er enkelte øvelser der det å kunne slappe litt mer av i underarmene kan være en fordel...samt at det er bedre å bruke bruke reimer på enkelte sett der grepet er et reelt problem enn å droppe det av "ideologiske" grunner. Smiley

Reimbruk må uansett ikke bli en sovepute mht å ikke få opp akseptabel grepsstyrke....det hjelper lite å dra over 200kg fra gulvet om en ikke greier å skru opp et syltetøyglass!!

Krever ikke så mye for å åpne ett syltetøyglass lenger. De har jo fått de idiotsikre glassene med ekstra skrukork slik at kroppsbyggere ikke skal få muskelavrivning når dem tar i det dem har. Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!