Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 150055 ganger)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #300 : 24. juli 2011, 14:39 »
"Politilignende" genser og bukse var vel å ta litt i. Uniformen var nok heller så prikk lik som den kunne bli.
Å få tak i så store mengder kunstjødsel var nok heller ikke bare et tastetrykk. Han startet faktisk eget firma og leiet en bondegård for å få tak i så store mengder kunstjødsel. At det bare var diesel og kunstjødsel som var ingrediensene i bomba er nok også tvilsomt, fordi det er en ganske usikker blanding som han kunne risikert at ikke gikk av. Jeg tror nok heller han brukte dynamitt som avfyringsmiddel.
Det måtte nok også til andre deler for å få den til å eksplodere på det rette tidspunktet. Det var nok ikke så enkelt som en rakettlunte der Wink

Videre måtte han i tillegg til bombebilen ha en annen bil som stod best mulig plassert for å komme seg videre til Utøya. Nå vet jeg ikke hvordan han kom seg ut, men han måtte vel også ha båt, eller gikk det ferge?
Han gikk på de bildene jeg så i en blå natogenser med politimerke på. Buksen var samme farge med refleksstriper på. Det samme har vektere m.m. Merker er ikke noe problem å få tak i:
(kjapt Googlesearch med første treff) http://www.lawmanbadge.com/

Å være selvstendig næringsdrivende innebærer å registrere seg i Brønnøysundregistrene. Det tar 3 skjemaer å få dette til.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #301 : 24. juli 2011, 14:41 »
men foreksempel utfra det  han har brukt et sitat fra J. S. Mill på twitter får jeg en følelse av at han vrenger ting han leser til å passe sitt bilde, og ser det på den måten han selv vil?

Nevn et menneske som ikke gjør det da.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #302 : 24. juli 2011, 14:45 »
Nevn et menneske som ikke gjør det da.
Selvfølgelig mange som gjøre dette, men her har han valgt en filosof som står for det ganske motsatte av det han selv står for.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #303 : 24. juli 2011, 14:52 »
Mannen har ingen høyere utdannelse. Han har lest seg opp til å lage en elementær bombe. Enhver kan lage en slik bombe, manualer ligger det flust av tilgjengelig i bøker og internett.

I teorien kan hvem som helst lage en slik bombe, ja... i teorien kan hvem som helst bli statsminister i Norge også.

ABB fremstår som svært intelligent, men først og fremst dedikert. At han ikke har en høyere utdannelse, er ikke relevant.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #304 : 24. juli 2011, 14:53 »
Selvfølgelig mange som gjøre dette, men her har han valgt en filosof som står for det ganske motsatte av det han selv står for.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Stuart_Mill

Jeg bare skumleste nå, men fant ikke noe som tilsier at de er motsetninger.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #305 : 24. juli 2011, 14:57 »
"Hva i all verden mener du med at bøker å universitetet er politisk korrekte? Isåfall hvilke og hva?"

Hvorfor spørr du om et slikt spørsmål, når du selv sier at det stemmer og vet om det?

"Og jeg sier at et universitet er en bedre læringsinstans og besitter høyere kompetanse enn en ensporet, forvirret person."

Hvordan vet du at han er ensporet?
Jeg personlig er manchester united supporter. Men jeg ser mest sannsynlig flere chelsea, pool, arsenal kamper enn de fleste supportere for de ulike lagene. Vil uten tvil si at united er best, så det betyr at jeg er ensporet, selvom jeg har større oversikt enn de fleste andre? Du trekker en konklusjonen at jeg kun ser united kamper, men det blir bare synsing.

Man kan si at alle på universiteter er ensporet, siden de bare leser bøker som en professor har satt på pensumlisten, som ofte mangler store deler av saken. Det blir en hel generasjon med feks statsvitere med samme synspunkt som er ensporet? Kan komme med samme argumenter som deg, er bare bullshit og synsing.

Hvis jeg leser 15 bøker på egenhånd om et evne. Og ikke boken som er valgt ut på høyere utdannelse. Så besitter man faktisk lavere kompetanse? Jeg gir meg, du har bevist at du er en idiot.

Trekker meg fra denne diskusjonen. See ya at the gym pumping

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #306 : 24. juli 2011, 14:58 »
I teorien kan hvem som helst lage en slik bombe, ja... i teorien kan hvem som helst bli statsminister i Norge også.

ABB fremstår som svært intelligent, men først og fremst dedikert. At han ikke har en høyere utdannelse, er ikke relevant.
Ser ikek sammenligningen din.

Høyere utdannelse er absolutt relevant om du ser hen til OP.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #307 : 24. juli 2011, 15:05 »
"Hva i all verden mener du med at bøker å universitetet er politisk korrekte? Isåfall hvilke og hva?"

Hvorfor spørr du om et slikt spørsmål, når du selv sier at det stemmer og vet om det?

"Og jeg sier at et universitet er en bedre læringsinstans og besitter høyere kompetanse enn en ensporet, forvirret person."

Hvordan vet du at han er ensporet?
Jeg personlig er manchester united supporter. Men jeg ser mest sannsynlig flere chelsea, pool, arsenal kamper enn de fleste supportere for de ulike lagene. Vil uten tvil si at united er best, så det betyr at jeg er ensporet, selvom jeg har større oversikt enn de fleste andre? Du trekker en konklusjonen at jeg kun ser united kamper, men det blir bare synsing.

Man kan si at alle på universiteter er ensporet, siden de bare leser bøker som en professor har satt på pensumlisten, som ofte mangler store deler av saken. Det blir en hel generasjon med feks statsvitere med samme synspunkt som er ensporet? Kan komme med samme argumenter som deg, er bare bullshit og synsing.

Hvis jeg leser 15 bøker på egenhånd om et evne. Og ikke boken som er valgt ut på høyere utdannelse. Så besitter man faktisk lavere kompetanse? Jeg gir meg, du har bevist at du er en idiot.

Trekker meg fra denne diskusjonen. See ya at the gym pumping
Du unngår spm jeg stiller til din argumentasjon og leser ikek det jeg har skrevet. Konklusjonen din eier ikek rot i hva jeg har uttalt, ei heller sammenhengen.

Det er ikke én professor som lager pensum. Det er et kvalifisert utvalg som kollektivt utarbeider disse. Personer som har dr.grader m.m i sine fag.

At du f.eks. antyder at pensum er én bok (du gjorde det i flere poster) viser at du aner lite om hvordan utdanning fungerer på universiteter, høyskoler osv. Jeg velger å se bort ifra synsingen din rundt utdanning. Jeg konkluderer med at høyt skolerte personer utdanner personer til å få et oversiktlig bilde av sine respektive fag. Etter oppnådd grad er man selv lærd nok til å kunne stille kritiske spm rundt sitt fag av en viss dybde og omfang. Å være opplest på en side av ens egne holdninger og interesser danner intet grunnlag for å kalle seg en lærd person i faglig sammenheng

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #308 : 24. juli 2011, 15:13 »
Ser ikek sammenligningen din.

Høyere utdannelse er absolutt relevant om du ser hen til OP.

Du ser ikke sammenligningen? Da skjønner jeg at det ikke er noe vits i å diskutere dette mer med deg... det siste jeg har å si, er at de fleste har erkjent at vi har å gjøre med en godt over gjennomsnittet intelligent person, at du ikke ser dette, sier vel litt om deg.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #309 : 24. juli 2011, 15:14 »
Hei, spirrevipp. Ville bare si at det er fullt mulig å være intelligent uten høyere utdanning. Du må være mindre begavet som ikke skjønner dette.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #310 : 24. juli 2011, 15:15 »
Du ser ikke sammenligningen? Da skjønner jeg at det ikke er noe vits i å diskutere dette mer med deg... det siste jeg har å si, er at de fleste har erkjent at vi har å gjøre med en godt over gjennomsnittet intelligent person, at du ikke ser dette, sier vel litt om deg.
Du sammenligner det å lage en bombe man finner oppskriften til på internett med det å bli statsminister. Du har rett, det er ikke vits å diskutere det videre

Utlogget aperture

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #311 : 24. juli 2011, 15:16 »
Å være intelligent uten høyere utdannelse er er ting

Å være "intelligent" fordi man klarer å bruke google er noe helt annet..

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #312 : 24. juli 2011, 15:16 »
Hei, spirrevipp. Ville bare si at det er fullt mulig å være intelligent uten høyere utdanning. Du må være mindre begavet som ikke skjønner dette.
Og du må være mindre begavet som ikke klarer å lese det jeg skriver.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #313 : 24. juli 2011, 15:18 »
Å være intelligent uten høyere utdannelse er er ting

Å være "intelligent" fordi man klarer å bruke google er noe helt annet..
Takk, enkelt og "to the point!"

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #314 : 24. juli 2011, 15:21 »
Å være intelligent uten høyere utdannelse er er ting

Å være "intelligent" fordi man klarer å bruke google er noe helt annet..


Å være intelligent uten høyere utdannelse er er ting

Å være "intelligent" fordi man klarer å <insert random word here to win an argument> er noe helt annet..
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!