Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 151311 ganger)

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #360 : 25. juli 2011, 10:18 »
De sier at han har vært i kontakt med britiske ekstremister, kansje med han som lagde denne vidoen? http://www.youtube.com/watch?v=EaiR8sS_ESE#noexternalembed

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #361 : 25. juli 2011, 10:39 »
Jeg ser du skriver at han ikke var intelligent, ettersom han ikke hadde høyere utdanning. Du skriver han hadde lest for mange bøker som han hadde tatt bokstavelig. Hvilke bøker snakker du om her? Jeg tviler på at det finnes noen multikulturkritiske bøker i det hele tatt som oppfordrer til massakrering av meningsmotstandere.

Jeg tror ikke ABB var ekstraordinært intelligent, men han virker som en fullt oppegående person som klarer å legge 2 og 2 sammen.
DEt er tydelig at noen her legger listen for å bli kalt "lynende intelligent" meget lav ja. Ikke et sted har jeg skrevet at fyren er uintelligent FORDI han ikke har universitetsutdannelse. Men dette klarer ikke dere å lese. Det jeg derimot skriver er at peronen ikke tilhører den intelligente elite han identifiserer seg selv med, bl.a. fordi han IKKE besitter kunnskapen og læren utover eget interessefelt og meninger. Og planleggingen av aksjonen er ikke et resultat av "lynende intelligens" IMO. Om man legger listen for lynende intelligens så lavt så er menneskeheten doomed! Man skriver én ting, og det blir lest som en annen ting.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #362 : 25. juli 2011, 10:46 »
At du ikke klarer å fatte at det kreves intelligens godt over gjennomsnittet for å kunne uføre en av historiens værste massemord sier meg at din vurderingsevne i denne saken er totalt fraværende.

Jeg kan garantere deg at alle eksperter som er i stand til å komme med en nogenlunde objektiv vurdering av denne mannen vil påstå at dette er en svært intelligent person. Denne mannen har altså anskaffet seg helautomatiske våpen, opprettet firmaer for å få tilgang til kunstgjødsel og utstyr, skaffet spesialammunisjon, skaffet politiutstyr, lagd høyeksplosive bomber( Men det har jo du lest på nettet at alle kan lage bomber på et halvt tonn, så det er jo ikke no stress da lissom), leid gård som skalkeskjul, brukt en halvt-tonns bombe som avledningsmanøver osv, nøye planlagt hver minste detalj og holdt planene sine skjult i en årrekke.

Vitner beskriver han som kald og kalkulerende, du klarer ikke å drepe 86+ personer på en øy iløpet av 90 minutter hvis du er en vill dersperado som skyter i hytt og gevær. Det trengs en nøye gjennomtenkt fremgangsmåte som tildels kommer frem i de utdragene av manifestet som media har gitt ut. Men neida dette er selfølgelig en helt gjennomsnittelig borger, han har jo tross alt ikke en 7-årig utdannelse fra Blindern.

Som påpekt tidligere skal vi være veldig glad for at dette ikke er utført av en person med gjennomsnittelig intelligens, heldigvis er noe slikt svært vanskelig å gjennomføre og vil forhåpentligvis ikke gjenta seg.


Er man "lynenede intelligent" om man googler seg frem til politimerker og syr de på blå natogenser og vekterbukser?
Kunstgjødsel og diesel er elementært. Resten finner man på nettet etter kjapt google search. Regner med de fleste har sett det fra før av.
Å registrere eget firma: http://www.brreg.no/

Kunstgjødsel: FK
Diesel: Benisnstasjon, evt utkjøring av diesel til jordbruker.
Planlegging: Fellesferie / offentlige kontortider

Slik bare fortsetter det. "Lynende intelligent"? Om dere datapirater mener dette er ekstraordinært og ut over det normale intelligent etter 9 år med planlegging så sier vel det sitt om dere.

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #363 : 25. juli 2011, 10:47 »
Er man ikke intelligent om man besitter kunnskap om ting man interesserer seg for?  Smiley

Bell og øvrige var kanskje heller ikke intelligente, siden de kun besatt kunnskap om eget interessefelt. Jommen meg en fin definisjon...

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #364 : 25. juli 2011, 10:59 »
Er man ikke intelligent om man besitter kunnskap om ting man interesserer seg for?  Smiley

Bell og øvrige var kanskje heller ikke intelligente, siden de kun besatt kunnskap om eget interessefelt. Jommen meg en fin definisjon...
De kunne over et bredt spekter. Det kunne ikke Breivik. Der ligger forskjellen Wink "lynende intelligent" - me thinks not

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #365 : 25. juli 2011, 11:12 »

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #366 : 25. juli 2011, 11:23 »
Synes ikke det kan være noe tvil om at vi har å gjøre med en relativt smart person, MEN han behøver ikke være ekstremt intelligent. Han var derimot helt hinsides oppslukt, noe som førte til at han satt utallige timer hver dag, i flere år, og samla all mulig relevant info. Dette fører naturlig nok til at han til slutt vil inneha enorme kunnskaper om emnet. Altså en form for opparbeiddet intelligens(?), ikke naturlig vis mer begavet en gjennomsnitts-personen fra naturens side. 

Skal bli spennende å se hvor stor vekt mediene vil legge på steroidene. Akkurat nå er det hovednyheten på vg. Jaja, noe må man jo kunne "forklare" en slik oppførsel med.  :Smiley
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #367 : 25. juli 2011, 11:26 »
Klarer ikke en gang å se forskjell på redigering og sitat, snakk om intelligens  Grin
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #368 : 25. juli 2011, 11:34 »
I dag er det fokus på CoD, WoW og bol! Fantastisk stykke etterforskning fra NRK! Der har vi grunnen! /sarcasm

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #369 : 25. juli 2011, 11:56 »
Kommer meg ikke over dette! Så trist!

Samtidig, viser oss hvor sårbart livet er, hvordan andre mennesker i verden til daglig lever, og at alle må gripe livet sitt og gjøre det beste ut av hver dag, når man aldri vet når det kan ende!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #370 : 25. juli 2011, 12:20 »
Det jeg derimot skriver er at peronen ikke tilhører den intelligente elite han identifiserer seg selv med, bl.a. fordi han IKKE besitter kunnskapen og læren utover eget interessefelt og meninger.

1: Så hvem i verden er det som besitter kunnskap og lære utenfor sine egne interessefelt og meninger? En fysikklærer kan ikke markedsføring, og omvendt.

2: Hvordan vet du at ABB ikke innehar kunnskap om andre interessefelter og meninger? Jeg er faktisk 100% sikker på at han har lest mer om islam, koranen, multikultilarisme igjennom verdenshistorie enn hva du har gjort. Er ikke slik at mannen våkner opp og leser kun hva han vil lese. Du er jo forumets dummeste som kommer med dette argumentet, spesielt med tanke på at det er ren synsing. Kanskje jeg ikke er smart nok til å forstå hvor intelligent argumentering din er, men det er faktisk ingen av oss andre. Så gå til eliten å diskuter med en.

x4 om at du skal holde kjeft.

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #371 : 25. juli 2011, 12:35 »
1: Så hvem i verden er det som besitter kunnskap og lære utenfor sine egne interessefelt og meninger? En fysikklærer kan ikke markedsføring, og omvendt.

2: Hvordan vet du at ABB ikke innehar kunnskap om andre interessefelter og meninger? Jeg er faktisk 100% sikker på at han har lest mer om islam, koranen, multikultilarisme igjennom verdenshistorie enn hva du har gjort. Er ikke slik at mannen våkner opp og leser kun hva han vil lese. Du er jo forumets dummeste som kommer med dette argumentet, spesielt med tanke på at det er ren synsing. Kanskje jeg ikke er smart nok til å forstå hvor intelligent argumentering din er, men det er faktisk ingen av oss andre. Så gå til eliten å diskuter med en.

x4 om at du skal holde kjeft.
x5

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #372 : 25. juli 2011, 12:55 »
1: Så hvem i verden er det som besitter kunnskap og lære utenfor sine egne interessefelt og meninger? En fysikklærer kan ikke markedsføring, og omvendt.

2: Hvordan vet du at ABB ikke innehar kunnskap om andre interessefelter og meninger? Jeg er faktisk 100% sikker på at han har lest mer om islam, koranen, multikultilarisme igjennom verdenshistorie enn hva du har gjort. Er ikke slik at mannen våkner opp og leser kun hva han vil lese. Du er jo forumets dummeste som kommer med dette argumentet, spesielt med tanke på at det er ren synsing. Kanskje jeg ikke er smart nok til å forstå hvor intelligent argumentering din er, men det er faktisk ingen av oss andre. Så gå til eliten å diskuter med en.

x4 om at du skal holde kjeft.
Hva er det du ikke forstår ved at en person konsentrer sin tid og egne penger på å praktisere sine egne vrangforestillinger og ensporede "lære", for deretter å stemple seg selv som et medlem av en lærd elite uten selv å være lærd?
Om du leser hans manifest så finner du ut at mannen er stormansgal, snever og ensporet. Det er ikke tegn som utelukkende gjenspeiler intelligens, men snarere dedikasjon til sin egen sak. Dere skriver i store ordlag om at handlingen var tegn på "lynende intelligens", men faktum er at mye er basert på terrormanualer og lett tilgjengelige "oppskrifter" samt almenn kunnskap som har eksistert i mange år, FØR internett. Hva er det ved dette som gjør mannen så "lynende intelligent"?

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #373 : 25. juli 2011, 13:06 »
Hva er det du ikke forstår ved at en person konsentrer sin tid og egne penger på å praktisere sine egne vrangforestillinger og ensporede "lære", for deretter å stemple seg selv som et medlem av en lærd elite uten selv å være lærd?
Om du leser hans manifest så finner du ut at mannen er stormansgal, snever og ensporet. Det er ikke tegn som utelukkende gjenspeiler intelligens, men snarere dedikasjon til sin egen sak. Dere skriver i store ordlag om at handlingen var tegn på "lynende intelligens", men faktum er at mye er basert på terrormanualer og lett tilgjengelige "oppskrifter" samt almenn kunnskap som har eksistert i mange år, FØR internett. Hva er det ved dette som gjør mannen så "lynende intelligent"?
Litt teit å argumentere med argumenter som du bare har hørt i media og ikke engang vet er sant Smiley som dette at alt han skriver bare er copy og paste, kan jo være at han deler meninger med mange.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #374 : 25. juli 2011, 13:10 »

Kommer nok ett forbud mot bruk av anabole steroider etter dette. Var jo det som skjedde i Sverige etter at en som brukte steroider drepte der.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!