Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 150949 ganger)

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #390 : 25. juli 2011, 18:13 »
Jeg bare lurer på hva dere mener; hvordan kan man avgjøre om en person er intelligent eller ikke? Slik jeg ser det har de fleste mennesker like mange "poeng å fordele" totalt på de forskjellige arenaene de ønsker å ha kunnskap om. Personer som er veldig ensporet har som regel tydelige mangler på andre felt; altså har de brukt alt for mange av poengene sine på ett felt som jeg ville sagt det på min måte, om jeg skulle brukt den tåpelige sammenligningen min.

Det jeg vil frem til er at hvem er det egentlig som er smarte da? De fleste som blir sett på som smarte er gode på ett felt og håpløse på andre. På samme måte er de fleste som kan litt om alt sjelden har noen felt der de utmerker seg veldig. Klar over at dette er et ganske teit spørsmål, men jeg synes det er fascinerende å se hvordan folk snakker om folk som er "så flinke på skolen", god til ditt og datt. Jeg har til gode å se tilfeller hvor det ikke er direkte sammenheng mellom tid og krefter brukt på noe og hvor god man er i/på dette.

Det er mange måter man kan definere smart på, og jeg ser poenget ditt, men er ikke 100 % enig. Jeg mener at alle er gode til noe: noen er god å løpe, noen er gode retorikkere, mens andre er gode på skolen. Men det er folk jeg kjenner godt som jeg vil si er rett og slett mindre intelligente - men de er gode mennesker og veldig hyggelige uansett! De har opp i mot ingen logisk tankegang; kan ikke diskutere, har problemer med matematikk fra barneskolen, lite allmennkunnskap osv. Har også hørt denne om innvandringspoltikk: Man skal kun slippe inn de snille, og nekte de onde inngang til landet. Hadde det bare vært så lett Smiley



Fra Mensa;
"Intelligens er, men ikke begrenset til, evnen til å tilegne seg og analysere informasjon. Dette innebærer spatial orientering, verbale og språklige evner, allmennkunnskap, hurtighet, arbeidsminne, evne til å forstå verden og samfunnet en lever i"
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #391 : 25. juli 2011, 18:16 »
Dette er en strawman forøvrig, har aldri sagt at jeg deler hans syn på islamisering av europa/norge. Hvis du på noen som helst måte prøver å assosiere meg med denne personen og de handlingene han har utført er du latterlig uintelligent. Jeg oppsumerer kun hvilke konsekvenser handlingene hans har for det politiske maktbildet i årene som kommer (etter min mening). Mine personlige betraktinger når det gjelder innvandring er at jeg ikke helt vet hva som er den beste politikken, men jeg støtter en åpen debatt.

nei det var ikke siktet til deg i det hele tatt! så uintelligent kan du være selv.
men jeg tenker det er en del som er "redd" for invandringen og islamiseringen som skjer her i norge.
men vi rekker å oppleve om denne mannen hadde rett i sine egne teorier eller ikke, da de fleste her fortsatt vil være i live om 20-30 år

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #392 : 25. juli 2011, 18:19 »
nei det var ikke siktet til deg i det hele tatt! så uintelligent kan du være selv.
men jeg tenker det er en del som er "redd" for invandringen og islamiseringen som skjer her i norge.
men vi rekker å oppleve om denne mannen hadde rett i sine egne teorier eller ikke, da de fleste her fortsatt vil være i live om 20-30 år

Beklager. Da misforsto jeg  Sad

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #393 : 25. juli 2011, 18:24 »
Hvordan vet du at han er enspored lærd? Har du følgt han i flere år og hva han har studert?

Og hva gjør en person til en lærd person? Du har jo tidligere sagt at man må ha høyere utdanning for å kalle seg intelligent, så jeg regner med at en høyere utdanning er nødvendig for å kalle seg lærd? Blir ikke smartere av at Einstein leser en bok for deg enn når du gjør det selv.

"Om du leser hans manifest så finner du ut at mannen er stormansgal, snever og ensporet."
Har lest en del av manifestet, og han har faktisk riktig i mye. Du er jo like ensporet som han, som ikke ser at han har rett i noe som helst. Mens han er helt på høyresiden, regner jeg med at du er helt på venstresiden. Med andre ord, sprengt i hodet begge to.
Jeg uthevet for ordens skyld et par argumentasjoner som du har kommet med tidligere som jeg har besvart ganske inngående, men som du fortsatt ikke evner å se forskjellen på, eller lese som sådann. Jeg skjønner ikke hva du sikter til med å si at "Einstein leser en bok for deg". Hva har høytlesning med sakn å gjøre i det hele tatt? er det undervisning du sikter til? Isåfall burde du legge fra deg diskusjonen rundt høyere utdanning, og dens funksjon.  

Hva gjelder mitt politiske ståsted så bommer du totalt.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #394 : 25. juli 2011, 18:28 »
Det er mange måter man kan definere smart på, og jeg ser poenget ditt, men er ikke 100 % enig. Jeg mener at alle er gode til noe: noen er god å løpe, noen er gode retorikkere, mens andre er gode på skolen. Men det er folk jeg kjenner godt som jeg vil si er rett og slett mindre intelligente - men de er gode mennesker og veldig hyggelige uansett! De har opp i mot ingen logisk tankegang; kan ikke diskutere, har problemer med matematikk fra barneskolen, lite allmennkunnskap osv. Har også hørt denne om innvandringspoltikk: Man skal kun slippe inn de snille, og nekte de onde inngang til landet. Hadde det bare vært så lett Smiley



Fra Mensa;
"Intelligens er, men ikke begrenset til, evnen til å tilegne seg og analysere informasjon. Dette innebærer spatial orientering, verbale og språklige evner, allmennkunnskap, hurtighet, arbeidsminne, evne til å forstå verden og samfunnet en lever i"
Er helt enig.
Det er bra folk har meninger, men ofte kan de være bygget på feil, eller feil forståelse eller ingen viten i det hele tatt. Og da er det lurt å være litt ydmyk eller velge ord med omhu.
Min personlige favoritt er innringere på Tabloid:
"Dem pollitkkera bare krangler og fåkke tell en dritt, blikke enige om nånn tingen"
"Blirre ikke billiere tobakk nå så fløtter jeg til Sverje"

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #395 : 25. juli 2011, 18:38 »
Det er mange måter man kan definere smart på, og jeg ser poenget ditt, men er ikke 100 % enig. Jeg mener at alle er gode til noe: noen er god å løpe, noen er gode retorikkere, mens andre er gode på skolen. Men det er folk jeg kjenner godt som jeg vil si er rett og slett mindre intelligente - men de er gode mennesker og veldig hyggelige uansett! De har opp i mot ingen logisk tankegang; kan ikke diskutere, har problemer med matematikk fra barneskolen, lite allmennkunnskap osv. Har også hørt denne om innvandringspoltikk: Man skal kun slippe inn de snille, og nekte de onde inngang til landet. Hadde det bare vært så lett Smiley

Jeg er egentlig helt enig med deg. Moren min er av den typen menneske som knapt nok hadde kommet høyere enn "lettere tilbakestående" på en IQ-test, men som helt klart har mange andre positive egenskaper.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #396 : 25. juli 2011, 19:00 »
Ifølge manifestet, mener han at han mest sannsynlig kommer til å dø av kreft iløpet av 12 måneder pga kjemikaliene han ble utsatt for mens han lagde bombene.

Rart dette ikke har blitt nevnt tidligere.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #397 : 25. juli 2011, 19:23 »
Stolt av å være Norsk i dag. Ser på folket som samler seg i en slik tragedie.
Bare her i Tr.heim var det 15.000 av oss som møtte opp i sentrum i styrt regn.

Leser også i media at andre land er "sjokkert" over måten Nordmenn reagerer på.

"Even in their deepest sorrow the Norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."

Smil med det smilet du har.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #398 : 25. juli 2011, 19:39 »
Stolt av å være Norsk i dag. Ser på folket som samler seg i en slik tragedie.
Bare her i Tr.heim var det 15.000 av oss som møtte opp i sentrum i styrt regn.

Leser også i media at andre land er "sjokkert" over måten Nordmenn reagerer på.

"Even in their deepest sorrow the Norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."



Det er vel kanskje en av grunnene til at sånne tragedier skjer ekstremt sjelden i Norge? Vi  er ett rolig og fredelig folkeslag og i stedet for å bruke hevn som virkemiddel, så står vi sammen og lar systemet straffe vedkommede...

I mange andre land brukes det hevn og det praktiseres "øye for øye, tann for tann"

Sitat
Men skjer det en ulykke, skal du bøte liv for liv, øye for øye, tann for tann, hånd for hånd, fot for fot, brannsår for brannsår, sår for sår, skramme for skramme. 2. mos 21, 23-24
Smiley

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #399 : 25. juli 2011, 19:50 »
IQ er egentlig en veldig god indikasjon for hvor mange hestekrefter hjernen din har, folk kan ha realitets forståelse problemer, personlighets problemer, osv men det har ingen påvirkning på IQen din. altså en smart man med høy IQ kan være total gal.

Han kan jo også mangle erfaring med den virkelige verden, å få realiteten i tryne får ofte en person til å skifte mening, og å skifte syn på forskjelige ting.

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #400 : 25. juli 2011, 20:07 »
Hva har skjedd med Download linken til manifestet? sier bare " file is not valid " har noen, noen andre steder å nedlaste det?

Utlogget christar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 528
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 528

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #401 : 25. juli 2011, 20:11 »
ops dobbelpost


Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #403 : 25. juli 2011, 20:12 »
men jeg tenker det er en del som er "redd" for invandringen og islamiseringen som skjer her i norge.
men vi rekker å oppleve om denne mannen hadde rett i sine egne teorier eller ikke, da de fleste her fortsatt vil være i live om 20-30 år

Vet ikke om man kan sammenligne land for land. Men vi ser jo allerede rundt i europa, at mange av teoriene hans stemmer. Har ikke lest hele manifestet og hvor ekstrem han er. Men flere av problemene han nevner, er jo en fakta rundt omkring i europa. Og vi ser allerede at mange land nesten har stoppa fullstendig med å ta inn flere folk, siden de har feilet maksimalt med integrering og problemene har blitt alt for store. Mulighetene for at Norge vil gå samme veien, er vel ekstrem høy og vi ser allerede tedenser til mye av problemene.

Vil også nevne at jeg er helt imot hans handlinger. Når det var en undersøkelse i Norge om vi burte stoppe med innvandring, så var det 53,7 % som stemte at de ville ha full stopp av innvandring. Med andre ord er over halvparten delvis eller enig i mye av hva ABB står for. Dette var et spørsmål om det burte bli full stop, hvor mange mener at det bør bli mindre? Langt flere. Hvorfor er det slik? Folk må jo ha sett at det allerede er problemer i vårt vakre land.

Jeg sier dette kun fordi han ene her prøvde å henge ut folk som deler noen av meningene hans, og prøver å sammenligne oss med terrorister, massemordere som angriper uskyldige. Rimelig forkastelig at du prøver å hinte til dette, mens sannheten er at de fleste i Norge faktisk er noe enig med ABB.

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #404 : 25. juli 2011, 21:39 »
Jeg sier dette kun fordi han ene her prøvde å henge ut folk som deler noen av meningene hans, og prøver å sammenligne oss med terrorister, massemordere som angriper uskyldige. Rimelig forkastelig at du prøver å hinte til dette, mens sannheten er at de fleste i Norge faktisk er noe enig med ABB.

Honnør! Har også hørt noen sammenligne FrP med Breivik fordi begge vil ha mindre innvandring. Nå er man ikke lenger rasist når man vil ha mindre innvandring, men landsforæder/Breivik/Quisling.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!