Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 150961 ganger)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #405 : 25. juli 2011, 21:41 »
Så mange som møter opp at det ikke er mulig å danne tog! Smiley Norge er et flott land med masse flotte folk! Smiley

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #406 : 25. juli 2011, 21:48 »
Ifølge manifestet, mener han at han mest sannsynlig kommer til å dø av kreft iløpet av 12 måneder pga kjemikaliene han ble utsatt for mens han lagde bombene.

Rart dette ikke har blitt nevnt tidligere.


Hvilke kjemikalier er dette? Slik jeg har forstått det er dette en (og rett meg hvis jeg tar feil) kunstgjødsel,  som inneholder salpeter, blandet med diesel, pluss et stoff for å detonere.
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #407 : 25. juli 2011, 22:16 »
Hvilke kjemikalier er dette? Slik jeg har forstått det er dette en (og rett meg hvis jeg tar feil) kunstgjødsel,  som inneholder salpeter, blandet med diesel, pluss et stoff for å detonere.
Han handlet noen kjemikaler i høyrisiko fra Polen. Så det har nok vært mer enn bare kunstgjødsel og diesel innvolvert.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #408 : 25. juli 2011, 22:50 »
Breiviks barndom:

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/innenriks/terror/terrorangrepet/anders_behring_breivik/17441807/

Skal ha begynt på steorider ganske tidlig. Og han har i de senere årene tatt flere plastiske ansiktsoperasjoner i USA.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #409 : 25. juli 2011, 23:06 »
Hvilke kjemikalier er dette? Slik jeg har forstått det er dette en (og rett meg hvis jeg tar feil) kunstgjødsel,  som inneholder salpeter, blandet med diesel, pluss et stoff for å detonere.
Lasta ned hele dokumentet nå for å sjekke.

Bought two more blenders. Completed crushing 1600kg of fertilizer
prills and mixing with diesel. I'm going to save the last 200kg and possibly use it as an "inner
charge" mixed with purified RC fuel (nitro methane). I will most likely only have enough nitro for 1
x inner charge though. After completion of the grinding, it was prills and AN dust all over the
place:)) My green AN-crushing clothing were now grey... Surely, I'm going to die from cancer
within 12 months as I must have gotten a lot of this crap into my lungs even though I used a 3M
mask... It took a while to clean it all up to prepare for the next phase.


Høres jo litt søkt ut.

Det som var mer skremmende var at han kjøpte konsentrert nikotin fra japan, som han skulle bruke på ammunisjonen...en dråpe er nok til å ta livet av et menneske.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Starhellinga

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 353
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 353

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #410 : 26. juli 2011, 00:20 »
Håper virkelig noen graver opp troverdig dokumentasjon på at han er homofil, for da vil han miste heltestatusen han tydeligvis har fått i enkelte høyreekstreme miljøer.
BP: 105 kg KB: 120 kg ML: 140 kg

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #411 : 26. juli 2011, 00:29 »
Håper virkelig noen graver opp troverdig dokumentasjon på at han er homofil, for da vil han miste heltestatusen han tydeligvis har fått i enkelte høyreekstreme miljøer.
Han sier selv at han bruker det som ett skalkesjul for sine venner.

En av hans barndoms kompiser sier at han aldri har sett A.B.B med en kjæreste eller jente.

Så hvem vet. Kanskje mannen er jomfru.

Det som var mer skremmende var at han kjøpte konsentrert nikotin fra japan, som han skulle bruke på ammunisjonen...en dråpe er nok til å ta livet av et menneske.
Mener å ha lest at han ikke brukte det da kulene han brukte under massakeren ikke var formet slik at det kunne feste seg.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Messire

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #412 : 26. juli 2011, 00:32 »
Tja, får nå håpe at folk innser at dette er en konsekvens for å ikke ha stemt på Karl i hagens parti, da hadde han ryddet opp i dette for lenge siden Smiley

Et av mange idiotiske innlegg fra deg i denne tråden. Først legger du skylden på muslimske terrorister og oss som ikke har skjønt at FrP er løsningen. Når det så viser seg at barnemorderen slett ikke er en muslim, men nettopp en tidligere partifelle med Carl I. synes du ingen beklagelse er på sin plass (ikke unnskyld deg med at Al-et-eller-annet tok på seg skylden, alle som har et snev av innsikt vet at det er standard prosedyre da disse gruppene ønsker oppmerksomhet). Neida, da flyttes fokus over på trivielle opplysninger om barnemorderens høyde, vekt og om noen vet hvor han trener. Mens pårørende fortvilet leter etter savnede er du opptatt av om barnemorderen har treningsutstyr hjemme!?

Videre begynner du å rasjonalisere hans grufulle handlinger før du hyller hans intelligens. At det er snakk om en fyr uten utdanning som kopierer andre og har en virkelighetsforståelse der han er kjempeoverrasket over at tortur ikke er vanlig i norske fengsler har ingen innvirkning. Nei da, barnemorderen sier jo han har lest Kafka. Om han har skjønt noe er vel heller tvilsomt, men tipper han kunne imponert deg uansett. Du lanserte jo Krekar, også kjent som Norges antakelig mest overvåkede mann som hovedmistenkt og hadde tydeligvis ikke hørt om/forstått forvaring heller.

Hvis det ikke er din mening å provosere beklager jeg min krasse tone, hvis det var ditt ønske gratulerer jeg med å si at du har lykkes. Synes du uansett bør tenke litt mer gjennom hva du lirer av deg selv om dette er et forum med mange anonyme brukere. Som kronprinsen sa er hver enkeltperson sin mening viktig. Det bør vi alle være oss bevisst.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #413 : 26. juli 2011, 00:35 »
Jeg synes det er frustrerende å sitte å se denne "godheten" det norske samfunnet og styresmaktene viser ved at de nå ikke vil utvise hat osv. Her er en form for snillisme som i mine øyne er patetisk.
Det Anders Behring Breivik har gjort kvalifiserier soleklart til dødsstraff - noe annet er faktisk et hån mot etterlatte og vår samfunnsordning. Jeg er klar over at dette vil innebære en norsk lovendring, men da er det i tilfelle tid for å ta skjea i hånda og få på plass et potent straffesystem.
Slik det er nå settes enorme samfunnsressurser i sving med sin oppmerksomhet mot gjerningsmannen, som fortsatt er i live. Vedkommende får politibeskyttelse som han skulle vært president, og kostnadene ved beskyttelse, rettsaker og generell oppmerksomhet er skyhøye. Dette er våre skattepenger.
Gjerningsmannen ble tatt på fersk gjerning og har erkjent de faktiske forhold. Likevel skal saken gjennom en tunggrodd mølle som mystifiserer allerede åpenbare ting.
ABB skulle vært forhørt med jernhånd for å få ut viktige opplysninger. Deretter overlatt til dødsstraff uansett hva han hadde sagt eller ikke. At advokater nå begynner å snakke om strafferabatter fordi gjerningsmannen overga seg uten motstand er direkte kvalmende. Og da spesielt på bakgrunn av at lovens strengeste straff i norge er absurd lav. I fengslene har de innsatte dessuten en rekke fasiliteter, og har det vel bedre enn de fleste under fattigdomsgrensa.
Vedkommende skulle vært dømt til døden umiddelbart etter erkjennelsen for på den måten å få denne ubehagelige saken fortest mulig ut av verden.

Det er mulig at ABB hadde gjort disse ugjerningene selv om dødsstraff hadde vært praksis her i landet. Men det er likevel et viktig sigal til befolkningen at mennesker skal straffes i stil med den ugjerningen som er begått. En smilende gjerningsmann til og fra rettslokale er "hot stuff" for mediene - på grensen til underholdning - men opprettholder smertene hos de etterlatte og viser hvor feilslått det norske systemet er.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #414 : 26. juli 2011, 00:46 »
Jeg skjønner godt at noen ønsker dødsstraff og er helt enig i at ABB virkelig fortjener det, men jeg synes ikke vi skal være det eneste landet i vest-europa som praktiserer dødsstraff.
Det er uansett umulig da en lovendring ikke kan gi tilbakevirkende kraft, sto litt om dette i en av nettavisene idag.

Jeg har aldri vært mer stolt av å være Norsk enn det jeg er i disse dager, midt i all sorg, fortvilelse og sjokk står vi opp og tar vare på hverandre og sørger sammen. Folk går i tog, tenner lys, holder hender og deler ut klemmer. Internasjonale medier ser dette og synes det er utrolig at vi ikke skriker om hevn, men viser omtanke og kjærlighet for hverandre istedet. Vi som nasjon bør holde oss for gode for dødsstraff!

Jeg tror uansett det vil være mye verre for ABB å sitte inne til han dør, før eller siden vil han betvile sin egen ideologi og knekke sammen.. Jeg vil mye heller se ett bilde av det nedbrutte trynet hans om 30år enn det stygget smilet hans før han blir sin egen martyr når en dødsdom fullbyrdes..


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #415 : 26. juli 2011, 01:01 »
Hadde et samlet samfunn stått for dødsstraff av denne mannen ville det kunne gått den vegen, noe som er det eneste riktige. Her kunne man i det minste gjort et unntak - da saken er såpass spesiell - for siden å ha innført mer potente straffer permanent. Straffer som står i stil til forbrytelsen!
Jeg er selvsagt enig i at nordmenns engasjement og omsorg for hverandre er bra å se. Det er ikke hva dette handler om. Det jeg imidlertid savner å se er en mer konsekvent linje i forhold til denne type forbrytelse. Man er nødt til å ha straffer som viker avskrekkende, og da er dødsstraff det eneste rimelige.
Når du sier at du heller vil se ABB knekke sammen i fengsel, er dette noe du ikke kan forutsi. Ingen vet hvordan gjerningsmannen vil takle dette, han kan for alt vi vet bli enda mer ekstrem. Og lovverket vårt gir åpning for at han (til en viss grad) kan "utfolde seg" også i fengselet. Blir han sittende i 21 år for så å komme ut igjen kan han ha snekret sammen et nytt manifest, for alt vi vet. Folk tar jo utdannelse i fengselet i dag - mon tro hvilken "utdannelse" ABB ville begitt seg ut på.
Å dømme til døden handler ikke om å spre hat, men å vise ansvar - å synliggjøre at drap på ingen måte er akseptert.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #416 : 26. juli 2011, 01:09 »
At vi ikke har dødsstraff er noe av det som gjør oss til den nasjonen vi er!
For all del jeg skjønner deg godt, men å si at å la han leve er en hån mot ofrene blir for bastant.
Jeg tror det er tvert om.. En dødstraff er det motsatte av hva Auf står for og vil være en hån mot ofrene..

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #417 : 26. juli 2011, 01:11 »
Forøvrig tar jeg det som en selvfølge at det blir forvaring og at han blir holdt inne for resten av livet sitt.. Hørte også idag at det er muligheter for 30år hvis han blir dømt for krigshandlinger..

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #418 : 26. juli 2011, 01:11 »
Hadde et samlet samfunn stått for dødsstraff av denne mannen ville det kunne gått den vegen, noe som er det eneste riktige. Her kunne man i det minste gjort et unntak - da saken er såpass spesiell - for siden å ha innført mer potente straffer permanent. Straffer som står i stil til forbrytelsen!
Jeg er selvsagt enig i at nordmenns engasjement og omsorg for hverandre er bra å se. Det er ikke hva dette handler om. Det jeg imidlertid savner å se er en mer konsekvent linje i forhold til denne type forbrytelse. Man er nødt til å ha straffer som viker avskrekkende, og da er dødsstraff det eneste rimelige.
Når du sier at du heller vil se ABB knekke sammen i fengsel, er dette noe du ikke kan forutsi. Ingen vet hvordan gjerningsmannen vil takle dette, han kan for alt vi vet bli enda mer ekstrem. Og lovverket vårt gir åpning for at han (til en viss grad) kan "utfolde seg" også i fengselet. Blir han sittende i 21 år for så å komme ut igjen kan han ha snekret sammen et nytt manifest, for alt vi vet. Folk tar jo utdannelse i fengselet i dag - mon tro hvilken "utdannelse" ABB ville begitt seg ut på.
Å dømme til døden handler ikke om å spre hat, men å vise ansvar - å synliggjøre at drap på ingen måte er akseptert.
Dømt til døden blir han ikke uansett.
Har vanskelig for å se at A.B.B noen gang kommer til og slippe ut i det hele tatt etter det han har gjort. Forvaring eller ei. Om de forandrer lovverket p.g.a denne saken gjenstår å se.

Tviler også sterkt på at A.B.B vil overeleve i fengselet uten total isolasjon fra medfanger.
Hvilket liv er det å sitte hele livet isolert på et lite rom? Tviler på at familie/venner vil ha noen kontak med han etter det han har gjort.

Varg Vikernes satt feks i total isolasjon i flere år uten hverken tv eller internett, så ikke alle fanger får et "hotell" opphold.

Smil med det smilet du har.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #419 : 26. juli 2011, 01:16 »
Dømt til døden blir han ikke uansett.
Har vanskelig for å se at A.B.B noen gang kommer til og slippe ut i det hele tatt etter det han har gjort. Forvaring eller ei. Om de forandrer lovverket p.g.a denne saken gjenstår å se.

Tviler også sterkt på at A.B.B vil overeleve i fengselet uten total isolasjon fra medfanger.
Hvilket liv er det å sitte hele livet isolert på et lite rom? Tviler på at familie/venner vil ha noen kontak med han etter det han har gjort.

Varg Vikernes satt feks i total isolasjon i flere år uten hverken tv eller internett, så ikke alle fanger får et "hotell" opphold.


Her er det mange spekulasjoner som kunne vært unngått rett og slett ved å gi mannen sin fortjente dødsstraff.
Hvorfor bruke millioner av kroner på å holde en massemorder i live?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!