Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 149945 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #450 : 26. juli 2011, 14:11 »
Ikke at jeg nødvendigvis er pro dødsstraff, men dette må jo være på grunn av et håpløst system? I teorien, satt på spissen selvfølgelig, trenger ikke en dødsstraff koste mer en et par pistolkuler og lønn til bøddelen.

Det sies jo at i Kina så sendes det regning for pistolkula til familien av den som ble henrettet. Usikker på om dette stemmer, har litt vondt for å tro det.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #451 : 26. juli 2011, 14:13 »
Her kommer det en konspirasjonsteori.

Noen som har gjort seg noen tanker om han egentlig er for akkurat det motsatte av det han selv sier og skriver? Han har tross alt planlagt dette lenge. Hva om målet hans egentlig var å skaffe sympati for Arbeiderpartiet og multikulturalitet gjennom å skape et bilde av seg selv som en antimultikultur-marxist gjennom Manifestet og aksjonene, når han egentlig er det motsatte? Det er jo en mulighet, men jeg tror ikke det.

Men, han har jo også skapt sterke nasjonalistiske reaksjoner(Flagg, nasjonalsang, nasjonalt og skandinavisk samhold). "Vi er alle nordmenn" etc. Noe som passer sammen med en mer nasjonalistisk holdning. Drepte rundt 70, samlet rundt 2 mill.

Skape sympati ved a drepe titalls av dem? Verste jeg vet er konspirasjonsteoretikere, i 99 av 100 tilfeller rare folk.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #452 : 26. juli 2011, 14:18 »
Skape sympati ved a drepe titalls av dem? Verste jeg vet er konspirasjonsteoretikere, i 99 av 100 tilfeller rare folk.

Har du ikke sympati for de drepte? Misforsto du hva jeg mente? Mange vil nok betegne meg som rar ja, noe galt i det?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #453 : 26. juli 2011, 14:23 »
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4184188.ece#xtor=RSS-3

Veldig interessant.

FpU opplever det samme.
- Vi har fått 30 nye medlemmer siden fredag, og det er mye mer enn vanlig på denne tiden. Tallet blir trolig høyere når vi får registrert alle. Jeg vil påstå at de fleste har meldt seg inn som en konsekvens av det som har skjedd, sier Himanshu Gulati, første nestleder i FpU.


Folk har generelt ikke blitt skremt fra Fpu ser det ut til.

svarer angrepet på demokratiet vårt med å kollektivt melde seg inn i de partiene de er mest enig med, sier han.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #454 : 26. juli 2011, 14:26 »
Har du ikke sympati for de drepte? Misforsto du hva jeg mente? Mange vil nok betegne meg som rar ja, noe galt i det?

Jeg misforsto deg ja, trodde du mente at han ville skaffe sympati fra partiet ved å drepe så mange. Beklager det  Smiley

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #455 : 26. juli 2011, 14:51 »
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4184188.ece#xtor=RSS-3

Veldig interessant.

FpU opplever det samme.
- Vi har fått 30 nye medlemmer siden fredag, og det er mye mer enn vanlig på denne tiden. Tallet blir trolig høyere når vi får registrert alle. Jeg vil påstå at de fleste har meldt seg inn som en konsekvens av det som har skjedd, sier Himanshu Gulati, første nestleder i FpU.


Folk har generelt ikke blitt skremt fra Fpu ser det ut til.

svarer angrepet på demokratiet vårt med å kollektivt melde seg inn i de partiene de er mest enig med, sier han.

Jeg vil tro AUF topper den statistikken ganske greit.

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #456 : 26. juli 2011, 15:00 »
Tipper at fyren aldri har pult noen av hverken det ene eller det andre kjønn.
Han skrev noe om at han kjøpte sex av horer, i manifestet sitt. Om det var en mannlig eller kvinnelig hore skrev han derimot ingenting om. Men han har jo også nevnt i manifestet at han er 100% heterofil. Men det er vel bare for å unngå rykter om homofili.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

EmyR

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #457 : 26. juli 2011, 15:03 »
Han skrev noe om at han kjøpte sex av horer, i manifestet sitt. Om det var en mannlig eller kvinnelig hore skrev han derimot ingenting om. Men han har jo også nevnt i manifestet at han er 100% heterofil. Men det er vel bare for å unngå rykter om homofili.

Såvidt jeg husker brukte han en stygg smily etter han liksom skulle bekrefte at han er hetero. Hele setningen virket ekstremt lite troverdig, og første jeg tenkte var: Homo! Dessuten sier han alltid at han ikke hadde noe kjæreste for å holde dekket sitt og for å ikke avsløre idéen. Kanskje noe i det, men har mine tvil om at den mannen er hetero.

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #458 : 26. juli 2011, 15:04 »
tror heller han ikkje har planlagt det så lenge, men skriver at han har planlagt det lenge får å virke mer intelligent/dyp/whatever. Sikkert planlagt det ei stund, men neppe 10 år.
Han har hvertfall planlagt det ganske lenge. Han stiftet firmaet for flere år siden for å kunne handle ubegrenset mengde kunstgjødsel. Og å skrive et 1500-siders manifest er jo ikke noe man gjør i løpet av en måneds tid.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #459 : 26. juli 2011, 15:04 »
Jeg vil tro AUF topper den statistikken ganske greit.

Ganske sikkert ja.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #460 : 26. juli 2011, 15:07 »
Jeg vil tro AUF topper den statistikken ganske greit.
Får ikke håpe det. Da blir det mere innvandring, lavere fartsgrenser, mindre veiutbygging og dårlig fremdrift i landet utvikling i tiden som kommer.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #461 : 26. juli 2011, 15:24 »
svarer angrepet på demokratiet vårt med å kollektivt melde seg inn i de partiene de er mest enig med, sier han.

Det er jo ikke dumt i det hele tatt.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #462 : 26. juli 2011, 17:24 »
Det er jo ikke dumt i det hele tatt.

Riktig det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #463 : 26. juli 2011, 19:47 »
Videreformidler fra en status på Face som videreformidler en status fra en person som var på Utøya:
Til dere som sprer det norske flagget ut over profilene deres: Er dere klar over at dette er nettopp dèt gjerningsmannnen var ute etter; nasjonalisme satt i praksis. Jeg er glad i Norge og det norske flagget, men på en dag som dette er det direkte usmakelig å slenge ut flagget med mindre det er på halv stang ...


Er helt uenig i dette her. Det norske flagget har ingen tradisjon for å bli brukt som nasjonalistsymbol eller på noen måte fremmedfiendlig i hoveddelen i befolkningen. Flagget brukes for å vise glede, eller som i dette tilfellet, samhold i vanskelige tider. Dersom vi blir redde for å bruke flagget i slike stunder, gir vi det til høyreekkstremistene. Først da blir flagget vårt et symbol på rasisme og fremmedfiendlighet, og vi har da bare oss selv å takke for at flaggets status blir forandret fra noe godt til noe ondt!

Jeg ønsker at man også i fremtiden skal flagge på 8.mai (Markering mot krig og nazisme!), uttrykke sorg ved flagget når man har mistet noen, og at mine fremtidige barn skal kunne forbinde flagget med glede og feiring på 17.mai. Ikke gi flagget til ekstremistene!

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #464 : 26. juli 2011, 21:07 »

Er helt uenig i dette her. Det norske flagget har ingen tradisjon for å bli brukt som nasjonalistsymbol eller på noen måte fremmedfiendlig i hoveddelen i befolkningen. Flagget brukes for å vise glede, eller som i dette tilfellet, samhold i vanskelige tider. Dersom vi blir redde for å bruke flagget i slike stunder, gir vi det til høyreekkstremistene. Først da blir flagget vårt et symbol på rasisme og fremmedfiendlighet, og vi har da bare oss selv å takke for at flaggets status blir forandret fra noe godt til noe ondt!

Jeg ønsker at man også i fremtiden skal flagge på 8.mai (Markering mot krig og nazisme!), uttrykke sorg ved flagget når man har mistet noen, og at mine fremtidige barn skal kunne forbinde flagget med glede og feiring på 17.mai. Ikke gi flagget til ekstremistene!
Tusen takk for et meget bra innlegg.  Honnør er avgitt!  Nasjonalisme er ikke alltid negativt.  Det som folket i Norge har vist, er en positiv og inkluderende nasjonalisme som beskytter de svake og som også rekker en vennlig hånd ut til folk i og fra andre land.  Det som vi har sett, viser hvorfor det er så fornuftig å beholde flagget vårt, og samtidig avvise militærparader på 17. mai.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!