Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 151232 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #510 : 28. juli 2011, 01:55 »
http://www.document.no/2011/07/norges-terror-i-kontekst/

Sitat
Beyond massacring innocent Norwegians, Behring Breivik damaged conservatism, the counterjihad, and (in particular) those authors he cited in his writings, including myself. A close reading of his manifesto suggests this may have been purposeful. Noting that his former membership in Norway’s conservative Progress Party would do it harm, he evinces satisfaction that this will forward his revolutionary goals:

I anticipate that the Norwegian media will persecute and undermine the Progress Party for my earlier involvement in the organisation. This is not a negative thing as an increasing amount of Norwegians will then have their “illusions of democratic change” crushed (if the Progress Party is annihilated by the multiculturalist media) and rather resorts to armed resistance.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #511 : 28. juli 2011, 06:37 »
Oh lord:



Maarit M. Hanssen sier:

Maarit M. Hanssen har vært sprøyte gal i full offentlighet i flere tiår, husker henne godt fra gode gamle Usenet. Ikke noe nytt under solen.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #512 : 28. juli 2011, 08:44 »
Ja, det er "de islamistene" som driver terror, krig og bomber. Siden alle ønsker jo krig i sitt eget land. Krigen, terroren, bombene og livene som går tapt er i Irak, Palestina, Afghanistan, Libya, "Kurdistan" osv. Ikke Europa/USA.

Så de eneste som driver krig, terror, bombing og drap er forøvrig mennesker med kristen bakgrunn, fra Europa/USA.

Du syns dette var ille og de livene som gikk tapt var veldig trist?

Norge har sluppet 500 bomber over libya...

Ta den følelsen du, og hele norge sitter med nå, og gang den med 500. Slik har menneskene der nede det. Hver dag.

Ta deg sammen, slutt å vær så trangsynt, egoistisk, ignorant og uviten.

Et liv som går tapt, enten det er person fra Norge, eller Irak, er fortsatt like mye verdt.

"DU SKAL IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL, DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV".

Kesafathe bishoor`e gav.

Har du innvandrerbakgrunn?

Vi ser hvor lojaliteten ligger...

Utlogget DreRacing

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #513 : 28. juli 2011, 09:15 »
Selvfølgelig var det jo ikke islamister som bombet regjereingsbygget, det blir jo som å skyte seg selv i foten...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #514 : 28. juli 2011, 11:00 »
http://www.dagbladet.no/2011/07/28/nyheter/utoya/anders_behring_breivik/terror/innenriks/17461782/


Sitat
1995: Året da alt forandret seg

Anders Behring Breivik falt ut av sitt vante miljø, mistet kontakten med faren, mistet venner, meldte seg inn i Frp, og begynte med ekstrem trening.


 what
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #515 : 28. juli 2011, 12:39 »
Den var ganske drøy.

Slike utsagn vil jo garantert ha innvirkning i valgkampen, trodde aviser stort sett skulle se seg for god til og drive valgkamp.

Får jo FRP til og virke som en slags grusom terror organisasjon.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #516 : 28. juli 2011, 13:05 »
Siv har faila helt sykt i det siste, når hun først fokusert på få vekk all skyld fra frp, for å så si at hun syntes det er like forferdelig at han var medlem av frp som at han bomba og skøyt.

Så fortsetter hun til å rett og slett si akkurat det samme som alle andre " vi vil ha mer demokrati! " som om det går an Tongue

Norge er et hippie land.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #517 : 28. juli 2011, 13:17 »
FRP blør nok av dette ja, men ifølge manifestet hans var jo det også del av intensjonen.  Fjerne det eneste høyre orienterte partiet med stor innflytelse, slik at det eneste alternativet for folk som er høyre orientert blir væpnet opprør.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #518 : 28. juli 2011, 14:30 »
Virker på meg som om dette angrepet kommer som følge av et for snevert syn på aksepterte ideologier i Norge. Breivik har prøvd å få frem sine meninger gjennom foruminnlegg og helt sikkert leserinnlegg i diverse aviser, men som følge av for "drøye" meninger har de aldri blitt trykt. Han har ikke følt at det var mulig å få frem sine meninger i dagens samfun, noe som førte til at han gjennomførte dette for å skape blest og oppmerksomhet om hans ideologiske preferanser. En større aksept for ytringsfriheten ville kanskje hindret dette. Spørsmålet blir jo når ytringsfrihet går over i rasisme.

Ser folk over her sier Siv har "driti på draget" i det siste, noe som sikkert kan stemme, men jeg mener AP, og Eskil Pedersens penge tigging i det siste er ti ganger værre. Skal man ikke kunne få indentifisert og gravlagt alle de drepte før man snakker om penger? Øya og huset er vel uansett forsikret.
Hilsen en trofast AP velger.

Til slutt vil jeg bare si at det knapt eksisterer kvalmere personer enn Stordalen. Å skaffe seg publisistet ut av en slik tragedie er drøyt, og langt over grensen. Ønsker han, som han selv påstår, å donere fordi han er så generøs ville han ventet to uker og gjort en anonym donasjon. 
Abs cut like diamonds, come at me.

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #519 : 28. juli 2011, 14:59 »
Hvilke forandringer tror dere kommer til å komme ut av dette? det er sannsynlig at noe totalt unødvendig kommer til å komme til tross for hva folket sier, som 6 månders DLD lagrings tid i Norge, Hjalp ikke så mye under et seriøst angrep gjord det?

Føler at den absolutt flertallet av folk i Norge har en følese basert personlighet, når vi hører for eksempel på den talen til Stoltenberg, meningan til de folkan som ble intervjuet på gata og den konserten med hun dama som sang " mitt lille land " eller hva den sangen het. jeg personlig klarer ikke se eller høre på sånt og når de sier at de " skal ha enda mer demokrati for da får ikke Breivik det som han vil " får jeg bare lyst til å flytte til et annet land. jeg skjenner mange som mener at Norge takler dette på en kjempe smart måte og jeg kunne ikke vært mer uenig.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #520 : 28. juli 2011, 15:07 »
Det er utrolig vanskelig å svare på du. Dette kan gå alle veier.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #521 : 28. juli 2011, 15:09 »
Hvilke forandringer tror dere kommer til å komme ut av dette? det er sannsynlig at noe totalt unødvendig kommer til å komme til tross for hva folket sier, som 6 månders DLD lagrings tid i Norge, Hjalp ikke så mye under et seriøst angrep gjord det?

Føler at den absolutt flertallet av folk i Norge har en følese basert personlighet, når vi hører for eksempel på den talen til Stoltenberg, meningan til de folkan som ble intervjuet på gata og den konserten med hun dama som sang " mitt lille land " eller hva den sangen het. jeg personlig klarer ikke se eller høre på sånt og når de sier at de " skal ha enda mer demokrati for da får ikke Breivik det som han vil " får jeg bare lyst til å flytte til et annet land. jeg skjenner mange som mener at Norge takler dette på en kjempe smart måte og jeg kunne ikke vært mer uenig.

Vanskelig å si. Merker meg uansett at det er de samme personene som forbannet seg over DLD som er forbanna på PST over at de ikke klarte å fange opp Breivik. Som jeg er inne på i forrige innlegg tror jeg kanskje dette fører til at vi kommer til å tillate "krassere" meninger innenfor politikken, men samtidig går det jo en grense. Selv om vi får en større aksept for drøye politiske meninger er det vel tvilsomt om ekstremisme på Breviks nivå uansett vil bli akseptert.

"Mer demokrati" - Høres flott ut, men kanskje vanskelig å gjennomføre! Tongue
Abs cut like diamonds, come at me.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #522 : 28. juli 2011, 15:23 »
Ser folk over her sier Siv har "driti på draget" i det siste, noe som sikkert kan stemme, men jeg mener AP, og Eskil Pedersens penge tigging i det siste er ti ganger værre.

Det som er værre enn at Eskild Pedersen ber om penger, er at han og 8 andre var de første til å rømme fra øya i en ferge som tar 50 personer. De satte kursen nord og kom seg i land etter en halvtimes tid, langt unna øya.

Kan skjønne at de fikk panikk der og da og de kan ikke klandres for at de ville komme seg bort. Men etter en halvtimes tid burde de ha klart å ta seg sammen og kjørt tilbake for å plukke opp ungdommene som AUF-lederen ba svømme fra øya over SMS-meldinger. Flere ungdommer druknet, ifølge båteierene som deltok i redningsoperasjonen, fordi de kun kunne ta med seg noen få om gangen.

Også er Pedersen frekk nok til å stå frem på nyhetene og fortelle om hvor "grusomt og jævlig" det var, selv om han kom seg unna omtrent før det første skuddet falt. Flott lederskikkelse.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #523 : 28. juli 2011, 15:32 »
Det som er værre enn at Eskild Pedersen ber om penger, er at han og 8 andre var de første til å rømme fra øya i en ferge som tar 50 personer. De satte kursen nord og kom seg i land etter en halvtimes tid, langt unna øya.

Kan skjønne at de fikk panikk der og da og de kan ikke klandres for at de ville komme seg bort. Men etter en halvtimes tid burde de ha klart å ta seg sammen og kjørt tilbake for å plukke opp ungdommene som AUF-lederen ba svømme fra øya over SMS-meldinger. Flere ungdommer druknet, ifølge båteierene som deltok i redningsoperasjonen, fordi de kun kunne ta med seg noen få om gangen.

Også er Pedersen frekk nok til å stå frem på nyhetene og fortelle om hvor "grusomt og jævlig" det var, selv om han kom seg unna omtrent før det første skuddet falt. Flott lederskikkelse.

Helt enig, om det viser seg at denne infoen er korrekt syns jeg oppførselen er direkte feig.

Enhver leder burde være villig til og sette sitt eget liv på spill for og redde sine egne, uavhengig om det er krig eller fredstid, en militær setting eller en sivil setting.


Utlogget larsenen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

  • Ikke gjør det du kan gjøre i morgen i dag.
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #524 : 28. juli 2011, 15:39 »
Det som er værre enn at Eskild Pedersen ber om penger, er at han og 8 andre var de første til å rømme fra øya i en ferge som tar 50 personer. De satte kursen nord og kom seg i land etter en halvtimes tid, langt unna øya.

Kan skjønne at de fikk panikk der og da og de kan ikke klandres for at de ville komme seg bort. Men etter en halvtimes tid burde de ha klart å ta seg sammen og kjørt tilbake for å plukke opp ungdommene som AUF-lederen ba svømme fra øya over SMS-meldinger. Flere ungdommer druknet, ifølge båteierene som deltok i redningsoperasjonen, fordi de kun kunne ta med seg noen få om gangen.

Også er Pedersen frekk nok til å stå frem på nyhetene og fortelle om hvor "grusomt og jævlig" det var, selv om han kom seg unna omtrent før det første skuddet falt. Flott lederskikkelse.

Har lest en del om dette, og er enig med deg. Er en grunn til at han ikke ville snakke om sin opplevelse på øya med media... Er allikevel en vanskelig situasjon, men siden han faktisk oppfordret de andre, via sms, til å legge på svøm burde de ha lagt båten midt mellom øya og land, og åpna luka der bilene kjørte på. Litt dumt at 2meters plastjoller må ut å plukke opp folk som drukner når man er i besittelse av en solid båt som kunne rommet 50-100mennesker.

Uansett svært vanskelig å si noe om dette når man ikke har vært der selv. Hører jo historier om folk som gjemte skadde, hjalp folk som svømte ved siden av en osv. Jeg ville hvertfall hatt betenkeligheter med personens lederegenskaper, og som du sier, hvordan han etter det som skjedde oppfører seg i media.

Men igjen, synes vi burde være svært forsiktige med å uttale oss om dette. Han sviktet kanskje som leder, men han prøvde til syvende å siste bare å redde sitt eget liv. Kanskje han kan klandres som leder, men ikke som menneske.
Abs cut like diamonds, come at me.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!