Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 149947 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #615 : 02. august 2011, 18:34 »
Han gikk forbi de minste barna fordi de enda ikke var hjernevasket av Arbeiderpartipolitikken.

http://www.dagbladet.no/2011/08/02/nyheter/barna_pa_utoya/hjernevask/forsvarsadvokat_lippestad/17518458/

Hvet ikke helt hvor du vil med dette, men om dette er en slags bisarr måte å forsvare Breivik på eller å dra frem at han ikke er fullt så fæl som alle skal ha det til, bør det reises en statue av meg for at jeg ikke har kasta noen unger i elva siste uka, forresten tror jeg ikke det har skjedd de siste snart 26 åra. Helgen status? Forresten dro Lippestad (som er Breiviks egen advokat) frem at det ikke var noe moralsk som låg i det, men kun det at de ikke var "hjernevaska" av Ap enda.

Utlogget Starhellinga

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 353
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 353

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #616 : 02. august 2011, 18:35 »
Sitat
Det er langt flere som dør i, si trafikken, enn som blir drept av våpen... skal vi forby bilkjøring også? At noen bruker skytevåpen til å begå kriminalitet, bør ikke få konsekvenser for alle oss andre lovlydige våpeneiere i form av tullete restriksjoner og inndragning.

Selvsagt ikke. At du er en lovlydig våpeneier som bruker og oppbevarer våpenet/våpnene dine etter lover og forskrifter er bra.

Jeg synes at dagens regelverk rundt våpen i Norge fungerer greit. At du og andre bruker våpen til jakt og sport er bare positivt. Men svært liberale våpenlover, som bl.a NRA ivrer for, synes jeg er skremmende. Det at alle og en hver skal fly rundt med skytevåpen for å føle seg "trygge" er ille. Det er definitivt mange mennesker som ikke burde ha tilgang til skytevåpen, og svært mange små konflikter kan bli veldig mye større om en eller flere parter har skytevåpen og dårlig impulskontroll. Det er bra at man bor i et samfunn der selv ikke politiet trenger å bevæpne seg til vanlig. Politiet selv ønsker heller ikke å bevæpne seg til vanlig av den enkle grunn at vold avler vold.
BP: 105 kg KB: 120 kg ML: 140 kg

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #617 : 02. august 2011, 18:47 »
Forresten dro Lippestad (som er Breiviks egen advokat) frem at det ikke var noe moralsk som låg i det, men kun det at de ikke var "hjernevaska" av Ap enda.
Var det ikke nøyaktig det jeg skrev?

Hva faen er det du gnåler etter? Jeg la ut en interessant link om temaet og skrev hva den handler om.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #618 : 02. august 2011, 18:52 »
Var det ikke nøyaktig det jeg skrev?

Hva faen er det du gnåler etter? Jeg la ut en interessant link om temaet og skrev hva den handler om.

Ok. Ble dessverre litt usakelig, klar over at du skrev hvorfor han ikke drepte ungene, ville bare sitere advokaten hans også. Uansett la du vel ikke bare ut en link, du knytta det faktisk opp mot diskusjonen som gikk på om Breivik er ond.

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #619 : 02. august 2011, 18:55 »
Ok. Ble dessverre litt usakelig, klar over at du skrev hvorfor han ikke drepte ungene, ville bare sitere advokaten hans også. Uansett la du vel ikke bare ut en link, du knytta det faktisk opp mot diskusjonen som gikk på om Breivik er ond.
Det var "Staggere" og "Messire" som hevdet at han skjøt små barn, så poenget var vel å avkrefte den påstanden deres.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #620 : 02. august 2011, 21:47 »
Sitat
- Det finnes flere, jeg møter slike i verden hele tiden. Det er ingen som vil gå ut offentlig og si at de støtter handlingene til Breivik, men ideologiske støtte finnes det mye av, sier han.

Et eksempel på det mener han er uttalelsene til Mario Borghezio, som sitter i EU-parlamentet for det italienske regjeringspartiet Liga Nord. Han har sagt at noen av Breiviks meninger er helt glimrende.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089056
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #621 : 02. august 2011, 22:33 »
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #622 : 02. august 2011, 22:37 »
Sitat
Det er ikke første gang kirkesamfunnet Westboro Baptist Church kommer med slike kontroversielle uttalelser, skriver NRK.

I en pressemelding mandag skriver menigheten at Gud har formet terrorsiktede Anders Behring Breivik og utpekt ham til å straffe Norge. Grunnen skal være at norske myndigheter tilrettelegger rettigheter for homofile i samfunnet.

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/-norge-fortjente-terrorangrepene-22-juli-3550784.html
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #623 : 02. august 2011, 22:59 »
Det er virkelig skremmende at disse tullingene (og deres bare ørlite grann mer moderate venner) faktisk har tvunget det progressive og siviliserte USA i kne i dag.  Demokratene la seg paddeflate, og fikk ikke igjennom en eneste skatteøkning.  Nå er Ann Coulter & co. i gang med å rasere USA.

Man kan spørre seg hvordan USA er om 15 år.  Vil landet være styrt av en kristenfundamentalistisk talibanliknende bevegelse?  Eller kanskje vi får den amerikanske borgerkrigen, del 2?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Messire

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #624 : 02. august 2011, 23:09 »
Det var "Staggere" og "Messire" som hevdet at han skjøt små barn, så poenget var vel å avkrefte den påstanden deres.

Løgn. Jeg skrev at barnemorderen drepte barn på 14 år. To av ofrene er nettopp 14 år. Det eneste du avkrefter er din påstand om at du ønsker en saklig debatt.

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #625 : 02. august 2011, 23:34 »
Løgn. Jeg skrev at barnemorderen drepte barn på 14 år. To av ofrene er nettopp 14 år. Det eneste du avkrefter er din påstand om at du ønsker en saklig debatt.
Du skrev før det innlegget at han drepte barn, uten å nevne alder. Du kalte han også for barnemorderen, liksom han drepte mange og kun barn. Om du velger å kalle 14åringer for små barn får jo være opptil deg, men det er jo som å rakke ned på dem. Du er til og med så feig at du har slettet mange av dine tidligere innlegg.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #626 : 03. august 2011, 06:47 »
Tenåringer er vel for faen ikke barn.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #627 : 03. august 2011, 08:30 »
@Krabbatten: Mener du virkelig at Breiviks slakt av 77 uskyldige personer, hvorav de fleste unge mennesker, ikke var en ond handling? Å ville forandre samfunnet til et han er mer komfortabel med er ikke er en god grunn i mi bok. I tillegg står AP mye sterkere i meningsmålinger nå enn før massakren. Dette vil gå nedover når alt har "roet seg", men tipper det øker sannsynligheten at de beholder makten etter stortingsvalget i 2013.

Siden du viste til definisjonen på wikipedia: "Ondskap er å ønske andre motgang eller smerte." Dette er veldig løs definisjon, og i tillegg tatt ut av sammenheng. Jeg ønsker at Breivik skal ha det vondt på grunn av hans handlinger. Det er en ond tanke, men gjør det meg ond? Videre på wikipedia står det: "Ondskap er hensikten eller effekten av å gjøre skade eller ødeleggelse, vanligvis fra oppfatningen av bevist overtredelse av en bestemt moralkode." Hensikten hans var å gjøre samfunnet bedre ved å gjøre skade, ved bevist bryte moralske koder. Hvem skal bestemme hvordan et godt samfunn er? Én person eller mangfoldet i det samfunnet?

Og forresten, du sier at det er en forskjell på uenighet og ondskap, og at han prøvde bare å redde det nordiske folk. For å sette det på spissen er det ikke ulikt at jeg skulle drept deg på grunnlag av at vi er uenige, for å spare det norske folk mot din oppmuntring til drap.

Norge er et fritt land hvor man har ytringsfrihet. Breivik brukte ytringsfriheten til å si sine meninger på forum. Han prøvde også å få meningene sine i avisen, uten å lykkes. At mangfoldet av samfunnet ikke er enig i hans meninger gjør at han ikke blir hørt. Det skal ikke være slik at den som skriker høyest får prate først.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan du kan støtte/forsvare hans handlinger. Akkuratt om han er ond eller ikke er mer et definisjonsbegrep som kan tolkes og diskuteres, men hvordan du kan si (indirekte) at han ikke har gjort noe galt, synes jeg er bak mål.


Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget Messire

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #628 : 03. august 2011, 09:41 »
Du skrev før det innlegget at han drepte barn, uten å nevne alder. Du kalte han også for barnemorderen, liksom han drepte mange og kun barn. Om du velger å kalle 14åringer for små barn får jo være opptil deg, men det er jo som å rakke ned på dem. Du er til og med så feig at du har slettet mange av dine tidligere innlegg.

Når man angriper en politisk sommerleir for barn og unge synes jeg barnemorderen er ganske dekkende. Kunne sikkert kalt han barne- og ungemorderen, for deg er det jo veldig viktig å ikke trampe på gjerningsmannens føtter da han ifølge deg ikke er ond. Du bruker et relativistisk ståsted når du omtaler han og så bruker du andre synspunkter når det passer bedre. Finnes ingen logikk i det du skriver.

Jeg har aldri skrevet små barn, jeg har skrevet barn. Juridisk er man barn til man blir 18 år. Barnekonvensjonen gjelder i utgangspunktet også til man er 18 år. Men du har sikkert en eller annen egen definisjon på barn også. Hva enn som passer deg best.

Påstanden om at jeg har slettet innlegg er igjen ren LØGN. Det er vel stort sett det du gjør, å spre LØGNER.

Utlogget waalern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #629 : 03. august 2011, 09:57 »
Litt sånn kjedelig diskusjon om alder her, men det som er sikkert er at Breivik er like ekstrem som de han tydligvis kjemper mot.... http://www.radicalislam.org/

Uansett, trist er det...


Tenkte kanskje denne låta Mary Fahl sang for brannfolka som døde 9/11 passer i denne tråden.....
Mary Fahl, Dawning of the day (Live)
http://www.youtube.com/watch?v=JMiqR3mPNLI#noexternalembed



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!