Skrevet av Emne: Terrorangrep i Oslo sentrum  (Lest 149946 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #630 : 03. august 2011, 12:18 »
Litt sånn kjedelig diskusjon om alder her, men det som er sikkert er at Breivik er like ekstrem som de han tydligvis kjemper mot.... http://www.radicalislam.org/

Uansett, trist er det...


Tenkte kanskje denne låta Mary Fahl sang for brannfolka som døde 9/11 passer i denne tråden.....
Mary Fahl, Dawning of the day (Live)
http://www.youtube.com/watch?v=JMiqR3mPNLI#noexternalembed




Han er nok like ekstrem som dem han kjemper mot, men det er mange flere av dem han kjemper mot.

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #631 : 03. august 2011, 12:55 »
Når man angriper en politisk sommerleir for barn og unge synes jeg barnemorderen er ganske dekkende. Kunne sikkert kalt han barne- og ungemorderen, for deg er det jo veldig viktig å ikke trampe på gjerningsmannens føtter da han ifølge deg ikke er ond. Du bruker et relativistisk ståsted når du omtaler han og så bruker du andre synspunkter når det passer bedre. Finnes ingen logikk i det du skriver.
Så barna er dem fra 14 til 20 og ungene er dem fra 21 til 30? Gratulerer, du har med enkle tastetrykk klart å latterliggjøre deg selv Cheesy

Jeg har aldri skrevet små barn, jeg har skrevet barn. Juridisk er man barn til man blir 18 år. Barnekonvensjonen gjelder i utgangspunktet også til man er 18 år. Men du har sikkert en eller annen egen definisjon på barn også. Hva enn som passer deg best.
Nei. Når man er under 18 er man "mindreårig", som har en helt annen definisjon enn "barn".

Påstanden om at jeg har slettet innlegg er igjen ren LØGN. Det er vel stort sett det du gjør, å spre LØGNER.
Jeg finner dem hvertfall ikke.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #632 : 03. august 2011, 13:01 »
@Krabbatten: Mener du virkelig at Breiviks slakt av 77 uskyldige personer, hvorav de fleste unge mennesker, ikke var en ond handling? Å ville forandre samfunnet til et han er mer komfortabel med er ikke er en god grunn i mi bok. I tillegg står AP mye sterkere i meningsmålinger nå enn før massakren. Dette vil gå nedover når alt har "roet seg", men tipper det øker sannsynligheten at de beholder makten etter stortingsvalget i 2013.

Siden du viste til definisjonen på wikipedia: "Ondskap er å ønske andre motgang eller smerte." Dette er veldig løs definisjon, og i tillegg tatt ut av sammenheng. Jeg ønsker at Breivik skal ha det vondt på grunn av hans handlinger. Det er en ond tanke, men gjør det meg ond? Videre på wikipedia står det: "Ondskap er hensikten eller effekten av å gjøre skade eller ødeleggelse, vanligvis fra oppfatningen av bevist overtredelse av en bestemt moralkode." Hensikten hans var å gjøre samfunnet bedre ved å gjøre skade, ved bevist bryte moralske koder. Hvem skal bestemme hvordan et godt samfunn er? Én person eller mangfoldet i det samfunnet?

Og forresten, du sier at det er en forskjell på uenighet og ondskap, og at han prøvde bare å redde det nordiske folk. For å sette det på spissen er det ikke ulikt at jeg skulle drept deg på grunnlag av at vi er uenige, for å spare det norske folk mot din oppmuntring til drap.

Norge er et fritt land hvor man har ytringsfrihet. Breivik brukte ytringsfriheten til å si sine meninger på forum. Han prøvde også å få meningene sine i avisen, uten å lykkes. At mangfoldet av samfunnet ikke er enig i hans meninger gjør at han ikke blir hørt. Det skal ikke være slik at den som skriker høyest får prate først.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan du kan støtte/forsvare hans handlinger. Akkuratt om han er ond eller ikke er mer et definisjonsbegrep som kan tolkes og diskuteres, men hvordan du kan si (indirekte) at han ikke har gjort noe galt, synes jeg er bak mål.
Jeg har aldri forsvart, støttet eller snakket positivt om hans handlinger. Det jeg sier er at i hans hode var ikke handlingene onde, men nødvendig. Han så på dette som et oppdrag for en ridderorden der han var en ridder, og var i et ustoppelig romskip. Jeg må også minne om at han var dopet. Han begynte å dope seg allerede i 13-14års alderen, av og på selvfølgelig. Men det påvirker likevel aggresiviteten og uovervinnelighetsfølelsen hans.

Det jeg har snakket positivt om er ikke handlingene hans, men som maaange andre er enig i; ideologien hans.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #633 : 03. august 2011, 13:08 »
Litt sånn kjedelig diskusjon om alder her, men det som er sikkert er at Breivik er like ekstrem som de han tydligvis kjemper mot.... http://www.radicalislam.org/

Uansett, trist er det...


Tenkte kanskje denne låta Mary Fahl sang for brannfolka som døde 9/11 passer i denne tråden.....
Mary Fahl, Dawning of the day (Live)
http://www.youtube.com/watch?v=JMiqR3mPNLI#noexternalembed
Han er nok like ekstrem som dem han kjemper mot, men det er mange flere av dem han kjemper mot.
Dere har totalt misforstått prinsippet for ideologien. Han kjemper ikke imot islam, han kjemper, som mange andre, imot APpolitikk! Det er ikke muslimenes feil at det som skjer, skjer, det er politikk.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #634 : 03. august 2011, 13:22 »
Dere har totalt misforstått prinsippet for ideologien. Han kjemper ikke imot islam, han kjemper, som mange andre, imot APpolitikk! Det er ikke muslimenes feil at det som skjer, skjer, det er politikk.

Jeg sa ikke nødvendigvis at han kjemper mot islamister. Jeg sa "dem han kjemper mot". Det kan også innebære makteliten i Norge.

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #635 : 03. august 2011, 13:26 »
Det var vel bare en på 14, som kunne se litt eldre ut. Han lot faktisk være å skyte barna:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089107
han drepte 2 åtte åringer som plukket flasker for å pante de

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #637 : 03. august 2011, 14:21 »
han drepte 2 åtte åringer som plukket flasker for å pante de

Dette har ikke jeg fått med meg. Mulig du har rett. Har du noen form for dokumentasjon på dette? Nettavisartikkel eller noe?

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #638 : 03. august 2011, 14:42 »
Det virker som krabbatten mener at målet helliger middelet. Skremmende med tanke på hva middelet til Breivik var. Det anbefales for alle som støtter Breiviks idologi å lese Manekells innlegg i dagbladets papirutgave fra lørdagen. Syns han får frem et godt bilde av hvordan det hadde blitt i et tenkt tilfelle der Breivik får viljen sin.

Og ift barnediskusjonen:

Juridisk er man ansett som barn frem til fylte 15, med unntak av seksuelt. Da er man ansett som barn frem til fylte 16år. Kilde: Norges lover

Utlogget Mikkels1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #639 : 03. august 2011, 14:56 »
Og ift barnediskusjonen:

Juridisk er man ansett som barn frem til fylte 15, med unntak av seksuelt. Da er man ansett som barn frem til fylte 16år. Kilde: Norges lover

Fin kilde Smiley

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #640 : 03. august 2011, 15:13 »
han drepte 2 åtte åringer som plukket flasker for å pante de

Hva er hensikten med å spre slik feilinformasjon? Det yngste offeret var 14 år.

ultralars

  • Gjest
Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #641 : 03. august 2011, 15:22 »
Hva er hensikten med å spre slik feilinformasjon? Det yngste offeret var 14 år.
leste det på vg 1 dag etter skytinga skjedde

Utlogget Messire

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #642 : 03. august 2011, 15:29 »
Så barna er dem fra 14 til 20 og ungene er dem fra 21 til 30? Gratulerer, du har med enkle tastetrykk klart å latterliggjøre deg selv Cheesy
Nei. Når man er under 18 er man "mindreårig", som har en helt annen definisjon enn "barn".
Jeg finner dem hvertfall ikke.

Teskjeen er på vei siden du har vanskelig for det:
1. Fra wikipedia: "Den juridiske definisjonen av «barn» referer generelt til personer som ikke har nådd myndighetsalder". Noen mulighet for at du vet hva myndighetsalderen er på i Norge? Hint: 18 år. Fra Barnevernloven: "Tiltak som omhandlet i denne lov kan treffes overfor barn under 18 år".

2. Unge er ikke det samme som unger. Unge er et løst begrep. Tror du f.eks Unge Høyre består av unger?

3. Selvfølgelig finner du ikke innlegg som aldri har eksistert

Ikke klarer du å holde deg saklig, ikke klarer du å unngå rene løgner og ikke forstår du norsk. Ikke akkurat et enkelt utgangspunkt for den saklige debatten du etterlyser.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #643 : 03. august 2011, 15:30 »
leste det på vg 1 dag etter skytinga skjedde

Du må ha lest feil. Eventuelt så kan du komme med link. Jeg forholder meg ihvertfall til den offisielle listen fra politiet, der er det yngste offeret 14 år.

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Terrorangrep i Oslo sentrum
« #644 : 03. august 2011, 15:40 »
Yngste personen var 14.

Lurer nesten på om Krabatten er litt ond selv. Men igjen, det blir bare spekulasjoner.
Smil med det smilet du har.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!