Skrevet av Emne: Ny madrass? Ryggstivhet om morgenen  (Lest 6371 ganger)

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Ny madrass? Ryggstivhet om morgenen
« : 29. juli 2011, 06:56 »
Noen som har litt greie på madrasser og hvordan det påvirker ryggen?
Jeg har altfor lite kunnskap om det selv om jeg har mye problemer med ryggen.

Nå flytter jeg og kommer da til å enten kjøpe ny seng og madrass, eller bare kjøpe rammemadrass.

Når jeg våkner hver eneste morgen så er jeg så vannvittig stiv og vond i hele ryggsøylen fra rumpe til nakke. Smertene er verst i korsryggen. Når jeg puster inn kjenner jeg at alt strammer seg i ryggen og alt gjør bare vondt. Når dette holder på i opptil 2 timer etter jeg våkner er det vel ikke rart at jeg vil gjøre noe med problemet.

Noen som vet hva jeg bør tenke på/ se etter når jeg skal kjøpe ny madrass?
Eller noen som har noen spesifikke forslag?

Stoler ikke på de ansatte i butikkene som ofte bare er opptrent til å tjene penger Smiley

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Ny madrass? Ryggstivhet om morgenen
« #1 : 29. juli 2011, 07:46 »
Tips: Dra på IKEA og prøveligg en HARD madrass, ta den med hjem, liker du den ikke så har IKEA en 90 dagers prøvetid på alle senger, som gjør at du kan ta den med tilbake og bytte i en annen seng hvis du ikke liker den!

Og de ansatte på ikea er ikke særlig trent opp til å tjene penger, vi skal faktisk gjøre kunden fornøyde :p Jobba selv der et par år

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Sv: Ny madrass? Ryggstivhet om morgenen
« #2 : 09. august 2011, 11:22 »
Jeg er ikke noen ekspert men kan hvertfall si hva jeg ble anbefalt når jeg kjøpte ny seng/madrass på IKEA. Mye har med hvordan du er vant til å sove... på magen, ryggen, siden etc.

Jeg liker best å sove på magen og ble dermed anbefalt en HARD madrass. Personlig så angrer jeg på at jeg ikke prøvde noe litt mer mykere da jeg synes denne ble for hard, men jeg klarer jo å sove på den ihvertfall Tongue

Jeg sliter med muskelknuter i hele øvre del av ryggen og generellt ødelagt rygg som følge av jobb så dette er noe jeg burde vite mer om også.

Det kan jo være at du burde titte på Tempur-madrasser dersom dette er et stort problem for deg. Det er vel dyrere enn vanlig madrasser, men har man problemer så bør man investere i noe skikkelig også.

Mener at både Bohus og A-møbler fører dette merket og har sikkert noen som er kvalifisert til å hjelpe deg med dette.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Ny madrass? Ryggstivhet om morgenen
« #3 : 09. august 2011, 14:42 »
Et tips som har funket godt for meg er og ligge en halvtime på shaktimatte før jeg tar kvelden, såver mye bedre og mer avsleppet. koster ikke mange kronene for tiden.


Men ikke vær gjerrig med og kjøpe en god seng, alle jeg kjenner som har svidd av noen tusen på gode rammemadrasser sier der var verdt hver eneste krone.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Ny madrass? Ryggstivhet om morgenen
« #4 : 11. august 2011, 15:47 »
Hadde noe tempur-greier, men den er ikke noe for ryggen min.
Kjøpte en god fast rammemadrass på ikea til 4500kr.
Første morgenen jeg våknet tenkte jeg forvirret og trøtt: "hæ, her er det noe som ikke stemmer. Hey ryggen min er ikke vond!"

Så den traff jeg blink med, takk for tips Smiley

Utlogget joasoze

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Ny madrass? Ryggstivhet om morgenen
« #5 : 22. august 2011, 11:39 »
Husk at hvis du sover på magen bør du droppe puta. Det hjalp meg mye. Hvis ikke sover du for mye i "vinkel" Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!