Skrevet av Emne: G23, stor brystforskjell og episoder med hjertesmerter  (Lest 3204 ganger)

Utlogget akoslo87

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Har nå trent ett par måneder, men har fått en betydelig stor brystmuskel forskjell.
Min høyre brystmuskel har blitt en 3,4 ganger større en min venstre, så jeg snakker ikke om små forskjeller her, men ganske store..
(Hvis u legger en flat hånd på din venstre brystmuskel, og en knyttet på din høyre, så får u ett ca eksempel på hvordan brystet mitt har utviklet seg.)

Jeg kjenner fremdeles ribbeina under venstre bryst, det er nesten som om den ikke utvikler seg i det hele tatt, akkurat som jeg ikke har trent den siden i det hele tatt, noe jeg finner utrolig frustrende og plagsomt.  Har også opplevd episoder med kraftige hjertesmerter under trening, som kommer mens jeg trener, men gir seg innen en ca 10sek etter at jeg stopper opp. Dette skjer skjelden men det forekommer. Skjer kun ved trening av bryst.

Har spurt min PT men han sier det vil rette seg ut, noe jeg setter tvil i når det har blitt såpass store forskjeller.

Så jeg lurer på, trener jeg veldig feil her, eller hva skjer her egentlig?
Noen som har noen råd?  Takker for svar!

Utlogget shortyz223

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

Har nå trent ett par måneder, men har fått en betydelig stor brystmuskel forskjell.
Min høyre brystmuskel har blitt en 3,4 ganger større en min venstre, så jeg snakker ikke om små forskjeller her, men ganske store..
(Hvis u legger en flat hånd på din venstre brystmuskel, og en knyttet på din høyre, så får u ett ca eksempel på hvordan brystet mitt har utviklet seg.)

Jeg kjenner fremdeles ribbeina under venstre bryst, det er nesten som om den ikke utvikler seg i det hele tatt, akkurat som jeg ikke har trent den siden i det hele tatt, noe jeg finner utrolig frustrende og plagsomt.  Har også opplevd episoder med kraftige hjertesmerter under trening, som kommer mens jeg trener, men gir seg innen en ca 10sek etter at jeg stopper opp. Dette skjer skjelden men det forekommer. Skjer kun ved trening av bryst.

Har spurt min PT men han sier det vil rette seg ut, noe jeg setter tvil i når det har blitt såpass store forskjeller.

Så jeg lurer på, trener jeg veldig feil her, eller hva skjer her egentlig?
Noen som har noen råd?  Takker for svar!

Jeg har akkurat samme problem, bortsett fra det med hjertesmerter under trening. Venstre bryst er en god del større enn høyre og det er ikke en behagelig følelse syns jeg. min PT sa også at det ville gjevne seg ut, men jeg har trent i litt over 1 år nå, og det skjer ingen verdens ting. Har ikke gjevnet seg ut nesten noe som helst! Håper noen har et svar på dette!
16 år
80 KG +-
185 cm
Benkpress: 100kg x 1

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."

Utlogget Mathew

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

tren øvelser der din venstre side jobber uavhengig av den høyre, mer hanteløvelser.

tren på den vekten som begge sider kan håndtere, da vil (etterhvert) den svake siden "ta igjen" den sterke pga større stimuli.

for all del sikre at du ikke løfter forskjellig på hver side, dersom du løfter feil/forskjellig er det den enkleste bakgrunnen for forskjellen, bruk en PT / annen fagperson når du vurderer bevegelsesmønsteret ditt. genetiske forskjeller som muskelutspring vil man ikke kunne påvirke .

dette fungerte for meg, hadde ikke like stor forskjell som deg men det var godt synlig. jeg byttet fokuset på min brysttrening fra vanlig benkpress til flatbenk med hantler en periode og det fungerte meget godt, nå er det kun meg som ser forskjell, fordi jeg vet det er en liten forskjell fortsatt. det var rådene jeg fikk på et foredrag av en fagperson(skal slippe å bli sitert med navn) fra olympiatoppen da jeg spørte han om hva jeg kunne gjøre for å bedre dette.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Du er 23 år, hvorfor oppsøker du ikke lege i stedet, som har fagkunnskap og muligheter til å undersøke deg? Hvis du ser på svarene du får, så er dette gjennomgående på forumet, du ender opp meg "jeg har også hatt" og personlige betraktninger om muskelfester og feiltrening. Ingen kommenterer det som du burde undersøke først, nemlig smertene dine. Det er IKKE normalt å ha "hjertesmerter" under trening, uansett om det gir seg etter hvert. Selv om alderen din faller i din favør, og sannsynligheten for at det f.eks er skjelletmuskulatur og ikke hjertet som er årsaken, så vet du ikke dette. Og det kan godt hende det har sammenheng med din underutviklede brystmuskler, og at du kan få hjelp med begge deler. Selv om det er store individuelle forskjeller hva gjelder anatomi, som nok PT´r ser svært ofte, så høres det du beskriver noe mer omfattende ut (selv om du selvfølgelig kan oppleve det som mer uttalt enn det andre ville mene).

Ikke at jeg tror du har det, det er kun en kuriositet, men på bilde kan du på mannen i midten se "Poland syndrom" (dysmeli).
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!