Skrevet av Emne: Motivasjon til å trene  (Lest 6604 ganger)

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Motivasjon til å trene
« : 04. august 2011, 10:46 »
Hei!
Jeg trenger litt råd fra dere her på forumet, og da gjerne jenter. Jeg har en kjæreste på 23 år som er glad i å gå turer og gå på ski om vinteren. Hun er under gjennomsnittet glad i å trene styrke, men jeg tror hun ville hatt veldig godt av noen styrkeøkter i uka for å få en generelt bedre fysikk.

Mitt spørsmål er; hvordan kan jeg få motivert henne til å trene uten å mase? Jeg har foreslått at hun kanskje skal begynne å trene, og hun sier ja, men det er alltid noe annet som prioriteres. Personlig spiller det ingen rolle for meg, men hun er ofte sliten, slapp, og klager SELV på at hun legger på seg.

Trenger råd og tips!
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget sannamor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #1 : 04. august 2011, 10:51 »
overtal henne til å bli med deg på treningssenteret bare for å prøve. Introduser noen teknisk lette øvelser for henne og la henne finne ut om hun liker det eller ikke.
Foreslå at hun kan prøve noen saltimer, da det er mange jenter som føler seg tryggere på seg selv når de trener i en gruppe og får beskjed om hva de skal gjøre.

ofte  har jenter en tendens til å tro at alle på treningssenter er kjempe trent og ser ut som fitneessutøvere. Slik er det jo ikke, så ta henne med og vis henne at majoriteten på treningssenteret er helt normale mennesker som har lyst til å bli i litt bedre form.

lykke til Smiley

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #2 : 04. august 2011, 11:08 »
Det her fungerte for meg:

Jeg kjøpte en pulsklokke til kjæresten min som måler antall kcal. Hun hadde nemlig fått hjelp til å lage et kosthold. men ville være sikker på at hun lå i underskudd. Etterhvert ble hun nesten besatt av klokka si. Spurte meg om hvordan man får opp forbrenning osv. Forklarte henne det med at man forbrenner mer med muskler. I starten kjørte hun knebøy uten vekter, magetrening(klassisk for damer:P) og push ups. Så fikk jeg overtalt henne til å bli med på treningssenteret èn gang. Da var hun solgt Smiley Hehe.

Nå er styrketrening noe hun gjør 3-4 ganger i uka og hun elsker det. Hun har sågar lokket med seg søsteren sin og jeg tror kanskje det kan være det viktigste for jenter. De er jo noen skravlebøtter av en annen verden Tongue

Uansett masse lykke til Cheesy

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #3 : 04. august 2011, 11:17 »
Det som er viktig her er å gjøre det så lett for henne som mulig å få denne beskjeden. Jeg vil anbefale at du begynner dagen med å servere henne frokost på sengen (siden hun fremover sikkert kommer til å nekte å spise frokost). Når hun er ferdig med å spise så overrasker du henne med å si at du har ordnet en dag på Spa for henne. Dette vil hun selvfølgelig være overlykkelig for, spesiellt siden du overrasker henne med det uten noe tilsynelatende grunn.

Når du henter henne fra Spaet så vil hun gløde og være avslappet, da slår du til med neste bombe. Fortell henne at nå skal dere å shoppe, slik at hun får kjøpt seg noen nye plagg. Dette vil medføre at hun nesten er i orgasmisk humør og vet sikkert ikke hvor hun skal gjøre av seg. Når dere ankommer butikkene så er det VELDIG viktig at du ikke oppfører deg som du er lei og at alt er hat. Du må virke veldig gira på hva som skjer, hjelpe, være tålmodig, smile og le.

Etterhvert vil hun begynne å prøve på forskjellige plagg, studere seg i speilet, snu seg hit og dit. Før hun spør deg; "Ser rumpen min stor ut i denne buksen?" Hvorpå du da svarer: "Det gjør den helt av seg selv".

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #4 : 04. august 2011, 11:31 »
Ta en titt på disse sidene om styrketrening for jenter av en jente (ja, det er ordentlig styrketrening det er snakk om). Da gutter kan bli motivert av bilder av grove byggere, styrkeløft monstere etc. trenger ofte jenter litt annen motivasjon og forklaring på hvorfor styke er bra.

http://gubernatrix.co.uk/

http://www.stumptuous.com/

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #5 : 04. august 2011, 12:13 »
Takker for svar! Problemet er nok ikke at hun tror at samtlige folk på treningssenter er gjennomtrent osv, men heller at hun synes det er kjedelig.. Hun sier at det å løfte en ting opp og ned er helt pyton. Det ble nevnt pulsklokke, og jeg er også overbevist om at resultater er den beste motivatoren, noe jeg også tror er tilfellet her, bare hun opplever resultater!

Jeg har fått henne til å bli med meg på treningsrommet på jobben i dag, og jeg håper hun melder seg inn på SATS e.l. snart.
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #6 : 04. august 2011, 12:38 »
Legg opp til en positiv tone og innstilling til trening i forkant.
Jeg tror mestringsfølelse og endorfiner kommer til å være avgjørende for å få med dama di på styrketrening igjen. Øvelses utvalget må være basert på ting hun liker å gjøre i begynnelsen, for å forskyve grensen for hva det er litt etter litt. Man fortsetter gjenerellt sett ikke å gjøre ting over tid om man ikke liker det. Du må gjøre treninga passelig tung og effektiv, for å oppnå endorfiner. Du må skryte, få ho til å føle seg sterk og stolt over det hun får til på trening, for at hun skal føle mestring.
 Smiley
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #7 : 04. august 2011, 12:43 »
Flott! Jeg skal gjøre det! Hun kvier seg litt for å trene på studio, noe jeg merket nå som hun ikke hadde tid til å trene pga baking til et selskap i morgen.. Så jeg lurer på om jeg må finne et opplegg vi kan gjøre hjemme sammen.

Har du et tips til øvelser/opplegg som er bra for jenter? Jeg har strikker.. Hva er det som har mest effekt i starten for å tenne interessen?
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #8 : 04. august 2011, 13:29 »
Hvis hun kvier seg for å trene på studio, så kan jo selvfølgelig hjemmetrening være en løsning, men det kan også gjerne bli litt lite effektivt og ustrukturert pga flere forstyrrende elementer. Det kan hende hun bare trenger litt lenger tid til å venne seg til tanken på å trene på studio. Hvis ho heller vil bake idag, så la ho gjøre det. Greit at man kan pushe litt, men ikke gå for hardt ut. Det er vanligvis bedre med gulerot enn pisk. Wink

Øvelser/opplegg som er bra for jenter er det samme som for gutter!
Om ho ønsker seg strammere rumpe og lår så gå for knebøy, utfall o.l.. Om ho ønsker å stramme opp grevinnehenget så gå for øvelser for triceps. osv. Hvor mange gutter er det ikke som starta sin treningskarriere med benkpress og bicepsøvelser. En plass må man begynne, ikke sett opp ett for hardt opplegg og gå først for musklene hun liker/ønsker å forbedre for å tenne treningsiveren.
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #9 : 04. august 2011, 13:29 »
Flott! Jeg skal gjøre det! Hun kvier seg litt for å trene på studio, noe jeg merket nå som hun ikke hadde tid til å trene pga baking til et selskap i morgen.. Så jeg lurer på om jeg må finne et opplegg vi kan gjøre hjemme sammen.

Har du et tips til øvelser/opplegg som er bra for jenter? Jeg har strikker.. Hva er det som har mest effekt i starten for å tenne interessen?

Enkle øvelser så hun ikke blir oppgitt over at hun ikke får det til. Skap mestringsfølelse, og lystbetont trening. Eksempel kan være å bare ha en enkel sirkeltrening, før du etter en periode legger inn litt mer enkle varianter av baseøvelser før du da når hun har mestret de og kommet i en god treningsvane legger opp til litt mer direkte styrketrening OM hun selv føler hun vil og kan det. Om hun ikke vil, så spør hvorfor og finn ut grunnlaget.

 Og ikke minst.. sett et spesifikt og målbart mål som er viktig for henne og minn henne på målet de tidene hun sliter litt med motivasjonen.

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #10 : 04. august 2011, 13:52 »
Helt herlig! Setter pris på raske svar!!

Da skal jeg sette opp et opplegg vi kjører hjemme sammen. Jeg blir med på alle øvelsene, så skriver vi opp mål, måler fremgang og belønner oss selv når vi SAMMEN når målene.

Etter at treningsrutinen sitter, så skal jeg nevne treningsstudio, og høre om hun synes det er en god ide  Smiley

Jeg tenker enkle øvelser som planke, push-ups, knebøy osv..

Jeg har trua på at dersom vi gjør det sammen, så blir det enklere å gjøre det (for begge parter) og vanskeligere å sluntre unna (også for begge parter)  Grin
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #11 : 04. august 2011, 14:11 »
Fornuftig Cheesy Kvalitetstid som gir glede i hverdagen må jo kunne fungere Cheesy Stå på og vær entusiastisk. Engasjementet ditt smitter sannsynligvis over på henne Smiley

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #12 : 05. august 2011, 01:43 »
Helt herlig! Setter pris på raske svar!!

Da skal jeg sette opp et opplegg vi kjører hjemme sammen. Jeg blir med på alle øvelsene, så skriver vi opp mål, måler fremgang og belønner oss selv når vi SAMMEN når målene.

Etter at treningsrutinen sitter, så skal jeg nevne treningsstudio, og høre om hun synes det er en god ide  Smiley

Jeg tenker enkle øvelser som planke, push-ups, knebøy osv..

Jeg har trua på at dersom vi gjør det sammen, så blir det enklere å gjøre det (for begge parter) og vanskeligere å sluntre unna (også for begge parter)  Grin

Hvis jeg skulle vært superkynisk, så ville jeg satt opp mål for henne som er ganske overkommelige (men ikke for lett), mens for meg selv ville jeg satt målene litt over det jeg tror jeg kommer til å klare (si at du er gutt = hardere mål).
Når dere skal måle framgang, så har hun forhåpentligvis nådd målet sitt, men det har ikke du. Ergo, hun føler at hun er "bedre" enn deg, som igjen gir henne en enda bedre følelse av mestring - i og med at du tross alt "driver med dette".

Det ville hvertfall boostet selvfølelsen, konkurranseinstinktet og pågangsmotet mitt om jeg hadde bedre framgang enn dama mi til noe hun liksom skulle lære meg etter bare et par uker Wink

Good luck Smiley
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #13 : 05. august 2011, 01:44 »
Skulle redigere den andre posten, men messa up. Går det ikke an å slette :S?!
Hvis noen kan, så bare fjern dette innlegget. Takk Smiley
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget OyvindYogi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Hvordan få kjæresten min til å trene?
« #14 : 05. august 2011, 09:16 »
Hvis jeg skulle vært superkynisk, så ville jeg satt opp mål for henne som er ganske overkommelige (men ikke for lett), mens for meg selv ville jeg satt målene litt over det jeg tror jeg kommer til å klare (si at du er gutt = hardere mål).
Når dere skal måle framgang, så har hun forhåpentligvis nådd målet sitt, men det har ikke du. Ergo, hun føler at hun er "bedre" enn deg, som igjen gir henne en enda bedre følelse av mestring - i og med at du tross alt "driver med dette".

Det ville hvertfall boostet selvfølelsen, konkurranseinstinktet og pågangsmotet mitt om jeg hadde bedre framgang enn dama mi til noe hun liksom skulle lære meg etter bare et par uker Wink

Good luck Smiley

Dette er jo et godt tips!! Får bare håpe jeg tåler å bli slått da Cheesy
Ukentlig mål: nedgang i fettprosent hver uke
Langsiktig mål 1: fettprosent på 15% innen jul 2011
Langsiktig mål 2: fettprosent på 10% innen 1. Juni 2012

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!