Skrevet av Emne: Skal ned 25 kg totalt før sommeren 2012.  (Lest 4268 ganger)

Utlogget Nanbrødeksperten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 138

Sv: Skal ned 25 kg totalt før sommeren 2012.
« #15 : 28. august 2011, 14:43 »
Jeg synes ikke det er noe problem å spise alt man vil en dag om man følger dietten de 6 andre. Jeg tror det er begrenset hvor mye man greier å legge på seg på kun en dag, så om du tar helt av og spiser f eks 3750kcal (1/2 kg) mer enn du skal den ene dagen så er min erfaring at det merker man ikke på vekta ett par dager senere.
PSMF:

30.05.2011    101,6
06.06.2011      96,1
11.07.2011      89,5

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Skal ned 25 kg totalt før sommeren 2012.
« #16 : 28. august 2011, 16:24 »
Jeg synes ikke det er noe problem å spise alt man vil en dag om man følger dietten de 6 andre. Jeg tror det er begrenset hvor mye man greier å legge på seg på kun en dag, så om du tar helt av og spiser f eks 3750kcal (1/2 kg) mer enn du skal den ene dagen så er min erfaring at det merker man ikke på vekta ett par dager senere.

Hvis man går på PSMF så blir fortsatt kaloriunderskuddet ganske stort. Langt fra alle dietter har et så stort kaloriunderskudd som den legger opp til. 3750 kcal ekstra på en spisedag forutsetter (hvis energibalanseteorien stemmer) at man har et kaloriunderskudd på mer enn 3750/6=625 de andre 6 seks dagene i uka bare for å holde vekten.

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Skal ned 25 kg totalt før sommeren 2012.
« #17 : 28. august 2011, 16:38 »
Noen synspunkter:

Vektnedgang:
2 kg pr mnd vil være et meget bra resultat og mål over tid! Husk at du legger på deg muskler også, i alle fall om du sørger for å ha progresjon på vekttreningen.

Noen grunner til å ikke rase ned er:

- Trivsel og overskudd i hverdagen. Dersom du ligger for lavt på kcal vil dette gå utover trivselen.

- Hormonelle faktorer spiller inn og kroppen vil begynne å jobbe imot deg.

- Langsiktighet. Du har nå startet ditt nye liv. Du må finne balansen og viljen til å holde det gående.
Etterhvert vil du finne ut at du kan kose deg mye, bare du vet hvordan og når du skal stoppe. Dette bringer meg over på spisedagen.

- En spisedag kan være meget gunstig om du gjør det riktig. Gjøres det feil kan det ødelegge hele fremgangen. På spisedagen kan du unne deg litt ekstra. Men dersom du ønsker å få maksimalt ut av dagen holder du deg til overvekt av karbohydrater og begrenser fettinntaket. Oppkarbing er det jeg anbefaler. Meget gunstig for å holde kroppen og motivasjonen i gang.

Lykke til!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!