Skrevet av Emne: Forskjeller på tilskudd  (Lest 1527 ganger)

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Forskjeller på tilskudd
« : 09. august 2011, 19:26 »
Noen som vet om det er stor forskjell på tilskudd fra de forskjellige produsentene. Tenker da på tilskudd kjøpt i norske nettbutikker og først og fremst på tilskudd som multivitaminer, proteiner, kreatin og ZMA. Noen en skal styre unna? Har kjøpt en del fra TN.no og er egentlig fornøyd, men lurer på om det finnes andre som er bedre/billigere.

Utlogget Samebolln

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Forskjeller på tilskudd
« #1 : 10. august 2011, 02:48 »
Les på pakken.
Benk: 140
ML: 210
KB: 185

"It's hard to be humble when you are as great as I am"

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Forskjeller på tilskudd
« #2 : 10. august 2011, 03:14 »
Noen som vet om det er stor forskjell på tilskudd fra de forskjellige produsentene. Tenker da på tilskudd kjøpt i norske nettbutikker og først og fremst på tilskudd som multivitaminer, proteiner, kreatin og ZMA. Noen en skal styre unna? Har kjøpt en del fra TN.no og er egentlig fornøyd, men lurer på om det finnes andre som er bedre/billigere.

Vil da tørre å påstå at stort sett ALT er både bedre i smak og pris.. kvaliteten til tn tror jeg ligger sånn passelig høyt..

MEN..

Les på innholdet.. se etter store forskjeller mellom de forskjellige merkene.. se etter
produkt-ANAL-yser og ta selvsagt oxo pris med i en liten betraktning... er ikke ALLTID "dyrt er best" gjelder..
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Forskjeller på tilskudd
« #3 : 10. august 2011, 03:32 »
Noen som vet om det er stor forskjell på tilskudd fra de forskjellige produsentene. Tenker da på tilskudd kjøpt i norske nettbutikker og først og fremst på tilskudd som multivitaminer, proteiner, kreatin og ZMA. Noen en skal styre unna? Har kjøpt en del fra TN.no og er egentlig fornøyd, men lurer på om det finnes andre som er bedre/billigere.

Alt er vel billigere enn Tech Nutrition sine produkter? Kan per dags dato ikke huske å sett noen som selger dyrere produkter enn TN.

Du kan imidlertid holde deg unna de produktene som er proppfulle av kunstige søtningmidler som du ikke har godt av.

Utlogget Arn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 161
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 161

Sv: Forskjeller på tilskudd
« #4 : 10. august 2011, 16:31 »
Nei skal være enig med dere at TN ikke er de billigste jeg har sett på makede. Men ikke de dyreste heller faktisk, se sammenligning lenger ned. Hva smak angår er jeg ganske likegyldig. Jeg kjøper tilskudd for å gi meg det lille ekstra og enklere vite at jeg får i meg det jeg trenger. Skal jeg ha noe godt lager jeg meg ordentlig mat. Så spørsmålet mitt går kun på tilskudds kvaliteten. Har lest en del på pakningene/innholdet, søkt rundt på nettet og sett hva som inneholder hva. Men var ikke først og fremst det oppgitte innholdet jeg tenkte på, men kvaliteten av det de puttet oppi.

Se et eksempel på kreatin, da dette er ut i fra pakningen et veldig enkelt/ensartet produkt:

Gymgrosisten, creatine monohydrat 500 g
Pris: 99,- (0,198 kr / gram)
Ingredienser: 100% kreatin monohydrat
Døgndose: 6 g (1,188 kr / døgn)

TN, ATPcreatine 300 g
Pris: 215,- (0,717 kr / gram)
Ingredienser: 99,4 % kreatin monohydrat, 0,6 % d-pinitol
Døgndose: 5 g (3,585 kr / døgn)

Proteinfabrikken, Kreatin 500 g
Pris: 149,- (0,298 kr / gram)
Ingredienser: 100 % Høy mikronisert Kreatin Monohydrat
Døgndose: 20 g (5,96 kr / døgn)

Som en ser spriker det ganske mye i pris, men bildet endres litt når en ser på kr/døgndose. Så hvorfor er PF sin døgndose så høy? Hvorfor er GG sin pris så lav? Høy mikronisert skal virke fortere, men virker de andre like bra, bare at det tar litt lenger tid? TN inneholder d-pinitol, PF anbefaler å ta d-pinitol (og d-ribose) sammen med deres kreatin for best effekt. Med TN sitt er det da helt unødvendig å ta d-pinitol i tillegg?

Så for å oppklare. Det jeg lurer på er om noen vet om det er store forskjeller på de forskjellige produsentenes av f.eks kreatin. Er et kreatin monohydrat det samme som et annet kreatin monohydrat. Eller har f.eks PF tatt en snarvei som forverrer kvaliteten men reduserer produksjons prisen. Har PF et dårligere produkt som krever større doser eller prøver de bare å selge mer?

Er det noen som vet?

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
Sv: Forskjeller på tilskudd
« #5 : 11. august 2011, 01:51 »
Når det gjelder kreatin så kan ingenting sammenlignes med denne : http://www.norkost.no/creapure_500gram_kreatin_monohydrat/P_224

og se video`n oxo..

gg`s kreatin er forøvrig som å drikke sand med litt vann i... Sad
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Forskjeller på tilskudd
« #6 : 11. august 2011, 16:57 »
Nei skal være enig med dere at TN ikke er de billigste jeg har sett på makede. Men ikke de dyreste heller faktisk, se sammenligning lenger ned. Hva smak angår er jeg ganske likegyldig. Jeg kjøper tilskudd for å gi meg det lille ekstra og enklere vite at jeg får i meg det jeg trenger. Skal jeg ha noe godt lager jeg meg ordentlig mat. Så spørsmålet mitt går kun på tilskudds kvaliteten. Har lest en del på pakningene/innholdet, søkt rundt på nettet og sett hva som inneholder hva. Men var ikke først og fremst det oppgitte innholdet jeg tenkte på, men kvaliteten av det de puttet oppi.

Se et eksempel på kreatin, da dette er ut i fra pakningen et veldig enkelt/ensartet produkt:

Gymgrosisten, creatine monohydrat 500 g
Pris: 99,- (0,198 kr / gram)
Ingredienser: 100% kreatin monohydrat
Døgndose: 6 g (1,188 kr / døgn)

TN, ATPcreatine 300 g
Pris: 215,- (0,717 kr / gram)
Ingredienser: 99,4 % kreatin monohydrat, 0,6 % d-pinitol
Døgndose: 5 g (3,585 kr / døgn)

Proteinfabrikken, Kreatin 500 g
Pris: 149,- (0,298 kr / gram)
Ingredienser: 100 % Høy mikronisert Kreatin Monohydrat
Døgndose: 20 g (5,96 kr / døgn)

Som en ser spriker det ganske mye i pris, men bildet endres litt når en ser på kr/døgndose. Så hvorfor er PF sin døgndose så høy? Hvorfor er GG sin pris så lav? Høy mikronisert skal virke fortere, men virker de andre like bra, bare at det tar litt lenger tid? TN inneholder d-pinitol, PF anbefaler å ta d-pinitol (og d-ribose) sammen med deres kreatin for best effekt. Med TN sitt er det da helt unødvendig å ta d-pinitol i tillegg?

Så for å oppklare. Det jeg lurer på er om noen vet om det er store forskjeller på de forskjellige produsentenes av f.eks kreatin. Er et kreatin monohydrat det samme som et annet kreatin monohydrat. Eller har f.eks PF tatt en snarvei som forverrer kvaliteten men reduserer produksjons prisen. Har PF et dårligere produkt som krever større doser eller prøver de bare å selge mer?

Er det noen som vet?

PF har bare lyst til å selge mer kreatin. Ingen forskjell på kreatin monohydrat i Norge hos de forskjellige leverandørene. Døgndose velger du selv egentlig, men 5-10g er en fornuftig dosering.

Utlogget marcus1988

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Forskjeller på tilskudd
« #7 : 14. august 2011, 23:32 »
Når det gjelder kreatin så kan ingenting sammenlignes med denne : http://www.norkost.no/creapure_500gram_kreatin_monohydrat/P_224

og se video`n oxo..

gg`s kreatin er forøvrig som å drikke sand med litt vann i... Sad
hørt bra om creapure, hva er det med den som har bedre effekt enn annen kreatin?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!