Skrevet av Emne: hva gjør jeg nå?? skole/jobb  (Lest 4760 ganger)

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« : 11. august 2011, 18:01 »
hei, har ett stort problem, jeg kom ikke inn på skole til høsten vg3 studiespess.
vg2 gikk dårlig, har veldig mye fravær og karakterene er ikke så bra i enkelte fag.

noen som har noe tips til hvor jeg kan gå for å finne meg jobb? har levert ut CV mange steder men ikke hør noe, har brukt sommeren men finner ikke noe. er 18 år

takk for seriøse svar

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #1 : 11. august 2011, 18:11 »
hei, har ett stort problem, jeg kom ikke inn på skole til høsten vg3 studiespess.
vg2 gikk dårlig, har veldig mye fravær og karakterene er ikke så bra i enkelte fag.

noen som har noe tips til hvor jeg kan gå for å finne meg jobb? har levert ut CV mange steder men ikke hør noe, har brukt sommeren men finner ikke noe. er 18 år

takk for seriøse svar

Hva har du studert da?

Det er mange ganger lurere og møte opp på de stedene man har lyst til og kunne få en jobb, da har man mulighet til og gjøre et godt inntrykk og viser da også at man er inntressert Smiley

Det er litt vansklig og si hva du skal gjøre når du ikke sier hva du kunne tenke deg og gjort? Og hva er uaktuelt og jobbe med? Og hva har du søkt på?

Jeg regner da med at du står på venteliste? Det er jo da lurt og ta opp noen fag, og fikse på eksamner hvis disse gikk rett vest Wink Men skolen har jo ikke beg enda så hvis du er på venteliste er det jo fortsatt håp Cheesy


Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #2 : 11. august 2011, 18:16 »
jeg kan jobbe med hva som helst. har søkt på allt fra butikker til restauranter.

har tenkt på å ta vekterkurs men tviler på jeg får noe jobb der heller med allt fraværet.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #3 : 11. august 2011, 18:19 »
Ville prøvd å stått på for å få meg noe relevant i forhold til hva du har planer om å bli. Da er det mer interessant for de som ansetter også. Samt du kan ha større sjangser for jobb der i fremtiden;p
Ellers kan du være stuer hos SAS/røros flyservice (tjener godt), kassa på rema, budbil, vekter, hjelpearbeider i div fag osv

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #4 : 11. august 2011, 18:23 »
Ville prøvd å stått på for å få meg noe relevant i forhold til hva du har planer om å bli. Da er det mer interessant for de som ansetter også. Samt du kan ha større sjangser for jobb der i fremtiden;p
Ellers kan du være stuer hos SAS/røros flyservice (tjener godt), kassa på rema, budbil, vekter, hjelpearbeider i div fag osv

hvaslags hjelpearbeider? har lyst å jobbe som vekter, men jeg har ingen arbeidserfaring, bare dårlige papirer.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #5 : 11. august 2011, 18:27 »
hvaslags hjelpearbeider? har lyst å jobbe som vekter, men jeg har ingen arbeidserfaring, bare dårlige papirer.

Hjelpearbeid til feks snekkere o.l fag (ligger på rundt 160-180kr timen), hjelpearbeid innen omsorg feks, trenges det hele tiden.
Stikk på NAV (registerer deg der på nett) og samme med Adecco.

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #6 : 11. august 2011, 18:32 »
Hjelpearbeid til feks snekkere o.l fag (ligger på rundt 160-180kr timen), hjelpearbeid innen omsorg feks, trenges det hele tiden.
Stikk på NAV (registerer deg der på nett) og samme med Adecco.

har sett på NAV men finner bare utlyste stillinger der ikke noe jeg kan registrere meg på, har registrert meg på adecca og jobzone.
har jeg krav på penger av NAV? til jeg finner noe?

det jeg vill jobbe med i fremtiden er noe innen omsorg eller innen sikkerhet som vekter.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #7 : 11. august 2011, 18:35 »
har sett på NAV men finner bare utlyste stillinger der ikke noe jeg kan registrere meg på, har registrert meg på adecca og jobzone.
har jeg krav på penger av NAV? til jeg finner noe?

det jeg vill jobbe med i fremtiden er noe innen omsorg eller innen sikkerhet som vekter.

Da ville jeg tatt en stormtur rundt på alle sykehjem feks, er alltid behov for hjelp.

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #8 : 11. august 2011, 18:44 »
Da ville jeg tatt en stormtur rundt på alle sykehjem feks, er alltid behov for hjelp.

her jeg bor er det kun to sykehjem, har vert på begge, det ene hadde de ledig jobb men når de så fraværet mitt var det over og ut.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #9 : 11. august 2011, 18:52 »
her jeg bor er det kun to sykehjem, har vert på begge, det ene hadde de ledig jobb men når de så fraværet mitt var det over og ut.

Det du kunne gjort, var å si at du kan jobbe 1 uke gratis når de blir skeptiske på ditt fravær, hadde ett ganske så høyt fravær jeg og når jeg søkte meg til jobb, men det fungerte fint når jeg tilbudte meg 1 ukes gratis arbeid.

Og om du da ikke er så altfor mye borte fra jobb, og gjør en god innsats, så beholder du også jobben.

Iallefall, hva som skyldes fraværet ditt skal jeg ikke grave meg innpå, men jeg håper du iallefall får rettet opp i det når du får deg en jobb.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #10 : 11. august 2011, 18:55 »
har sett på NAV men finner bare utlyste stillinger der ikke noe jeg kan registrere meg på, har registrert meg på adecca og jobzone.
har jeg krav på penger av NAV? til jeg finner noe?

det jeg vill jobbe med i fremtiden er noe innen omsorg eller innen sikkerhet som vekter.

Du blir ikke bare satt på gata, så NAV hjelper deg med litt, men det er såklart bare ett minimum, så registrer deg der, så får du etterhvert tilbud om praksisplasser i forskjellige jobber, og er du heldig/flink/står på så får du tilbud om fast jobb der Smiley

Stikk innom ditt lokale NAV-kontor, og registrer deg på Adecco og andre vikarbyråer i tillegg Smiley
Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #11 : 11. august 2011, 18:55 »
Det du kunne gjort, var å si at du kan jobbe 1 uke gratis når de blir skeptiske på ditt fravær, hadde ett ganske så høyt fravær jeg og når jeg søkte meg til jobb, men det fungerte fint når jeg tilbudte meg 1 ukes gratis arbeid.


Hva vil arbeidstilsynet eller lignende si om de oppdager det?
Smiley

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #12 : 11. august 2011, 18:59 »
Du det aner jeg ikke, det gikk iallefall helt ok for firmaet jeg jobbet for, det var min første faste jobb, så jeg har egentlig ikke så god peiling på hva som er lov å ikke lov når det kommer til lønn i jobb og slikt.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget petter G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 320
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 320

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #13 : 11. august 2011, 19:10 »
når jeg registrerer meg på adecco, vil de prøve å finne jobb til meg da?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: hva gjør jeg nå?? skole/jobb
« #14 : 11. august 2011, 19:14 »
når jeg registrerer meg på adecco, vil de prøve å finne jobb til meg da?

Ja, de ringer deg som regel opp og spør litt om hvor mye du vil jobbe, og hvilke yrker du kunne tenkt deg å prøve Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!