Skrevet av Emne: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret  (Lest 11232 ganger)

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #30 : 15. august 2011, 23:58 »
Finnes det p-pulver med stevia? Hvilken? Aspartam er jo møkk i forhold til stevia.

Aspartam rocks!

Utlogget tepe2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #31 : 16. august 2011, 01:11 »
Jeg er selv litt i villrede når det gjelder proteinpulver. Jeg vil helst kjøpe norskprodusert. Har nettopp bestilt min andre boks fra Proteinfabrikken, Whey Protein Isolat. Men må innrømme at jeg syns den er forbanna dyr. 349,-for 1 kg. For 2-kilosbøtta betaler du 599,-. Når det er sagt tror jeg den er veldig bra. Bruker også deres Carbo Fuel.

Tar gjerne imot tips til billigere produkter med minst samme kvalitet og høye proteininnhold. Har sett noen produkter med A, D, E og K vitaminer og masse annet rart i. Det vil jeg unngå. Multivitaminer og mineraler kjøper jeg utenom.

Vurderer å bytte til Myoshop sin MYOSYN 3kg 4fase_Proteinisolat. Den er jo mye billigere! 3 kg koster 698,-. Man sparer jo 70 kroner pr kilo! Men jeg er usikker på om denne er like bra, spesielt umiddelbart etter trening.

Redigert/lagt til: Kan dette være et godt alternativ?: http://proteinbutikken.no/products/31461-nutrisport-90-protein-jordbr-smak-5-kg.aspx

Ved kjøp av 5 kg blir jo kiloprisen kun 130,-. Høyt proteininnhold som i de to ovenfornevnte, og bare litt mer fett.

Hvordan kan det være SÅ stor prisforskjell? Er de ikke ca like bra? (Ser bort i fra smak)
Mann, 1973 - 88-90 kg - Akkurat forbi nybegynnerstadiet

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #32 : 16. august 2011, 10:44 »
Kilosbøtter er alltid dyrt uansett pulver.

Det er ingen mulighet for at du vil merke noe forskjell på et isolat eller et konsentrat etter trening. Eneste kan være laktose som tidligere nevnt i tråden. Det samme gjelder for blandingsprotein.

Nutrisport ville jeg droppet. Det er funnet batcher som er utblandet med erteprotein. Har vel vært en tråd eller tre om det tidligere her.

Utlogget madsaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 394
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 394

20år - 180cm - 89kg

Markløft 1RM: 100kg
Knebøy 1RM: 90kg
Benkpress 1RM: 90kg

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #34 : 16. august 2011, 20:34 »
Redigert/lagt til: Kan dette være et godt alternativ?: http://proteinbutikken.no/products/31461-nutrisport-90-protein-jordbr-smak-5-kg.aspx

Ved kjøp av 5 kg blir jo kiloprisen kun 130,-. Høyt proteininnhold som i de to ovenfornevnte, og bare litt mer fett.

Greit nok hvis du vil ha noe som smaker høgg og hvor det er 50/50 sjanse om du drikker ertefiber eller proteinpulver.

Gymgrossisten har veldig billig myse som ikke er helt for jævlig. Norkost har også brukbare priser og brukbare produkter.

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #35 : 16. august 2011, 21:04 »
Hvilket p-pulver har stevia, Lars Ivar?
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget tepe2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #36 : 17. august 2011, 00:19 »
Takk skal dere ha for god info! Jeg ligger langt unna Nutrisport som i utgangspunktet så bra ut.

Det myoproteinet i Madsaa sin post så bra ut. Men utgår pga prisen.

Får sjekke litt nærmere hos Gymgrossisten og Norkost.
Mann, 1973 - 88-90 kg - Akkurat forbi nybegynnerstadiet

Utlogget madsaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 394
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 394

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #37 : 17. august 2011, 14:57 »
MyRevolution selger også Activate Elite Gold, som også er et høykvalitetspulver (isolat).

http://myrevolution.no/activate-elite-gold-3kg 849,-

Den inneholder også 50/50 av myse og kasein (slik som i MyoProtein)
20år - 180cm - 89kg

Markløft 1RM: 100kg
Knebøy 1RM: 90kg
Benkpress 1RM: 90kg

Utlogget tepe2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #38 : 18. august 2011, 00:34 »
Activate Elite Gold ser også veldig bra ut ja. Men igjen, for dyr. Men uansett tusen takk for tipset. Greit å vite, for en dag jeg er i ferd med å gå fri for pulver så er kanskje en av disse på kampanje:)

Whey-100 (Star Nutrition) hos Gymgrossisten tror jeg faktisk kan være det jeg ender opp med. Ved storkjøp (8 kg) havner den under 200,-pr.kg. Og gratis frakt. Sparer mye i forhold til Proteinfabrikkens isolat. Whey-100  kan også kjøpes litt dyrere i 4 kg pose, men da får man visst med noen valgfrie produkter i tillegg. Augustkampanje.

Whey-100 er visst ikke norskprodusert, men får håpe det er et seriøst og bra produkt. Hvis ikke håper jeg noen sier ifra.
Mann, 1973 - 88-90 kg - Akkurat forbi nybegynnerstadiet

Utlogget Søring

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #39 : 18. august 2011, 00:42 »
Finnes det p-pulver med stevia? Hvilken? Aspartam er jo møkk i forhold til stevia.

Helt enig, slenger meg på den. Er blitt veldig skeptisk til slike patenterte søtstoffer. Stevia er et naturprodukt og kan ikke patentbeskyttes. Legg 2 og 2 i sammen så skjønner man hvorfor stevia fremdeles ikke har fått skikkelig innpass. Makta og pengeinteressene rår.
Se forresten denne 60 Minutes- dokumentaren om godkjenningsprosessen til Aspartam

http://www.youtube.com/watch?v=kn5slnNB8h0#noexternalembed

Utlogget peinar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #40 : 18. august 2011, 13:36 »
Carbs i Konsentrat vs Isolat.

I 100g konsentrat er det ca 5g carbs. I 100g isolat er det ca 0.5g carbs.
Ei "vanlig" post-trenings-dose er 2 scoops a 28g. Forskjellen pr trening blir då (28g*2*(0,05-0.005) = 2.52g.
På tre treninger i veka blir dette 7.56g carbs i veka. Om du er veldig flink og unngår skader/sjukdom og trener 50 veker i året så blir dette 378g carbs ekstra i året ved å velge konsentrat.

I dette eksempelet har du ete 8.4 kg pulver i året.
Hos GG blir prisen kr 1194 for konsentrat og kr 2076 for isolat i 4kg pakker.

Du får rett nok litt mindre protein i konsentratet, men om det er carbsa du er redd for kan eg ikkje sjå at det er verd å betale nesten dobbel pris for å årlig spare usle 378g carbs (to smågodt poser?).
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=109186.0

Det å løfte for tunge vekter slik at ein skader seg beviser ingenting, utover at ein er jææævlig kul!!!

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #41 : 18. august 2011, 13:39 »
Helt enig, slenger meg på den. Er blitt veldig skeptisk til slike patenterte søtstoffer. Stevia er et naturprodukt og kan ikke patentbeskyttes. Legg 2 og 2 i sammen så skjønner man hvorfor stevia fremdeles ikke har fått skikkelig innpass. Makta og pengeinteressene rår.
Se forresten denne 60 Minutes- dokumentaren om godkjenningsprosessen til Aspartam

http://www.youtube.com/watch?v=kn5slnNB8h0#noexternalembed

Honnør. Cheesy
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #42 : 19. august 2011, 13:16 »
Hvilket p-pulver har stevia, Lars Ivar?

Mener at jeg har sett det, men jeg er i utgangspunktet ikke så opphengt i dette med hvilket søtningsmiddel som er brukt, så det går fort i glemmeboken. Forsøkte å google det litt, og fant bare diverse produkter som jeg aldri har sett i europa, så vet ikke helt hvor jeg har kommet over det.

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #43 : 19. august 2011, 13:24 »
Mener at jeg har sett det, men jeg er i utgangspunktet ikke så opphengt i dette med hvilket søtningsmiddel som er brukt, så det går fort i glemmeboken. Forsøkte å google det litt, og fant bare diverse produkter som jeg aldri har sett i europa, så vet ikke helt hvor jeg har kommet over det.
Ai, det var synd.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget tepe2

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: På jakt etter det 'ultimate' proteinpulveret
« #44 : 21. august 2011, 02:46 »
Carbs i Konsentrat vs Isolat.

I 100g konsentrat er det ca 5g carbs. I 100g isolat er det ca 0.5g carbs.
Ei "vanlig" post-trenings-dose er 2 scoops a 28g. Forskjellen pr trening blir då (28g*2*(0,05-0.005) = 2.52g.
På tre treninger i veka blir dette 7.56g carbs i veka. Om du er veldig flink og unngår skader/sjukdom og trener 50 veker i året så blir dette 378g carbs ekstra i året ved å velge konsentrat.

I dette eksempelet har du ete 8.4 kg pulver i året.
Hos GG blir prisen kr 1194 for konsentrat og kr 2076 for isolat i 4kg pakker.

Du får rett nok litt mindre protein i konsentratet, men om det er carbsa du er redd for kan eg ikkje sjå at det er verd å betale nesten dobbel pris for å årlig spare usle 378g carbs (to smågodt poser?).


Jeg bruker mye mer enn 8,4 kg i året. Brukte nettopp 2 kilo isolat fra PF på ca 1 mnd. Og jeg er heller ikke så redd for carbs. Før og etter trening tar jeg Carbo Fuel sammen med proteiner. Men uansett så har du jo et veldig bra poeng.

Vet ikke hvor mye det har å si, men Whey-80 har hele 8 gram fett, hvorav 5,9 gram mettet. Jeg blir litt usikker igjen på hva jeg skal velge å bruke i framtiden. Her er en liten sammenligning av noen aktuelle:

Isolat (Protein/Carbs/Fett pr.100 g):

Whey-100 (GG)              86g/0,4g/3g       Kilopris storkjøp 8 kg er 197 kr fraktfritt

Myosyn (Myoshop)      82g/2,5g/1,6g    Kilopris storkjøp 9 kg er 199 kr

Whey Myse Isolate(PF)  86g/4g/1g      Kilopris storkjøp 8 kg er 274 kr (205 kr vip)


Alternativer:

Whey-80 (GG)           76g/5g/8g        Kilospris storkjøp 8 kg er 119 kr fraktfritt

Wheypro (Myoshop)   76g/6g/5,5g     Kilopris storkjøp 9 kg er 132 kr

Whey Tech (PF)           76g/13,6g/2,2g    Kilopris storkjøp 12 kg er 208 kr (156 kr vip)

100% Whey (PF)   73g/17,3g/2,1g    Kilporis storkjøp 12 kg er 149 kr (112 kr vip)


Jeg tar vel ca 70 g proteiner hver dag som tilskudd. Med andre ord, nærmere 100 g pulver. Har bare brukt Whey Myse Isolate fra PF. En nesten full scoop morgen, en scoop sammen med 1,5 scoop (ca 50 g) Carbofuel før trening. 2 scoop sammen med ca 35 Carbofuel etter trening. Og til slutt nesten full scoop før sengetid.

PF er svindyre så hvis jeg skal handle der i framtiden blir det med rabattkort, selv om jeg syns det burde være unødvendig å kjøpe et slikt kort til flere hundre kroner bare for å kunne handle nesten like billig som hos konkurrentene. Når det er sagt mener jeg at deres Whey Myse Isolate er det reneste alternativet. Minst fett. Best aminosyreprofil. Har ikke funnet profil på Myoshop sine produkter. Og vet heller ikke hvor mye det betyr. Om det er verdt å gå for isolat, om det er bedre og tas opp hurtigere vet jeg heller ikke.

(Med forbehold om feil)
Mann, 1973 - 88-90 kg - Akkurat forbi nybegynnerstadiet

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!