Skrevet av Emne: Kosttilskudd ved ketose diett  (Lest 6501 ganger)

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Kosttilskudd ved ketose diett
« #15 : 16. august 2011, 01:08 »
Hvis det stammer at du har over 100 kilo fettfri vekt, så er jo ikkje fettprosenten din veldig høy da.
Sikker på at det ikkje er vekta du burde ligge på, som er utregnet?


Kan ikke huske 100% sikkert hva fettprosenten var over hele kroppen, men mener at det lå rundt 15%  (21% på pondussen husker jeg) men ikke helt sikker...
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Kosttilskudd ved ketose diett
« #16 : 16. august 2011, 01:50 »
tok en slik test ved elixia og på den fikk jeg som resultat at muskelvekten var 107,3 Kg... Vet at man ikke skal stole på de testene og at de er ment som en pekepinn... Men ikke vet jeg... :/ var den beskjeden jeg fikk og som stod på utskriften i allefall...


Smiley

 

Jeg trodde de Inbody 720-maskinene som Elixia hadde var de beste på markedet hvis man ser bort fra DEXA, så det hadde vært rart hvis de var helt på trynet på akkurat deg. Det kan jo hende du hadde 107 kg muskler, men jeg tviler. Personlig hadde jeg 48 kg muskelmasse da jeg veide 103 kg. Jeg er jo bare en middels begavet sofagris uten noe særlig viljestyrke, så det finnes naturligvis folk med mye mer muskler enn meg. Men jeg synes 107 kg muskler høres drøyt ut. da er vi oppe i Terry Hollands, Brian Shaw, Zydrunas Savickas-territorium. Er du sikker på at det ikke var 100 kg fettfri masse? Hvor sterk er/var du da? Har du bilder av deg selv?

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Kosttilskudd ved ketose diett
« #17 : 16. august 2011, 02:07 »
Takk for rådene... Men hvilke mineraler er det du vil anbefale da?

noe annet enn magnesium?

Hva med Sink, Mangan, Kobber, Kalium, Selen, jern, kalsium...


Litt usikker på alle disse mineralers virkning på kroppen, men Mangan er vel egentlig et mineral som burde være bra på en slik diett...

Linker og info setter stor pris på... Smiley



De fleste mikromineralene du trenger får du i deg i standard multivitaminer. Ta ikkje mer enn anbefalt dose iallefall. Wink
Jern bør du ikkje ta uten at legen sier at du mangler dette.

Magnesium  er noe som er direkte knyttet til musklene og karbohydrat-stoffskiftet. Derfor er det en fordel å få i seg nok av dette når man er på diett, og særlig i ketose (antar det er fordi ketose er en vanndrivende diett). http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/magnesium.php

Kalsium er også viktig, ved ketosediett så drikker man ikkje melk. http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/calcium.php
For best opptak av kalsium bør du enten ta omega3 eller spise fet fisk ofte.  Spiser du lite grønt, så velg gjerne en omega3 med folat http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/folinsyre.php

Her er et godt verktøy eg bruker når eg skal sjekke næringsinnhold i maten, både i forhold til karbohydrater, proteiner og total kalorimengde: http://www.matvareguiden.no/tallerken.asp

MEN, det aller beste du kan gjøre for det sjøl er å få i deg nok grønt og nok protein. Masse å velge mellom selv om du går på lavkarbo. Og tro det eller ei. Kroppen tar best opp de mineralene og vitaminene du får gjennom et variert kosthold.

Drikk mye også. Minst 3 liter daglig, pluss det du trenger ved trening.

Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: Kosttilskudd ved ketose diett
« #18 : 16. august 2011, 15:45 »
Joda, det kan ha vært 107kg fettfri masse... Kan jeg ikke si helt sikkert... Har ikke utskriften lengre, da hadde det vært mye lettere... Smiley Begynner med magnesium tilskudd jeg så ser jeg hvordan det går... Smiley

Bilder har jeg, men har ikke lyst å legge dem ut eller dele med andre da jeg ikke liker det jeg ser enda selv... Kan legge ut når jeg har kommet meg ned i 100 kg... Tongue hehe...

For å gi en kort beskrivelse så ser jeg egentlig ut som alle andre osm har spist som okser for å bli sterkest mulig... Å da mener jeg ikke slik som Arild Haugen, men mer sånn som man ser på eurosport på russerene med heller stor pondus.. Tongue hehe...

Dette er også en meget stor årsak til at jeg ønsker å komme meg godt ned i vekt... Ønske om å se (enda Tongue) bedre ut... Smiley 
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!