Skrevet av Emne: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?  (Lest 3916 ganger)

Utlogget tozva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« : 17. august 2011, 01:13 »
Skal gjøre en stor bestilling fra bodybuilding.com nå snart, og må vite at det jeg bestiller er lovlig her i Norge.

Er en del proteinpulver, og dette er vell lovlig? Har også en Xtend bcaa i handlevogna, er det lovlig?

Opti Men og Fish Oil, Kre-Alkalyn og noen protein bars.

Er noe av dette ulovlig?

EmyR

  • Gjest
Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #1 : 17. august 2011, 01:28 »
Ikke bestill fra BB.com. Såvidt meg bekjent blir det konsekvent stoppet i tollen. EØS-land derimot.

Utlogget project-Hercules

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #2 : 17. august 2011, 01:28 »
Nei man får ikke ta ordentlig BCAA i L- form inn i Norge.
Vekt:89-92kg
Høyde:174cm

   -=RAW=-
Knebøy: 160kg
Markløft: 180kg
Benkpress: 170kg
Smalbenk: 150kg
Millitærpress 100kg


THE MORE YOU KNOW!
THE MORE YOU GROW!

this aint for no weak ass Captain crunch noodle eatin ass mutha fucka like YOU!

Utlogget tozva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #3 : 17. august 2011, 01:33 »
Ikke bestill fra BB.com. Såvidt meg bekjent blir det konsekvent stoppet i tollen. EØS-land derimot.
Ja, men om det blir stoppet i tollen er vell det ingen fare vist det jeg kjøper er 100% lovlig her i landet?

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #4 : 17. august 2011, 01:48 »
Om du har bestilt så mye proteiner og proteinbarer, hvorfor ikke bare ta turen over grensa og kjøpe kosttilskudd i sverige om du ikke bor veldig langt unna ?
Jeg aner ikke prisene på BB.com, men er vell ikke ett must å kjøpe ting derfra ?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget tozva

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #5 : 17. august 2011, 01:55 »
Om du har bestilt så mye proteiner og proteinbarer, hvorfor ikke bare ta turen over grensa og kjøpe kosttilskudd i sverige om du ikke bor veldig langt unna ?
Jeg aner ikke prisene på BB.com, men er vell ikke ett must å kjøpe ting derfra ?
På store bestillinger er det faktisk en del å spare. Og bor ganske langt unna Sverige, og syntes ikke det er så mye billigere der egentlig.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #6 : 17. august 2011, 23:29 »
På store bestillinger er det faktisk en del å spare. Og bor ganske langt unna Sverige, og syntes ikke det er så mye billigere der egentlig.

Da forstår jeg, men jeg er da den personen som heller betaler endel mere, istedenfor å bli tatt, folk har vell forskellige meninger om hvor farlig det er å bli stoppa eller ikke.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget newusername

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #7 : 18. august 2011, 11:11 »
Da forstår jeg, men jeg er da den personen som heller betaler endel mere, istedenfor å bli tatt, folk har vell forskellige meninger om hvor farlig det er å bli stoppa eller ikke.
Hvis du skal kjøpe et preparat som er ulovlig å importere til Norge, så spiller det vel ingen rolle om du får det tilsendt i posten eller om du kjører over svenskegrensa og henter det. Blir du tatt, blir du tatt.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #8 : 18. august 2011, 11:34 »
Hvis du skal kjøpe et preparat som er ulovlig å importere til Norge, så spiller det vel ingen rolle om du får det tilsendt i posten eller om du kjører over svenskegrensa og henter det. Blir du tatt, blir du tatt.

Sjansene for at varene blir stoppet når de kommer i posten er vel ca en million ganger større enn å bli vinket inn til kontroll på svenskegrensa.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #9 : 18. august 2011, 13:05 »
Hvis du skal kjøpe et preparat som er ulovlig å importere til Norge, så spiller det vel ingen rolle om du får det tilsendt i posten eller om du kjører over svenskegrensa og henter det. Blir du tatt, blir du tatt.

Nå stopper jo bare "tullen" i sverige biler som ser mistenklige ut, og i posten, står det som regel hva pakken inneholder når den blir sendt ut.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget newusername

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #10 : 18. august 2011, 14:25 »
Nå stopper jo bare "tullen" i sverige biler som ser mistenklige ut, og i posten, står det som regel hva pakken inneholder når den blir sendt ut.
"Tullen" stopper biler som kommer INN til Sverige. Ditt problem er det norske "Tollvesenet", som stopper biler som kommer UT av Sverige og INN i Norge ;-) Jeg, som de fleste andre, er klar over at sannsynligheten for å bli stoppet er rimelig lav. Jeg sier bare at dersom man først blir tatt, så blir man tatt, og da spiller det liten eller ingen rolle om man har det ulovlige preparatet i bilen eller om det ankommer i en postforsendelse fra utlandet.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #11 : 18. august 2011, 14:27 »
"Tullen" stopper biler som kommer INN til Sverige. Ditt problem er det norske "Tollvesenet", som stopper biler som kommer UT av Sverige og INN i Norge ;-) Jeg, som de fleste andre, er klar over at sannsynligheten for å bli stoppet er rimelig lav. Jeg sier bare at dersom man først blir tatt, så blir man tatt, og da spiller det liten eller ingen rolle om man har det ulovlige preparatet i bilen eller om det ankommer i en postforsendelse fra utlandet.

Hehe, ser ut til at du har rett, gir meg Smiley
Mistforstod litt
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget newusername

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #12 : 18. august 2011, 14:33 »
Sjansene for at varene blir stoppet når de kommer i posten er vel ca en million ganger større enn å bli vinket inn til kontroll på svenskegrensa.
Kommer litt an på hvor flink avsenderen er til å være kreativ med emballering og merking, men du har definitivt et poeng man eventuelt bør ta med i vurderingen. Det endrer likevel ikke det faktum at man sitter i saksa uansett, dersom man skulle bli tatt. Det ble hevdet over her at det var lurt å dra til Sverige og betale mer for dermed å unngå å bli tatt, og det er jo en sannhet med modifikasjoner, for i teorien skal Tollvesenet stoppe denslags - og av og til gjør de det også :-P

Utlogget andy1991

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #13 : 18. august 2011, 16:17 »
Du må huske å ta med 25 mva og da når du bestiller noe som koster over 200 kr, + ca 200 i fortolling.
Så det er ikke altid det svarer seg å bestille stort fra utlandet.

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Hva er lovlig å hva er ikke lovlig?
« #14 : 18. august 2011, 18:29 »
Varer som skal importeres fra land utenfor EØS har helt andre regler enn innenfor. Optimen ryker på for høy konsentrasjon av vitaminer. Samme med x-tend. Dette går da som legemidler. Det er som kjent ikke lov å importere fra utsiden av EØS, men kan importeres til tre månederes forbruk fra feks UK.

Hele den lista di går glatt inn fra UK. BB.com merker forresten alle pakkene sine med lett gjenkjennelige logoer. Veldig lett for tollerene å plukke de ut.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!