Skrevet av Emne: "NM" I MARKLØFT!!!  (Lest 35319 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #30 : 05. september 2011, 00:59 »
Har NSF copyright på NM i markløft eller? Så lenge det ikke kalles NM i markløft med IPF-REGLER under NSF så er det vel ikke noe problem.
Ja, jeg vil påstå at NSF har copyright på NM i markløft. Jeg er sikker på at hvis man hadde markedsført et slikt stevne som dette som NM i markløft så kunne NSF ha saksøkt de som organiserte og vunnet glatt. Det bør ikke, kan ikke og skal ikke være mulig å kalle noe NM når og hvis det finnes organisasjoner tilknyttet Norges Idrettsforbund som arrangerer NM i gitt gren, sport eller idrett.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #31 : 05. september 2011, 01:05 »
Ja, jeg vil påstå at NSF har copyright på NM i markløft. Jeg er sikker på at hvis man hadde markedsført et slikt stevne som dette som NM i markløft så kunne NSF ha saksøkt de som organiserte og vunnet glatt. Det bør ikke, kan ikke og skal ikke være mulig å kalle noe NM når og hvis det finnes organisasjoner tilknyttet Norges Idrettsforbund som arrangerer NM i gitt gren, sport eller idrett.

Hva er dette for noe fascistgreier? Jeg skjønner det om man markedsfører det under NSF-banner og alt det der, men om man kaller det NM i markløft.(Punktum) er det ikke noe problem her.

Tviler sterkt på om Volkswagen hadde saksøkt meg om jeg hadde lagd en bil, bare fordi de også lager biler. Om jeg derimot kaller bilen for "Volkswagen" er de berettiget til å saksøke ræva av meg.

Hvordan gjør de dette i andre land hvor man har flere forbund? Er det søksmål hver gang det er stevne, eller er det en allmektig som har rett på M'en?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: "NM" I MARKL¨FT!!!
« #32 : 07. september 2011, 22:43 »
Hva er dette for noe fascistgreier? Jeg skj¸nner det om man markedsf¸rer det under NSF-banner og alt det der, men om man kaller det NM i markl¸ft.(Punktum) er det ikke noe problem her.

Tviler sterkt på om Volkswagen hadde saks¸kt meg om jeg hadde lagd en bil, bare fordi de også lager biler. Om jeg derimot kaller bilen for "Volkswagen" er de berettiget til å saks¸ke r¿va av meg.

Hvordan gj¸r de dette i andre land hvor man har flere forbund? Er det s¸ksmål hver gang det er stevne, eller er det en allmektig som har rett på M'en?
Poenget er at det allerede er ett NM i markløft hvor det kåres en norgesmester i øvelsen. Dette blir som om du skal arrangere en 100m konkurranse uken etter NM i friidrett og kalle vinneren av din konkurranse for norgesmester. Det blir passe teit...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #33 : 08. september 2011, 00:41 »
Poenget er at det allerede er ett NM i markløft hvor det kåres en norgesmester i øvelsen. Dette blir som om du skal arrangere en 100m konkurranse uken etter NM i friidrett og kalle vinneren av din konkurranse for norgesmester. Det blir passe teit...

Så lenge man ikke hevder at man gjør det i samarbeid med norsk friidrettsforbund, er det ikke noe feil i det. At det er passe teit kan godt hende.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #34 : 08. september 2011, 00:48 »
Strengt tatt så er det jo ikke noe NM i markløft, men NM i Styrkeløft...?


Noe dritt at det skal være sånn i Norge, så fort noen prøver å dra igang noe så kommer det mere kritikk og flisespikkeri en positive/konstruktive tilbakemeldinger....
(Fikk samme dritten selv da vi i Ulefoss AK arrangerte RAW benk stevne (Trirack open)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #35 : 08. september 2011, 01:06 »
Det er mange nok Norgesmestere i markløft fra før, gjennom styrkeløft.

Om det handler om å ha en Norgesmester i markløft uten dopingtester så må det gå ann å kalle en spade for en spade.

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #36 : 08. september 2011, 01:17 »
Everybody wants to be a powerlifter but nobody wants to piss in no little ass cup Tongue

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #37 : 08. september 2011, 02:22 »
Hmm,

Ser for meg en perfekt verden hvor idiot-ideer som "NM" i markløft aldri verden kunne ha blitt unnfagnet en gang.  Ett totalitært samfunn hvor samtlige innbyggere, styrkeutøver eller ei har en mikrochip planta i bakhodet som konstant overvåker ikke bare hvilke kjemikalier borgerne har i blodet, men som også overvåker tankene til borgerne.  Og hvis en borger skulle komme til og så mye som og tenke på ordet dop, evt bruke bokstavene "D", O", og "P" i samme setning mens han tenker, så tar det intet mindre enn 15 minutter før det fryktede doping politiet sparker inn døra. 

Borgeren får først en saftig mengde juling/elektriske støt/bambus rør under fingerneglene av 7-8 maskerte menn før han deretter utsettes for avhør hvor såkalte avanserte avhørs teknikker tas i bruk.  Og så, etter ca 20 timer med avhør er borgeren klar for og signere en innrømmelse om at han hadde tenkt og dope seg, for deretter og delta i en NSF sanksjonert konkuranse, altså en såkalt juksemaker, som mangler moraler.

Innrømmelsen taes så med til høyeste plan hvor den leses og stemples som gyldig av personene som er på toppen av næringskjeden, nemmelig sjefene for organisasjonen som gjør alt den kan for og bekjempe doping bruk.  Personer med gode moraler, personer som selv garantert ikke ville ha pissa skeivt på en doping prøve(vel, såfremst de ikke hadde blitt testa på 80 tallet da, men da var jo alt lov, så da er det jo greit). 

Ah!  Jeg kan bare lukte utopien!  Bare tanken på ett slikt samfunn gjør meg kåt, og du kan ta deg en god faen på at i ett slikt samfunn så ville ikke noen turt og tenke tanken på "NM" i markløft en gang.  Er det virkelig noen i sitt rette sinn som vil ha ett samfunn hvor slike "Såkalte" konkuranser foreslås og gjennomføres?

Måtte denne forkastelige konkuranse ideen brenne, NSF EIER jo NM, dette sier jo seg selv! Ett slikt forslag kan jo føre til at noen har det moro, kan føre til latter og underholdning, og gud forby at det skulle skje.  Vi har jo så mye tid på denne jorda(ca en 70-80 sommre og vintre), at om en atpåtil skal gå rundt og finne på tullball som "NM" i markløft så kan dette føre til at man trives litt for godt med tilværelsen her på jorda.

Og ja, de der strongman greiene må vi også bli kvitt.  Norges sterkeste mann kåres jo selvfølgelig under NM i styrkeløft, og INGEN andre steder.

For faen.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #38 : 08. september 2011, 02:24 »
Eit flott tiltak Lotte! Smiley Eg lurer på om det vil vere vektklasser etc?
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #39 : 08. september 2011, 02:36 »
Hmm,

Ser for meg en perfekt verden hvor idiot-ideer som "NM" i markløft aldri verden kunne ha blitt unnfagnet en gang.  Ett totalitært samfunn hvor samtlige innbyggere, styrkeutøver eller ei har en mikrochip planta i bakhodet som konstant overvåker ikke bare hvilke kjemikalier borgerne har i blodet, men som også overvåker tankene til borgerne.  Og hvis en borger skulle komme til og så mye som og tenke på ordet dop, evt bruke bokstavene "D", O", og "P" i samme setning mens han tenker, så tar det intet mindre enn 15 minutter før det fryktede doping politiet sparker inn døra. 

Borgeren får først en saftig mengde juling/elektriske støt/bambus rør under fingerneglene av 7-8 maskerte menn før han deretter utsettes for avhør hvor såkalte avanserte avhørs teknikker tas i bruk.  Og så, etter ca 20 timer med avhør er borgeren klar for og signere en innrømmelse om at han hadde tenkt og dope seg, for deretter og delta i en NSF sanksjonert konkuranse, altså en såkalt juksemaker, som mangler moraler.

Innrømmelsen taes så med til høyeste plan hvor den leses og stemples som gyldig av personene som er på toppen av næringskjeden, nemmelig sjefene for organisasjonen som gjør alt den kan for og bekjempe doping bruk.  Personer med gode moraler, personer som selv garantert ikke ville ha pissa skeivt på en doping prøve(vel, såfremst de ikke hadde blitt testa på 80 tallet da, men da var jo alt lov, så da er det jo greit). 

Ah!  Jeg kan bare lukte utopien!  Bare tanken på ett slikt samfunn gjør meg kåt, og du kan ta deg en god faen på at i ett slikt samfunn så ville ikke noen turt og tenke tanken på "NM" i markløft en gang.  Er det virkelig noen i sitt rette sinn som vil ha ett samfunn hvor slike "Såkalte" konkuranser foreslås og gjennomføres?

Måtte denne forkastelige konkuranse ideen brenne, NSF EIER jo NM, dette sier jo seg selv! Ett slikt forslag kan jo føre til at noen har det moro, kan føre til latter og underholdning, og gud forby at det skulle skje.  Vi har jo så mye tid på denne jorda(ca en 70-80 sommre og vintre), at om en atpåtil skal gå rundt og finne på tullball som "NM" i markløft så kan dette føre til at man trives litt for godt med tilværelsen her på jorda.

Og ja, de der strongman greiene må vi også bli kvitt.  Norges sterkeste mann kåres jo selvfølgelig under NM i styrkeløft, og INGEN andre steder.

For faen.



Sarkasme... Smaake gåååtth
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #40 : 08. september 2011, 04:55 »
Her var det jammen mye jamring.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #41 : 08. september 2011, 08:42 »
Hva er dette for noe fascistgreier? Jeg skjønner det om man markedsfører det under NSF-banner og alt det der, men om man kaller det NM i markløft.(Punktum) er det ikke noe problem her.

Tviler sterkt på om Volkswagen hadde saksøkt meg om jeg hadde lagd en bil, bare fordi de også lager biler. Om jeg derimot kaller bilen for "Volkswagen" er de berettiget til å saksøke ræva av meg.

Hvordan gjør de dette i andre land hvor man har flere forbund? Er det søksmål hver gang det er stevne, eller er det en allmektig som har rett på M'en?

Så du ser ikke problemet om jeg f.eks arrangerer NM i steinløft i dag? Og pga mine kriterier er det (Desverre Sad ) bare jeg som kan delta?

Tror jeg tar NM i farmerswalk også forresten. Fuck it, arrangerer "NM" i strongman jeg, Byåsen i Trondheim, i dag 08.09.2011.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #42 : 08. september 2011, 08:50 »
Gratulerer Slux! Klokken 00.00 er du 99,9% sikkert vinner av NM i strongman. Litt synd du ikke kalte det NSM, men du kan vel kalle deg Norges Sterkeste Mann likevel? Norges svakeste Norges Sterkeste Mann gjennom tidene kanskje (Wink), men likefullt Norges Sterkeste Mann.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #43 : 08. september 2011, 09:16 »
Så du ser ikke problemet om jeg f.eks arrangerer NM i steinløft i dag? Og pga mine kriterier er det (Desverre Sad ) bare jeg som kan delta?

Tror jeg tar NM i farmerswalk også forresten. Fuck it, arrangerer "NM" i strongman jeg, Byåsen i Trondheim, i dag 08.09.2011.

Er det styrkeløftsporten i norge du disser? Smiley
Er vel de som har så sære kriterier over hvem som får delta? Cheesy

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #44 : 08. september 2011, 11:36 »
Disser ingenting, gir bare eksempel andre veien, at det er feil å "stjele" et NM fra noen, mens man samtidig ekskluderer dette. Tror at debattkulturen her er så fiendtlig til styrkeløftere at en nekter seg å se hvordan dette hadde sett ut andre veien. Hva hadde skjedd om NSF avholdt et farmers-NM? Eller et steinløft-NM?






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!