Skrevet av Emne: "NM" I MARKLØFT!!!  (Lest 35317 ganger)

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #45 : 08. september 2011, 12:14 »
Bergan skrev vel innledningsvis at dette var et flott tiltak, og det tror jeg mange flere også mener, men det må da gå an å kalle dette noe annet enn "NM"?

Her var det jammen mye jamring.
Strengt tatt så er det jo ikke noe NM i markløft, men NM i Styrkeløft...?


Noe dritt at det skal være sånn i Norge, så fort noen prøver å dra igang noe så kommer det mere kritikk og flisespikkeri en positive/konstruktive tilbakemeldinger....
(Fikk samme dritten selv da vi i Ulefoss AK arrangerte RAW benk stevne (Trirack open)

Det er lite syting her, de som faktisk syter er de som mener at det må gå an å kalle noe for et "NM", når det faktisk allerede premieres delgrensmedaljer på NM i Styrkeløft (og dermed finnes det også allerede et NM for markløft). Neste gang dølaguten spiller fotball mot Blodstupmoen oilers kan vi like godt fleske til å kalle det også for et NM da?

Dette er såre enkelt, kall det bare for en markløftkonkurranse!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #46 : 08. september 2011, 12:40 »
Jeg driter i hvem som arrangerer NM i markløft , men debatten om prinsippene for bruk av tittelen Norgesmester er litt interressant Smiley

Norgesmester er vel strengt tatt ikke noen beskyttet tittel?

Hvis jeg synes de bruker for store mål i fotball, eller synes offside bare er tull, så har jeg vel full rett til å starte min egen liga og kjøre mitt eget norgesmesterskap?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #47 : 08. september 2011, 13:22 »
Jeg velger å snu litt på saken... For Bergan, slux og Gilberg har et poeng.

Det er en slags stilletiende aksept på bruk av titler og navn på stevner i kraftsportene i norge. Og disse fungerer faktisk ganske greit.

Jeg skal forsøke å forklare hva jeg mener:

Svend Karlsen arrangerer "NSM - Norges Sterkeste Mann" hvor han kårer den sterkeste strongman i åpen klasse.
Svend har ikke noen juridisk rett, eller patent på tittelen, men hverken Roy, jeg eller noen andre bruker den tittelen og forsøker å lage noen annen kåring.

Kristiansand Strongteam arrangerer Showlift, hvor de kårer norges sterkeste mann under 105 kg og under 90 kg. Showlift er en litt annen konkurranseform enn strongmankonkene til karlsen. Dette er problemfritt.

Knut Bjorvatn arrangerer NM i enkeltøvelser, hvor det kåres norgesmester i stokk, stein, yoke osv osv..
Dette kolliderer ikke med noen av de andre titlene. og ingen nekter ham å gjøre dette, samtidig som han ikke kaller vinneren overall for "Norges sterkeste mann"

NSF arrangerer NM i styrkeløft hvor det kåres Norgesmester i idretten styrkeløft, samt norgesmester i knebøy, benkpress (?) og markløft. Det arrangeres også et eget NM i benkpress, hvor enkeltøvelsen kun er gren, og det kåres norgesmester der.

Jeg syns det vil være unødvendig å finne opp en ny konkurranse i markløft og kalle den NM i markløft. Det fins 50 andre navn man kan ha på den konkurransen... man TRENGER ikke å bruke en tittel som allerede er i bruk, og man TRENGER ikke irritere andre idrettsutøvere.

Er det ikke bedre å ikke gå i hverandres matfat?

Jeg ville aldri arrangert en konkurranse i knebøy, benkpress og markløft etter mine regler og kalt det Sørlandsmesterskapet i styrkeløft. Ei heller ville jeg lagd en konkurranse med steinløfting for å kåre "norges Sterkeste steinløfter", for det gjør allerede Knut.
Og det er ikke av redsel for søksmål jeg  lar være, men av respekt.

Derfor syns jeg valget av navn er unødvendig. kan man ikke bare bruke et navn som ikke allerede er i bruk?

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #48 : 08. september 2011, 13:42 »
Jeg velger å snu litt på saken... For Bergan, slux og Gilberg har et poeng.

Det er en slags stilletiende aksept på bruk av titler og navn på stevner i kraftsportene i norge. Og disse fungerer faktisk ganske greit.

Jeg skal forsøke å forklare hva jeg mener:

Svend Karlsen arrangerer "NSM - Norges Sterkeste Mann" hvor han kårer den sterkeste strongman i åpen klasse.
Svend har ikke noen juridisk rett, eller patent på tittelen, men hverken Roy, jeg eller noen andre bruker den tittelen og forsøker å lage noen annen kåring.

Kristiansand Strongteam arrangerer Showlift, hvor de kårer norges sterkeste mann under 105 kg og under 90 kg. Showlift er en litt annen konkurranseform enn strongmankonkene til karlsen. Dette er problemfritt.

Knut Bjorvatn arrangerer NM i enkeltøvelser, hvor det kåres norgesmester i stokk, stein, yoke osv osv..
Dette kolliderer ikke med noen av de andre titlene. og ingen nekter ham å gjøre dette, samtidig som han ikke kaller vinneren overall for "Norges sterkeste mann"

NSF arrangerer NM i styrkeløft hvor det kåres Norgesmester i idretten styrkeløft, samt norgesmester i knebøy, benkpress (?) og markløft. Det arrangeres også et eget NM i benkpress, hvor enkeltøvelsen kun er gren, og det kåres norgesmester der.

Jeg syns det vil være unødvendig å finne opp en ny konkurranse i markløft og kalle den NM i markløft. Det fins 50 andre navn man kan ha på den konkurransen... man TRENGER ikke å bruke en tittel som allerede er i bruk, og man TRENGER ikke irritere andre idrettsutøvere.

Er det ikke bedre å ikke gå i hverandres matfat?

Jeg ville aldri arrangert en konkurranse i knebøy, benkpress og markløft etter mine regler og kalt det Sørlandsmesterskapet i styrkeløft. Ei heller ville jeg lagd en konkurranse med steinløfting for å kåre "norges Sterkeste steinløfter", for det gjør allerede Knut.
Og det er ikke av redsel for søksmål jeg  lar være, men av respekt.

Derfor syns jeg valget av navn er unødvendig. kan man ikke bare bruke et navn som ikke allerede er i bruk?
+1
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #49 : 08. september 2011, 13:44 »
hva med Norges sterkeste rygg? Smiley

Da vil ikke reimer være ett problem heller ;p
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #50 : 08. september 2011, 16:39 »
Nm i markløft med reimer Cheesy
eller NSM norges sterkeste markløfter hehe  Grin

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #51 : 08. september 2011, 16:49 »
Jeg velger å snu litt på saken... For Bergan, slux og Gilberg har et poeng.

Det er en slags stilletiende aksept på bruk av titler og navn på stevner i kraftsportene i norge. Og disse fungerer faktisk ganske greit.

Jeg skal forsøke å forklare hva jeg mener:

Svend Karlsen arrangerer "NSM - Norges Sterkeste Mann" hvor han kårer den sterkeste strongman i åpen klasse.
Svend har ikke noen juridisk rett, eller patent på tittelen, men hverken Roy, jeg eller noen andre bruker den tittelen og forsøker å lage noen annen kåring.

Kristiansand Strongteam arrangerer Showlift, hvor de kårer norges sterkeste mann under 105 kg og under 90 kg. Showlift er en litt annen konkurranseform enn strongmankonkene til karlsen. Dette er problemfritt.

Knut Bjorvatn arrangerer NM i enkeltøvelser, hvor det kåres norgesmester i stokk, stein, yoke osv osv..
Dette kolliderer ikke med noen av de andre titlene. og ingen nekter ham å gjøre dette, samtidig som han ikke kaller vinneren overall for "Norges sterkeste mann"

NSF arrangerer NM i styrkeløft hvor det kåres Norgesmester i idretten styrkeløft, samt norgesmester i knebøy, benkpress (?) og markløft. Det arrangeres også et eget NM i benkpress, hvor enkeltøvelsen kun er gren, og det kåres norgesmester der.

Jeg syns det vil være unødvendig å finne opp en ny konkurranse i markløft og kalle den NM i markløft. Det fins 50 andre navn man kan ha på den konkurransen... man TRENGER ikke å bruke en tittel som allerede er i bruk, og man TRENGER ikke irritere andre idrettsutøvere.

Er det ikke bedre å ikke gå i hverandres matfat?

Jeg ville aldri arrangert en konkurranse i knebøy, benkpress og markløft etter mine regler og kalt det Sørlandsmesterskapet i styrkeløft. Ei heller ville jeg lagd en konkurranse med steinløfting for å kåre "norges Sterkeste steinløfter", for det gjør allerede Knut.
Og det er ikke av redsel for søksmål jeg  lar være, men av respekt.

Derfor syns jeg valget av navn er unødvendig. kan man ikke bare bruke et navn som ikke allerede er i bruk?

Eg trur det begynner å danne seg en Isbre i helvete. Egil Magnar Berli Johnsen har tatt styrkeløft og NSF sitt parti.

Eg tar personlig på meg æren for denne vendingen. Bare et fåtall mennesker vet er at jeg tok meg jobb i Proteinfabrikken, for å jobbe og snakke med deg hver dag i 18 mnd, for å manipulere og påvirke dine holdninger til NSF. Min jobb er nå gjort og oppsigelsen ligger på disken din i morgen. Nå skal jeg flytte til Fræna og sørge for å bli valgt inn i kommunestyret der
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #52 : 08. september 2011, 16:52 »
Haha, lykke til på Fræna Mr. Grin

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #53 : 08. september 2011, 16:56 »
Eg trur det begynner å danne seg en Isbre i helvete. Egil Magnar Berli Johnsen har tatt styrkeløft og NSF sitt parti.

Eg tar personlig på meg æren for denne vendingen. Bare et fåtall mennesker vet er at jeg tok meg jobb i Proteinfabrikken, for å jobbe og snakke med deg hver dag i 18 mnd, for å manipulere og påvirke dine holdninger til NSF. Min jobb er nå gjort og oppsigelsen ligger på disken din i morgen. Nå skal jeg flytte til Fræna og sørge for å bli valgt inn i kommunestyret der

Av og til glimter du virkelig til, Kirketeig! Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #54 : 09. september 2011, 01:36 »
Mr Benkpress OG Skallagrimson i samme tråd!  Får flashback fra Treningsforums glansdager her nå!

Mangler bare at Aktiviteten og JanB også dumper innom så vil denne tråden bli en forenklet versjon av hot tub time machine.

Uansett, back on topic:

ja, NSF organiserer ett mesterskap som til min viten gir en slags Norges Mester tittel til personen som presterer best i mark med drakt.  Altså en kombinasjon av styrke samt evne til og kjøpe rett drakt, og deretter tilpasse den, sy litt osv.

Hva om nå denne andre konkuransen het "NM i Raw Mark?  Jeg vil gå ut ifra at konken tråden handler om er raw, og dernest ikke den samme konkuransen som NSF organiserer, hvor vinneren bruker drakt.  Se litt på det som NSM vs Showlift, like konsept, men ikke det samme og plass til begge.

På denne måten vil ingen bli snurt eller føle seg forbannet/tråkket på, og alle kan konkurere i den konkuranse formen de selv trives best med.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #55 : 09. september 2011, 02:03 »
Hva om nå denne andre konkuransen het "NM i Raw Mark?
Da må de skynde seg før NSF starter med rawstevner.

Altså en kombinasjon av styrke samt evne til og kjøpe rett drakt, og deretter tilpasse den, sy litt osv.
Du er mer "ha drakten under klærne, låre mest mulig effektivt og bruke dragreimer"-fan?

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #56 : 09. september 2011, 06:08 »
Da må de skynde seg før NSF starter med rawstevner.

Nå er det plutselig "ja da må de skynde seg før NSF starter med rawstevner".  Har observert mange NSF tilhengere si nogenlunde lignende ting i det siste. 

For 10 måneder siden var det "Power Loppa er retardert fordi han tror det går mot raw, det kommer ikke til og skje"

Du er mer "ha drakten under klærne, låre mest mulig effektivt og bruke dragreimer"-fan?

Hmm, jeg finner ikke sitatet hvor jeg sa det.  Kan du hjelpe meg ved og sitere det?  Eller var det der bare noe du fant på i farta?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #57 : 09. september 2011, 08:11 »
Da må de skynde seg før NSF starter med rawstevner.
Du er mer "ha drakten under klærne, låre mest mulig effektivt og bruke dragreimer"-fan?

Er det sånn at hvis noen starter et raw-m før NSF så kan de saksøke NSF om NSF også starter opp med det samme etterpå? Ref. Gilberg baki her.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #58 : 09. september 2011, 15:42 »
Hmm, jeg finner ikke sitatet hvor jeg sa det.  Kan du hjelpe meg ved og sitere det?  Eller var det der bare noe du fant på i farta?
Spørsmålstegn indikerer et spørsmål, Loppa! <--- Utropstegn, indikerer at jeg snakker høyt med litt oppgitt tonefall.

Er det sånn at hvis noen starter et raw-m før NSF så kan de saksøke NSF om NSF også starter opp med det samme etterpå? Ref. Gilberg baki her.
Det vet jeg ikke. Men jeg ville blitt overrasket om NIF ikke har noe system på plass for å beskutte særforbundene sine med tanke på norgesmester-titler og norgesmesterskap.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: "NM" I MARKLØFT!!!
« #59 : 10. september 2011, 10:50 »
Spørsmålstegn indikerer et spørsmål, Loppa! <--- Utropstegn, indikerer at jeg snakker høyt med litt oppgitt tonefall.

Isåfall er svaret NEI!

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!