Skrevet av Emne: Ernæringsbehov hos kvinnelige styrkeutøver - en litteraturgjennomgang fra 2006  (Lest 8261 ganger)

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Ikke en helt ny studie men siden jeg fant så lite om kjønnsforskjeller i kosthold her, og jeg synes denne åpent tilgjengelige litteraturgjennomgangen av ernæringsbehov hos kvinnelige styrkeutøvere er interessant, så legger jeg denne til.

Ett funn som stemmer godt overens med egen erfaring er at post-workout shaken til kvinner gjerne kan inneholde mindre karbohydrater og mer proteiner enn hos menn. Glukosesyntesen er noe anderledes og kvinners fettforbrenning øker i større grad etter trening.

Volek, J.S., Forsythe, C.E., and Kraemer, W.J. (2006). Nutritional aspects of women strength athletes. British Journal of Sports Medicine, 40(9), 742–748.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2564387/

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 595
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 595







Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.
Da kan denne metoden være noe for deg.