Skrevet av Emne: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.  (Lest 56735 ganger)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #105 : 19. desember 2011, 12:43 »
Folk må få kle seg slik de vil selv, uten at det skal bli en diskusjon om hvordan man skal kle seg.

Om singletburde være lov eller ikke på treningsentere burde ikke være en diskusjon, det eneste som er diskutabelt her er singlet mht hygiene.

Folk skal få lov til å ha sine meninger om det. Men de som synes det er harry kan holde tankene for seg selv, hvis de absolutt må yttre sin mening om saken så synes jeg mye mere synd på de, enn de som har behov for å vise musklene i singlet - som forøvrig er en liten del av de som faktisk går i det.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #106 : 19. desember 2011, 13:03 »

Det er jo ikke særlig hygienisk. Når du trener (og da snakker vi trening, ikke "chille" på gymet) så svetter du en del under armene og når du da ligger på en benk og all svetten din renner der, så er det ikke særlig digg for neste mann å legge seg der. Spesielt om du er så barsk og matcho at du ikke tar deg bryet med å trimme/barbere under armene dine.. Kan tenke meg hvor ekkelt det er å kjøre scottcurl etter at en svett person med singlet har brukt det rett før deg.



Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #107 : 19. desember 2011, 13:10 »
Det er jo ikke særlig hygienisk.



Det blir selvmotsigende.

Det som i hvertfall er uhygienisk er hantlene som blir tatt i av forskjellig person hvert andre minutt, og som aldri blir vasket.
Detmed singlet er også noe uhygienisk, ja. Men spør deg selv hvor smittebomben ligger.
svetten fra ryggen din, eller armene kommer også gjennom vanlig tskjorte.
Disse kroppsdelene berører heller ikke underlivet, eller andre elementer og materialer, slik som hendene.

"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #108 : 19. desember 2011, 13:25 »
Det blir selvmotsigende.

Det som i hvertfall er uhygienisk er hantlene som blir tatt i av forskjellig person hvert andre minutt, og som aldri blir vasket.
Detmed singlet er også noe uhygienisk, ja. Men spør deg selv hvor smittebomben ligger.
svetten fra ryggen din, eller armene kommer også gjennom vanlig tskjorte.
Disse kroppsdelene berører heller ikke underlivet, eller andre elementer og materialer, slik som hendene.


Men kan du unngå å legge ryggen din på benken eller ta vektene med hendene?

Ingenting å diskutere.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #109 : 19. desember 2011, 13:51 »
Om man skal gå så hardt tilverks blir det bare drøyt, alle trenger litt bakterier på seg, om ikke så blir man jo bare syk !

Har jobbet med avløp til kloakk i ett år med skole ved siden av, det året var jeg syk 1 gang, og dette var en liten forkjøelse når jeg var ute i -25 grader å dro opp bilen fra brøytekanten i forrige vinter, da jeg var ute i 1 time i t skjorta og ola bukse.

Jobben er jo den minst sykemeldte jobben du finner, det er en veldig lav sykemeldt prosent, vanskelig å forklare, men jeg mener at alle skal være litt ugygeniske ! Om ikke det hadde vært meningen, hadde det vell ikke finnes hygiene ? Jeg mener at alt som er nå har en forklaring, og det blir bare rart å fjerne det.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #110 : 20. desember 2011, 16:01 »
hender overfører mest uansett, singlet betyr fint lite...

Beste tipset for å unngå å bli mye forkjøla pga. at mange trener litt forkjøla på gymmet...
VASK HENDENE før du forlater lokalet.... har knapt vært syk siden...


Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #111 : 26. desember 2011, 20:33 »
på 3T i trondheim får man lov til å trene med singlet - om man er jente da.

Vanligvis sier de at man ikke får lov å bruke singlet pga hygiene, jenter svetter kanskje ikke dem da ? Smiley

Hva blir fortsatt feil?

Igjen: De medlemmene som er mest aktiv er de medlemmene man tjener mest penger fordi dem beholder medlemskapet sitt lengre enn innaktive. Det er på en måte ikke diskutabelt om man ser på statistikken.
Om da kjedene klarer å få de innaktive medlemmene til å bli aktive så blir medlemmene lengre på senteret og de legger igjen mer penger. Ergo å få ett innaktiv medlem til å trene oftere genererer mer inntekter.


Når vi snakker om innaktive nå snakker vi om innaktive eksisterende medlemmer, og ikke innaktive personer som ikke er medlem på senteret.

Jobbet på SATS i Oslo og er helt riktig i det du skriver, den største gullgruven er å få inaktive medlemmer til å begynne igjen.
På sats så bruker de såkalte ringerunder på PT'er, inaktive medlemmer er faktisk høyt potensielle PT kunder og PT'ene håver inn massevis av penger på å trekke dem inaktive tilbake på senteret.
I SATS så har dem møte en gang i mnden hvor man bruker god tid til å gå over all statistikk over inaktive medlemmer over hele landet hvor målet er å holde det så lavt som mulig, for akkurat som du sier så legger man igjen mye penger på senteret og man blir medlem oftere.
De har lagt opp et system på at om du ikke har trent på 3 uker så blir du "rød medlem" og du havner på listen blant PT'er som ringer deg for å få deg til å kjøpe PT timen, dog listen kan være lang så det betyr ikke nødvendigvis at man blir oppringt bare fordi man har hvert inaktiv. De har ganske bra oversikt over medlemmene sine.

Man kan føle seg litt overvåket inn i mellom når man trener på store senter hehe.
Og for dem som spør om statistikk så ja jeg har Pulse rapporter fra SATS når jeg jobbet der, men dere skjønner såpass at man ikke har lov til å dele det på nettet... Jeg vil helst ikke ha min tidligere arbeidsgiver på nakken

Utlogget ZOMBIES

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #112 : 27. desember 2011, 09:30 »
Var slik der jeg trente en stund og, til slutt ble der bare lov da alle gikk i singlett. Synes det selv er ganske teit da det er veldig behaglig og trene i og ikke er noe mindre hygenisk heller..

Utlogget SolarValle_

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #113 : 06. februar 2012, 23:42 »
på 3T i trondheim får man lov til å trene med singlet - om man er jente da.

Vanligvis sier de at man ikke får lov å bruke singlet pga hygiene, jenter svetter kanskje ikke dem da ? Smiley

Jobbet på SATS i Oslo og er helt riktig i det du skriver, den største gullgruven er å få inaktive medlemmer til å begynne igjen.
På sats så bruker de såkalte ringerunder på PT'er, inaktive medlemmer er faktisk høyt potensielle PT kunder og PT'ene håver inn massevis av penger på å trekke dem inaktive tilbake på senteret.
I SATS så har dem møte en gang i mnden hvor man bruker god tid til å gå over all statistikk over inaktive medlemmer over hele landet hvor målet er å holde det så lavt som mulig, for akkurat som du sier så legger man igjen mye penger på senteret og man blir medlem oftere.
De har lagt opp et system på at om du ikke har trent på 3 uker så blir du "rød medlem" og du havner på listen blant PT'er som ringer deg for å få deg til å kjøpe PT timen, dog listen kan være lang så det betyr ikke nødvendigvis at man blir oppringt bare fordi man har hvert inaktiv. De har ganske bra oversikt over medlemmene sine.

Man kan føle seg litt overvåket inn i mellom når man trener på store senter hehe.
Og for dem som spør om statistikk så ja jeg har Pulse rapporter fra SATS når jeg jobbet der, men dere skjønner såpass at man ikke har lov til å dele det på nettet... Jeg vil helst ikke ha min tidligere arbeidsgiver på nakken
Har også lagt merke til dn interessante regelen om at jenter får trene i singlet, mens gutter må bruke t-skjorte. En slik form for kjønnsdiskriminering kan da neppe være lov?
Eat and train, or remain the same!

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #114 : 19. juli 2012, 16:14 »
Jeg syns ikke man skal sammenligne jenter med gutter når det kommer til treningstøy eller klær generelt.. Personlig så syns jeg at det er OK når jenter trener i tights og singlet, mens jeg føler et lite ubehag når menn gjør det.

På senteret jeg trener på, er det forbudt for både menn og kvinner å bruke singlet. For min del er det HELT ok. Jeg bruker singlet under skjorter og hjemme hver eneste dag fordi jeg føler meg vell i det, men imo så hører det ikke hjemme på et offentlig treningssenter. Nettopp av samme grunn, går jeg aldri ute i offentlig i bare singlet.
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Utlogget jossii

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #115 : 19. juli 2012, 17:22 »
både trener i singlet og går i det ofte hvis det er varmt nok..
jeg kan ikke forstå at singlett bruk skal være så fordømt uhygenisk, og selvfølgelig er det like uhygenisk om det er en jente eller en gutt. men det er neppe grunnen til disse reglene, de vil bare ikke at noen skal vise seg frem. for tenke seg til om noe gjorde det..

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #116 : 21. juli 2012, 02:16 »
Har selv nå byttet gym på grunn av denne ordningen, noe jeg har vendt meg helt imot av.
Syns det virkelig er på trynet av ett gym å forby singlet, når det er såpass mye brukt på treningstudioer.

21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget Lex Luger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 205

  • Rome wrecker
Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #117 : 21. juli 2012, 02:55 »
Jeg synes det er riktig at noen gym forbyr bruk av singlet ,fordi det kan virke støtende eller negativt på noen av de andre som trener på gymmet! Jeg har noen eksempler fra da jeg var ny på treningssudioet(hvor singlet var lov) Synes ikke det var spesielt moro da dissa største biffene kom med syke armer og blodårer som luktet roids lang vei! En ting er at det er uhygenisk, dette alene er en fattig grunn til å forby det, men at faktisk det kan sende ut feil signaler og skape ideale kroppsbilder er en mer valid grunn til å forby det. Om du absolutt vil trene i singlet finnes det mange gym som tilater det, kommer helt an på visjonen og tanken bak gymmet! Skape mennesker som vil se hvordan musklene jobber/dyrke egen kropp og få motivasjon, eller om du faktisk bare vil trene rolig og stille for velvære og vedlikehold! your call;)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #118 : 21. juli 2012, 07:46 »
Det er greit å nekte folk med store muskler å trene med singlet, ikke noe problem synes jeg at de aller største ikke får beundre seg selv mens de trener.

Men der jeg trener nå blir det så varmt innendørs når sola skinner gjennom rutene at man ikke har noe annet valg enn å kle seg i singlet. Skinner sola er det mellom 28-30 C der inne...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #119 : 22. juli 2012, 00:14 »
Jeg synes det er riktig at noen gym forbyr bruk av singlet ,fordi det kan virke støtende eller negativt på noen av de andre som trener på gymmet! Jeg har noen eksempler fra da jeg var ny på treningssudioet(hvor singlet var lov) Synes ikke det var spesielt moro da dissa største biffene kom med syke armer og blodårer som luktet roids lang vei! En ting er at det er uhygenisk, dette alene er en fattig grunn til å forby det, men at faktisk det kan sende ut feil signaler og skape ideale kroppsbilder er en mer valid grunn til å forby det. Om du absolutt vil trene i singlet finnes det mange gym som tilater det, kommer helt an på visjonen og tanken bak gymmet! Skape mennesker som vil se hvordan musklene jobber/dyrke egen kropp og få motivasjon, eller om du faktisk bare vil trene rolig og stille for velvære og vedlikehold! your call;)

Jeg er enig med deg der ! Men mitt syn på saken er at jeg fikk motivasjon til å trene når jeg så andre som var betraktelig større enn meg, fordi jeg så at andre også har gjort større prestasjoner enn meg !

Også ser jo folk flest faktisk større ut med en tskjorte som rekker ned til skuldrene ?

Hygiene kan være en stopper for ting ja, men da kunne også like godt pernsjonistene på mitt gym gått i grilldresser når de trente, fordi det er en vanndam etter de har sittet på leg curl maskinen, hehe..

Jeg ser at noen kan mene det virker støtende, men jeg syns nå folk må tåle at noen faktisk har en mere muskuløs kropp enn seg selv, de fleste på gymmet mitt løper heller ikke sin vei når de ser en kraftkar, de går heller bort å spør om råd og tips, og gir komplimenter om formen til personen.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!