Skrevet av Emne: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.  (Lest 56717 ganger)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #120 : 19. august 2012, 23:04 »
Jeg synes det er riktig at noen gym forbyr bruk av singlet ,fordi det kan virke støtende eller negativt på noen av de andre som trener på gymmet! Jeg har noen eksempler fra da jeg var ny på treningssudioet(hvor singlet var lov) Synes ikke det var spesielt moro da dissa største biffene kom med syke armer og blodårer som luktet roids lang vei! En ting er at det er uhygenisk, dette alene er en fattig grunn til å forby det, men at faktisk det kan sende ut feil signaler og skape ideale kroppsbilder er en mer valid grunn til å forby det. Om du absolutt vil trene i singlet finnes det mange gym som tilater det, kommer helt an på visjonen og tanken bak gymmet! Skape mennesker som vil se hvordan musklene jobber/dyrke egen kropp og få motivasjon, eller om du faktisk bare vil trene rolig og stille for velvære og vedlikehold! your call;)


Utlogget nickvaage

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 504
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 504

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #121 : 20. august 2012, 21:49 »
Skal være forsiktig med å si det, men det er naivt å tro at terningssenterne forbyr noe fordi dem mener det er moralsk riktig.
Har selv jobbet innen økonomi på større treningsstudio og tanken bak er ganske enkelt. Dem fleste skjønner at hygiene o.l er en unnskyldning som blir benyttet i media.

Store treningssenter tjener penger på den "normale" nordmann som gjerne ikke er så velltrent, dem vil også holde folk lengst mulig i trening, dem som er mest aktiv og trener regelmessig har en liten sannsynlighet til at dem forsvinner. Dem som dropper av er gjerne dem med lavere selvtillit, trener pga dårlig selvbilde o.l, kjeden jeg jobbet for var det ihvertfall sagt internt at grunnen til at dem velger å forby det er at folk føler seg ukomfortabel i et studio hvor muskuløse personer trener i singlet av flere årsaker, b.la at dem med dårligere selvbilde og selvtillit mister motivasjon, føler gjerne at det blir et "miljø" på senteret og deretter føler at dem ikke passer inn og hopper av.
Det er ganske idiotisk i mitt syn, men i forbindelse av markedsføringen, statistikk og økonomi så har jeg full forståelse for det. Han som trener i singlett har som oftest et bedre selvbilde enn flere og er mer opptatt av trening enn gjennomsnittet, ergo mindre sannsynlighet for at han slutter å trene.

om du ser for deg senarioet at du veier 50kg, 185 høy og sliter med å ta 12kg i manualpress så føler gjerne den personen seg ikke så komfortabel med sitt egen selvbilde om en ligger ved siden som er sykt markert og dem skammarkerte armene skinner fra singletten.

Man kan gjerne skyldep å han lille karen, men dessverre er dem i flertall og treningssenterne lar dem som legger igjen mest penger bestemme.

Dem gjør så og si alt for å fjerne ting som kan ha en påvikringsfaktor til andres treningsmotivasjon, om så det var rosa sokker eller grønne sko, så lenge dem har en unnskyldning - i dette tilfellet hygiene.

Misforstå meg rett, jeg er for bruk av singlett, men på bedriftens økonomiske statistikk er det fult forståelig at dem prøver å gjøre alle på senteret så like som overhodet mulig.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #122 : 20. august 2012, 21:53 »
Jeg synes det er riktig at noen gym forbyr bruk av singlet ,fordi det kan virke støtende eller negativt på noen av de andre som trener på gymmet! Jeg har noen eksempler fra da jeg var ny på treningssudioet(hvor singlet var lov) Synes ikke det var spesielt moro da dissa største biffene kom med syke armer og blodårer som luktet roids lang vei! En ting er at det er uhygenisk, dette alene er en fattig grunn til å forby det, men at faktisk det kan sende ut feil signaler og skape ideale kroppsbilder er en mer valid grunn til å forby det. Om du absolutt vil trene i singlet finnes det mange gym som tilater det, kommer helt an på visjonen og tanken bak gymmet! Skape mennesker som vil se hvordan musklene jobber/dyrke egen kropp og få motivasjon, eller om du faktisk bare vil trene rolig og stille for velvære og vedlikehold! your call;)

Så fordi du har dårlig selvtillit så skal ikke andre få bruke singlet?

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #123 : 27. august 2012, 18:19 »
Den offisielle grunnen er hygiene.

Den virkelige grunnen er at man prøver å luke bort bolere.

Det er ikke sant at folk "skremmes" bort av singletgubber. Dette må være noen fryktelige reddharer, i så fall. Jeg står side om side med en gorilla any day, jeg har fremdeles til gode å bli slått i hodet med en hantel av en av de. Og håpet er at disse karene skal forsvinne viss man forbyr bruk av singlet, mens virkeligheten er at de bare tar på seg en trang T-skjorte istedet. Ingen skifter treningsstudio pga. at man må trene med litt tøy over overarmene.

Ikke misforstå; jeg kan heller ikke fordra boling, men denne regelen er og blir tåpelig. Folk tenker bol for selv den minste ting, og mange blir nærmest provosert av å se en veltrent mann i singlet - og tenker umiddelbart at det er en eller annen dust som skal vise seg frem. Så fryktelig dømmende! Det er dette som er provoserende.

Det er også et paradoks at det kun praktiseres på menn over 90 kg, når det i tillegg er SÅ mange lettkledde kvinner i et treningsstudio som aldri får noe tilsnakk. Hva med kvinner som går i singlet? Som går i korte treningstights? Dette er ikke mer hygienisk, men det er ikke like forstyrrende, tydeligvis (kanskje for enkelte menns treningskonsentrasjon, men det blir vel ikke helt det samme... ).

Jeg er heller for dopingkontroll, om et senter har så stort problem med doping at de forbyr singlet som et ledd i anti-dopingarbeidet sitt. Så får de heller bare kjøre uanmeldte kontroller, og informere medlemmer om at det kan skje. De fleste som ikke doper selv, har forståelse for at sentere kan bli nødt til å gjøre slikt fra tid til annen. Og de fleste er glad for at det skjer, så de får et bedre treningsmiljø. Har selv trent på et senter hvor det er noen som har blitt tatt på denne måten, og ingen har klaget. Selv ikke de som ble tatt, faktisk. De tok det pent, og skjønte at det måtte bli slik. Folk maser alltid som "personvern", at alle må testes for at det skal være greit osv. Vel... Jeg skjønner det, men hva skal man gjøre, da? Bare tillate alt og håpe på det beste, siden ingen tiltak får grønt signal fra alle hold?

Bare kjør dopingtester og tillat singleter. De som er rene skal få lov til å bruke singlet. Om det er for å vise seg frem eller fordi det er komfortabelt... Det er kun deres sak. Saken er at det er et helt greit plagg å gå med. Det er ikke noe uanstendig i en singlet, og har man med et håndkle er det iallfall ikke verre enn å bruke T-skjorte.

Men bolemiljøer vil man ikke ha, selvsagt. Men da har man dopingtester, som er 100% mer effektivt.

Utlogget Columbus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #124 : 27. august 2012, 18:33 »
Synes det er så sykt irriterende at det alltid skal dikteres hva menn skal gå i overalt, nå også på treningssentere, mens kvinner kan omtrent gå i hva de vil overalt, er jo omtrent så de kan gå i sportsbh og hotpants.

Utlogget Pietro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #125 : 27. august 2012, 19:00 »
Synes regelen er helt idiotisk! Om en kar er gorilla m/ SINGLET vedsiden av med på gymmen gir det meg motivasjon, akk som om han hadde hatt på tskjorte. musklene er der uansett! og de er synlige.

Hygienesaken er bare bull!.

Liker selv å ha singlet på gymmen, nesten bare for å se etter at jeg gjør ting riktig. se at musklene jobber på riktig måte!
Pietro er på byggern og deffern!

Markløft: 180kg (uten drareimier)
Benkpress: 130kg
Halvbøy: 200x6
Benpress: 550x12

Utlogget Muscles

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

  • Go hard or go home!
Sv: SINGLET BRUK PÅ TRENINGSENTERE.
« #126 : 27. august 2012, 19:09 »
Det latterligste er at forbudet gjelder bare menn - kvinner kan trene i hva de vil.
Likestilling, huh?

Anbefaler å se denne videoen:

http://www.adressa.no/sport/Sprek/article1823820.ece

Håpløse argumenter 3T kommer med...

"Hvorfor kan ikke forbudet bare gjelde for alle menn & damer?"
"Fordi jo mere forbud vi gir til kunden, jo færre kunder får vi"

Selvmotsigende må jeg si! Fjern forbudet helt da, så blir det mere kunder..haha!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!