Skrevet av Emne: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!  (Lest 16717 ganger)

Utlogget Airride

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #30 : 30. august 2011, 20:32 »
de aller største bodybuilderne i verden legger ikke på seg mer enn 2-5kg med muskler i året, til tross for at de går på ekstreme doser steroider året rundt.


Arild haugen gikk jo opp rundt 45 kilo på 2 år

2-5 kilo muskelmasse legger man på seg uten aas vist man gjør det sjikkeli

men såklart. økninger bremser jo en dag
en på 150-160 kilo legger ikke så lett på seg lean mass som en på 80. bruker vell det beste på og bevare

men det er litt forskjell på dette forumet og bb eliten så er jo ikke vits og prate om det

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #31 : 30. august 2011, 20:42 »

Arild haugen gikk jo opp rundt 45 kilo på 2 år

2-5 kilo muskelmasse legger man på seg uten aas vist man gjør det sjikkeli

men såklart. økninger bremser jo en dag
en på 150-160 kilo legger ikke så lett på seg lean mass som en på 80. bruker vell det beste på og bevare

men det er litt forskjell på dette forumet og bb eliten så er jo ikke vits og prate om det
Hvis man er langt over sitt naturlig genetiske potensiale vil man falle drastisk i styrke ved endt kur, så det er lite økning i muskelmasse å hente for de store gutta ved rein trening.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #32 : 30. august 2011, 20:47 »

Arild haugen gikk jo opp rundt 45 kilo på 2 år


Det var 45kg på 4 år...

Utlogget Airride

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #33 : 30. august 2011, 20:55 »
han begynte og satse på strongman 2 år før han vant. veide da rundt 100 kilo og 145 kilo strongmanklar.
etter som jeg har fått med meg

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #34 : 30. august 2011, 22:41 »
han begynte og satse på strongman 2 år før han vant. veide da rundt 100 kilo og 145 kilo strongmanklar.
etter som jeg har fått med meg

Vanskelig å finne link pga det var skrevet i avisen, men:

"All toppidrett er ekstrem. Det Arild Haugen har fått til er imponerende. Det krever ekstremt mye og riktig trening, og fokus på kosthold. Samt enormt med motivasjon, sier Pella Refsnes, fagansvarlig for kraft og styrke ved Toppidrettssenteret.
 Blikket glir fra bildet av den 16 år gamle Haugen til bildet av den 20 år gamle "Hulken".
 - Om han har trent med riktig teknikk og variasjon, og hatt en fornuftig progresjon, er det ikke nødvendigvis usunt.
 - Er det mulig å bli så stor så raskt - uten dop?
 - Jeg har aldri hørt om noen som har oppnådd et slikt resultat på så kort tid, men dette er heller ikke problemstillinger vi står ovenfor daglig. Arild Haugen viser at det er mulig, men det har gått raskt.
 Ifølge vitenskapelig forskning er det sensasjonelt å legge på seg 45 kg muskler på bare 4 år. Det å bygge muskler går raskt i begynnelsen, men hos en meget godt trent person skal det mye til for at muskelmassen øker med mer enn to til tre prosent årlig."

Det er et utdrag fra artikkelen etter hva jeg forstår.

http://www.trim.no/forum/index.php?action=printpage;topic=31752.0

Utlogget kongRagnar

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #35 : 04. september 2011, 21:36 »
Jeg vil vel egentlig tro at han skuespilleren selv "mener" at han gikk opp 10kg ren muskel. Tviler på at det er tilfellet.

Martin S Berzerk

  • Gjest
Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #36 : 08. september 2011, 21:42 »
for 4 uker og 2 dager siden veide jeg 60kg nå veier jeg 71. Jeg har trent hardt 3-4 dager i uka spist som en gal, kjøpt svneskt kosttilskudd(berzerk og bra gainer) Har trent ryp ekstremt muskelvekst. Og kjørt mitt eget 4-split programm. Men fikk ikke fullført ryp, grunnet scenebettenelse + at følte ikke at programmet var godt nok egnet for meg.. må nevne at jeg var tynn som en spiker.. men har fortsatt synlig sixpack så det er nok ikke 11 kg fett Wink

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #37 : 08. september 2011, 22:02 »
for 4 uker og 2 dager siden veide jeg 60kg nå veier jeg 71. Jeg har trent hardt 3-4 dager i uka spist som en gal, kjøpt svneskt kosttilskudd(berzerk og bra gainer) Har trent ryp ekstremt muskelvekst. Og kjørt mitt eget 4-split programm. Men fikk ikke fullført ryp, grunnet scenebettenelse + at følte ikke at programmet var godt nok egnet for meg.. må nevne at jeg var tynn som en spiker.. men har fortsatt synlig sixpack så det er nok ikke 11 kg fett Wink
er sannsyneligvis ikke så langt unna 11kg fett dessverre.. Hadde vel vært utrolig om du gikk opp f. eks 1kg muskler i mnd! PS! Innlegget er ikke ment nedlatende, er bare at når du er ganske ny med kost/trening osv er det lett for å tro at om du går opp masse i vekt får du masse muskler, noe som ikke nødvendigvis er tilfellet Smiley
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Martin S Berzerk

  • Gjest
Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #38 : 08. september 2011, 22:14 »
men selvom jeg trener mage så er den ikke mye forskjell, siden jeg veide 60 Smiley

Utlogget Russern95

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 817
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 817

  • "Never settle"
Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #39 : 08. september 2011, 22:54 »
men selvom jeg trener mage så er den ikke mye forskjell, siden jeg veide 60 Smiley

Vann gutten min, VANN! Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #40 : 08. september 2011, 23:08 »
er sannsyneligvis ikke så langt unna 11kg fett dessverre.. Hadde vel vært utrolig om du gikk opp f. eks 1kg muskler i mnd! PS!

Man må huske på at man selv uten trening, så legger man stort sett på seg muskler av bare å spise greit også. 30-40% av vektøkningen hvis man bare spiser, er gjerne fettfri kroppsmasse, og opp til 100% kan være fettfri kroppsmasse hvis man gjør alt rett og har det rette anlegget for muskelbygging (ifølge Olympiatoppen).

Og så har vi dette med p-ratio, da. Noen legger rett og slett på seg en høyere andel muskler enn andre når de går opp i vekt, og bare 30-40% av dette forholdet kan endres ved trening og kosthold (ifølge studier som det står om på Lyle McDonald og Børge Fagerli sine sider).

Martin S Berzerk

  • Gjest
Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #41 : 08. september 2011, 23:28 »
tar kun creatin rett før trening for bedre pump, så får nok ikke noe særlig ekstra vann tipper jeg, men jeg er jo voksefasen der jeg er ferdig å vokse i høyden og begynner å vokse i bredden Smiley

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #42 : 08. september 2011, 23:28 »
Man må huske på at man selv uten trening, så legger man stort sett på seg muskler av bare å spise greit også. 30-40% av vektøkningen hvis man bare spiser, er gjerne fettfri kroppsmasse, og opp til 100% kan være fettfri kroppsmasse hvis man gjør alt rett og har det rette anlegget for muskelbygging (ifølge Olympiatoppen).

Og så har vi dette med p-ratio, da. Noen legger rett og slett på seg en høyere andel muskler enn andre når de går opp i vekt, og bare 30-40% av dette forholdet kan endres ved trening og kosthold (ifølge studier som det står om på Lyle McDonald og Børge Fagerli sine sider).
Visste ikke det du skrev der om 30-40%, takk for god læring Smiley visste ikke at så mye av vekten man gikk opp faktisk ga deg ekstra muskler selv uten å spise. Tilsier det da f. eks at om du går opp 10kg med greit kosthold, vil du oppnå 3-4kg muskler? Syns det høres rart ut, men takk igjen dersom dette er god fisk!

Ang. "Martin berzerk", vil jeg si jeg kjenner meg igjen i tankegangen noen år tilbake, men man kan like gjerne lære seg med en gang at selvom man går opp 10kg og er i noenlunde like god "speilform", vil ikke dette si at det er 10kg muskler.. Vet mange misforstår akkurat dette!
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Martin S Berzerk

  • Gjest
Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #43 : 08. september 2011, 23:40 »
ser den Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd!
« #44 : 09. september 2011, 00:00 »
Visste ikke det du skrev der om 30-40%, takk for god læring Smiley visste ikke at så mye av vekten man gikk opp faktisk ga deg ekstra muskler selv uten å spise. Tilsier det da f. eks at om du går opp 10kg med greit kosthold, vil du oppnå 3-4kg muskler? Syns det høres rart ut, men takk igjen dersom dette er god fisk!

selv uten å trene mener du? Smiley

Jeg har bare http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/idrettsernaering/faktaark/media3920.media å basere meg på. Jeg vet ikke hvilke studier de baserer seg på når de sier dette.

Jeg husker ikke helt hvor jeg leste om p ratio på Lyle McDonalds side, men det er nevnt i disse to artiklene i alle fall.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/initial-body-fat-and-body-composition-changes.html
http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/calorie-partitioning-part-1.html

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!