Skrevet av Emne: FRP-skandaler  (Lest 22876 ganger)

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: FRP-skandaler
« #60 : 30. september 2011, 23:52 »
Det er nok riktig at FRP forskjellsbehandles i pressen. Det er imidlertid ikke problemet, fordi alle mennesker ser verden gjennom sine egne filtre, også journalister. Å kreve at journalistene skal være objektive er en ren utopi.

Problem nr 1 er at avisene ikke tilkjennegir sitt politiske standpunkt. Jeg har sett og hørt mange klage på at klassekampen er en rød avis. Den er dermed ikke objektiv, og dermed heller ikke "gyldig" kan man få inntrykk av. Dette er selvsagt helt feil. Hvis ingen mennesker kan være objektive, så må vel åpenhet om sitt politiske syn være nest best?

Problem nr 2 er journalister som uttaler seg i artikkelen det er lenket til i forrige innlegg. Å selv påstå at man skriver og uttaler seg objektivt, er så idiotisk at jeg ikke har ord! Hva tror de egentlig om seg selv? Jeg bare noterer meg navnene på disse, for jeg skal aldri tro et ord av hva de skriver igjen, noensinne.

Til sist burde FRP`ere få fingeren ut og lage sin egen avis, framfor å kreve en umulig objektivitet. Et av deres mottoer er vel "sin egen lykkes smed"? Det gjelder kanskje ikke dem selv? Samtidig har de 1\5 av befolkningen bak seg, så man skulle vel tro at det er mulig å lage en avis da, når lille klassekampen greier å holde det gående?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: FRP-skandaler
« #61 : 01. oktober 2011, 00:12 »
Man skal jo gjerne ha statsstøtte for å drive en avis ingen gidder å lese, og det blir vanskelig å få med en blå avis. Ellers har man "Liberaleren" og "Minerva" på nett.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: FRP-skandaler
« #62 : 01. oktober 2011, 02:01 »
Mener du at en blå avis ikke vil få lesere? Når partier som FRP og høyre nærmer seg flertall på stortinget i meningsmålinger synes jeg det høres litt rart ut ...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: FRP-skandaler
« #63 : 01. oktober 2011, 07:48 »
Mener du at en blå avis ikke vil få lesere? Når partier som FRP og høyre nærmer seg flertall på stortinget i meningsmålinger synes jeg det høres litt rart ut ...

Jeg mener kanskje at muligens er det ikke alltid lønnsomt å drive avis i Norge uten statsstøtte, bare spekulerer.

Som Klassekampen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: FRP-skandaler
« #64 : 01. oktober 2011, 11:56 »
Det er nok riktig at FRP forskjellsbehandles i pressen. Det er imidlertid ikke problemet, fordi alle mennesker ser verden gjennom sine egne filtre, også journalister. Å kreve at journalistene skal være objektive er en ren utopi.

Problem nr 1 er at avisene ikke tilkjennegir sitt politiske standpunkt. Jeg har sett og hørt mange klage på at klassekampen er en rød avis. Den er dermed ikke objektiv, og dermed heller ikke "gyldig" kan man få inntrykk av. Dette er selvsagt helt feil. Hvis ingen mennesker kan være objektive, så må vel åpenhet om sitt politiske syn være nest best?

Problem nr 2 er journalister som uttaler seg i artikkelen det er lenket til i forrige innlegg. Å selv påstå at man skriver og uttaler seg objektivt, er så idiotisk at jeg ikke har ord! Hva tror de egentlig om seg selv? Jeg bare noterer meg navnene på disse, for jeg skal aldri tro et ord av hva de skriver igjen, noensinne.

Til sist burde FRP`ere få fingeren ut og lage sin egen avis, framfor å kreve en umulig objektivitet. Et av deres mottoer er vel "sin egen lykkes smed"? Det gjelder kanskje ikke dem selv? Samtidig har de 1\5 av befolkningen bak seg, så man skulle vel tro at det er mulig å lage en avis da, når lille klassekampen greier å holde det gående?

Jeg føler du bommer litt her.
Selvfølgelig er det mye bedre at en landsomdekkende avis er objektiv istedenfor å starte såkalte røde og blå aviser. VG og DB vil alltid ha mange flere lesere enn f.eks røde aviser som klassekampen.
Det er ikke bare å starte en blå avis, også er vi fornøyd. Fordi flertallet av befolkningen vil alltid lese mere av VG og DB.

En annen ting er at mange av befolkningen som stemmer på et parti, stemmer på det partiet pga de har blitt påvirket av miljøet. Svært få stemmer et parti pga de har gjort en grundig reasearch blant alle partiet og funnet det partiet de likte best.
Siden man da vet at man blir påvirket av miljøet i så stor grad, er det lett å tro at Frp er et aparti som ofte kommer i dårlig søkelys og derfor virker "useriøs".
Som sagt, synd at ikke alle i Norge er opplyst om at hvis frp kommer i dårlig søkelys pga en sak, så kjører avisene på som søren, er det derimot AP som kommer i dårlig søkelys, så tar avisene for seg denne saken, men er derimot mildere.
Som sagt, bedre med at de landsomfattende avisene er mere objektive, enn at vi skal drive å starte blå-aviser.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: FRP-skandaler
« #65 : 01. oktober 2011, 13:38 »
Styrketrenern:
Det er komplett umulig at en avis er objektiv. Tror du virkelig at det finnes objektive mennesker? At en avis erklærer sitt standpunkt er en ærlig sak. Å utgi seg for å være objektiv er det ikke.

Andre halvdel av innlegget ditt må jeg si jeg fnyser av. Jeg påstår ikke at du stemmer FRP, men hvis dette er en måte å unnskylde at det ikke finnes en blå avis, så er det bare pisspreik. Jeg sier det igjen: Å sutre over at det ikke finnes noen ordentlig blå aviser i norge, samtidig som man sitter på ræva og ikke gjør noe med det er bare tåpelig og dumt.


RYU:
Hvorfor kan ikke en blå avis motta statsstøtte?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: FRP-skandaler
« #66 : 01. oktober 2011, 13:44 »
RYU:
Hvorfor kan ikke en blå avis motta statsstøtte?

Hvis du ikke har lagt merke til det er høyresiden generelt imot mer statlig innblanding, or so they say..

Sannheten er at Frp mottar penger over statsbudsjettet, og en blå avis ville nok også gjort det.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: FRP-skandaler
« #67 : 01. oktober 2011, 14:20 »
Bare fordi man er blå, så betyr ikke det at man må si nei til pressestøtte. Det synes jeg høres i overkant "fundamentalistisk" ut.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: FRP-skandaler
« #68 : 01. oktober 2011, 15:17 »
Bare fordi man er blå, så betyr ikke det at man må si nei til pressestøtte. Det synes jeg høres i overkant "fundamentalistisk" ut.

Er man blå, er man imot pressestøtte. Er man for pressestøtte og kaller seg blå, er man sannsynligvis grønn.

"Hei jeg er kommunist men jeg vil ikke å dele"

http://ungehoyre.no/politikken/unge-hoeyre-fra-a-aa/article/pressestoette.html?beginLetters=PQR&cHash=9a86fd4843

http://fpu.no/2011/02/fa-bort-pressest%C3%B8tten/
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: FRP-skandaler
« #69 : 01. oktober 2011, 16:11 »
Så godt at du har unge høyre og FPU til å definere sannheten for deg. Personlig har jeg mer respekt for grumset i skåla på en dass som ikke er vasket på en stund, enn jeg har for broilerne i ungdomspartiene.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: FRP-skandaler
« #70 : 01. oktober 2011, 16:20 »
Så godt at du har unge høyre og FPU til å definere sannheten for deg. Personlig har jeg mer respekt for grumset i skåla på en dass som ikke er vasket på en stund, enn jeg har for broilerne i ungdomspartiene.

Har ikke du nettopp snakket i lange baner om at sannheten er subjektiv? Hva er galt med ungdomspartiene egentlig?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: FRP-skandaler
« #71 : 01. oktober 2011, 16:30 »
Styrketrenern:
Det er komplett umulig at en avis er objektiv. Tror du virkelig at det finnes objektive mennesker? At en avis erklærer sitt standpunkt er en ærlig sak. Å utgi seg for å være objektiv er det ikke.

Andre halvdel av innlegget ditt må jeg si jeg fnyser av. Jeg påstår ikke at du stemmer FRP, men hvis dette er en måte å unnskylde at det ikke finnes en blå avis, så er det bare pisspreik. Jeg sier det igjen: Å sutre over at det ikke finnes noen ordentlig blå aviser i norge, samtidig som man sitter på ræva og ikke gjør noe med det er bare tåpelig og dumt.


RYU:
Hvorfor kan ikke en blå avis motta statsstøtte?

Nå får du søren snart begynne å lese hva jeg skriver. Jeg unnskylder på ingen måte at norge ikke har en blå avis - for det driter jeg regelrett i!
Det jeg sier er at det er MYE bedre om de største avisene på landsbasis i norge hadde vært nøytrale, fordi mye viser at hva velgerne velger å stemme avhenger mye av påvirkningene de får fra miljøet, hva de leser i avis, hører på nyhetene..sladder fra venner familie.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: FRP-skandaler
« #72 : 01. oktober 2011, 22:25 »
Kanskje DU heller bør lese hva jeg skriver ...
Det er UMULIG med en nøytral avis! Tror du virkelig at noe slikt eksisterer? Hvor naiv er det mulig å bli? Derfor sier jeg (les denne setningen nøye): Det er bedre å vite hvilket politisk utgangspunkt avisen\journalisten har, slik at man kan tolke artikler i den konteksten.
Du sier jo selv at velgere stemmer utifra påvirkning de får i miljøet, ting de leser i aviser og hører på nyhetene. Samtidig har du en illusjon om at disse menneskelige egenskapene IKKE gjelder for journalister og redaktører? Du kan kanskje fortelle meg hvem eller hvilken myndighet som skal bestemme hva som er det objektive synet på ting og tang?

Utlogget Z

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 297
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 297

Sv: FRP-skandaler
« #73 : 01. oktober 2011, 22:45 »
Trodde dette skulle være en tråd som oppsummerte FRPs skandaler gjennom årene.
Godt det ikke er det. Tråden ville nådd maks antall innlegg på null komma niks.

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: FRP-skandaler
« #74 : 01. oktober 2011, 22:48 »
No va du smart.
No va du veeldig smart.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!