Skrevet av Emne: Viktors treningslogg  (Lest 225403 ganger)

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #75 : 01. november 2011, 18:01 »
Styrke:

- Frivending:                     3*60kg      3*60kg      3*60kg      3*60kg
- Pull ups med vekt:          3*k+25kg   3*k+25kg    4*k+25kg   4*k+25kg
- Roing i maskin:               8*60kg      8*60kg      8*60kg
- Skulderpress med man:   5*27,kg    5*27,5kg    5*27,5kg   
- Skulderpress i maskin:    6*60kg      6*60kg      6*60kg

Ingen bjj idag pga noe arrangement i fjellhallen der vi trener, det ble derfor styrke. Kjørte litt andre øvelser enn de som er på prog Ble rygg og skuldre. Kjørte heller ikke veldig tungt på noen av øvelsene. Frivending var lett og eksplosivt. Pull-ups gikk bra. Roing og skulderpress gikk greit. kjørte uten ryggstøtte på benken.  Bjj trening i morra heldigvis, har vært altfor mange dager uten bjj nå.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #76 : 02. november 2011, 21:22 »
Bjj med gi. Var hele 24 stk på trening i dag. De fleste er ferske, bare drevet på i 1-2 måneder. Men alle de faste blåbeltene var der i dag også så det var hele "røkla". Hadde 1 teknikk fra guard og 1 takedown, resten av treninga var sparring,  ca. 1t 10 min. Veldig intensivt i dag. var "base" først så kjørte 5 runder av 2 min uten pause, deretter 4 minutters runder resten. Veldig bra trening. Hovedtreneren skal på seminar i morra og fredag så da blir det fri trening.

Utlogget jorji

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #77 : 03. november 2011, 01:24 »
Bra med fremgang Smiley
Ja har trent et par ganger med Tony og gjengen, de (og sikkert du også;)) er medlemmer i klubben hos oss

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #78 : 03. november 2011, 21:28 »
Bra med fremgang Smiley
Ja har trent et par ganger med Tony og gjengen, de (og sikkert du også;)) er medlemmer i klubben hos oss
Du har trent med dem ja. Smiley

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #79 : 03. november 2011, 21:31 »
Bjj/judo. Hovedtreneren er på seminar i Egersund så ble fri trening i dag. Kjørte for det meste judo med en annen judoutøver. Det ble en del teknikk, både stillestående og i bevegelse. Vi gikk også mye randori(kamp) både rolig og mer intensivt.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #80 : 04. november 2011, 20:29 »
Bjj. Fri trening. Var bare 7 stk på trening i dag og de fleste nybegynnere så ble en rolig trening. Kjørte litt teknikk også en del rolig sparring.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #81 : 05. november 2011, 14:54 »
Styrke:

- Frivending:                 5*60kg         3*70kg            1*80kg
- Pull ups med vekt:      3*k+25kg     3*k+25kg        4*k+25kg      4*k+25kg
  (Mellombredt grep)
- Benkpress:                 5*90kg         3*100kg          1*105kg
- Militærpress:               5*60kg         3*65kg           1*70kg
- knebøy:                      5*90kg         3*100kg

Skal trene bjj på fredager fremover nå, da blir det kampsport 5 dager i uka. Blir derfor bare styrke på lørdager. Kommer til å kjøre hele kroppen da, både bein og overkropp. Fikk en liten smell i venstre kne på torsdag så ble dårlig med bein i dag. prøvde meg på lett bøy, men kommer ikke dypt nok så droppa det. Regner med at det er bra igjen til mandag. Ellers gikk de andre øvelsene greit. 


Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #82 : 06. november 2011, 14:57 »
Utholdenhet:

Rolig intervall 4*4 minutter                   4 min rolig løping og 2 min rolig gange.

Tok det rolig idag pga kne, er ikke helt bra enda. Løp med fart på 12-13km/t. Tøyde 15 minutter etterpå.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #83 : 07. november 2011, 20:06 »
Judo:

Veldig intensiv judotrening i dag. Det var egentlig bjj, men jeg og en annen judoutøver kjørte judo ettersom det er stevne lørdag. Mye teknikk til å begynne med både stillestående og i bevegelse. Så var det kamptrening hvor vi var "base" og sto uten pause. Ble veldig sliten, så kondisen stående må forbedres. Vi avslutta med mye kasting. Var helt ferdig på slutten. Det som var noe dritt var at jeg fikk en strekk bak på kneet som ikke har gitt seg enda. Den må bli bedre til lørdag ellers trur jeg ikke jeg stiller.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #84 : 08. november 2011, 21:49 »
Bjj uten gi. Rolig trening i dag. Mye basic teknikk. Takedowns og passeringer(crusade, bandage).
30 minutter sparring til slutt. Var litt daff i dag i tillegg til strekken bak kne så var egentlig greit at det ble litt rolig.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #85 : 09. november 2011, 22:38 »
Bjj med gi. Litt basic teknikk, sweep fra guard og armbar. Deretter var det sparring hvor en begynte med beina på hofta til den andre. Den som får poeng først blir, mens den som taper går ut og det kommer en ny inn. Grei variasjon. Vanlig sparring hvor vi begynte stående til slutt. Bra trening.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #86 : 12. november 2011, 23:23 »

Ippon cup 12/11-2011:

Bronse. 2 seire 2 tap. Var 5 stk i klassen.

Første kamp var mot han ene jeg tapte mot på sandefjord, en oransjebelte som fikk inn et lykkekast sist. Denne gangen dominerte jeg han totalt. Kasta han først til waza-ari med en litt dårlig de-ashi barai, så fikk jeg inn en yoko på sumi-gaeshi(offerkast). Litt etterpå prøvde han på en drop seoinage og jeg kontra med kveling og han ga seg. Fornøyd med kampen. Kvelinga satt perfekt.

Andre kamp var mot norgesmesteren i junior u20. Han er vel 19 år og har gått på ntg. Han er veldig god stående, men ikke på bakken. Jeg gikk ganske bra mot han, hadde han på bakken flere ganger men han slapp akkurat unna hver gang så dommeren brøt. I judo får man liten tid på bakken i forhold til bjj.
Det var spesielt en gang hvor jeg var nære ved å ta han på armbend. Dessverre klarte han å kaste meg til ippon på et kast hvor jeg prøvde og kontre. Synd. Ble utrolig fort sliten her, helt ferdig etter 2 minutter.

Tredje kamp var mot en som tok sølv i klassen under(-73) i år. Jeg gikk ganske jevnt mot han lenge, hadde også han på bakken noen ganger. Han klarer å få meg inn i sankaku(holdegrep) en gang men jeg unnslipper. Etterhvert får han inn en perfekt dropseoinage til ippon. Gikk vel ca 3 minutter.

Fjerde kamp var lengst, gikk tida ut mot en grønnbelter og vant på yoko(5p). Han kjenner jeg gått, har gått mot han mye på trening. Møtte han også på sandefjord og vant også der med yoko. Syns jeg var altfor passiv stående, men fikk inn en sumi gaeshi når det var 1 minutt igjen av kampen. Jobbet litt på bakken her, men var aldri nære ved å få inn noe her. Vi kjenner hverandre litt for godt til at det er lett å få inn noe.

Alt i alt er jeg sånn halvfornøyd. Jeg er veldig fornøyd med newazaen(bakketeknikker), men den stående biten er for dårlig. Det er der jeg taper. Det må forbedres til nm. Hvis jeg kan bli enda bedre på bakken, jobbe enda mer metodisk så kan jeg ta de beste der.  Var nære i dag. Det er snakk om detaljer på bakken hvis jeg får finpussa dem skal jeg slå dem nede. Kondisjonen i dag var også elendig. Var ikke i form kondisjonsmessig, litt småkvalm før jeg skulle gå den siste kampen blant annet. Ble faktisk bedre når det var igjen 2 minutter.

 Nå blir det bjj stevne om 2 uker, skal delta i blåbelteklassen med gi. Blir spennende og er spent på  nivået. Veit jeg er mye bedre enn dem stående , men lurer på hvor gode dem egentlig er på bakken.




Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #87 : 15. november 2011, 21:25 »
Bjj uten gi. Ganske rolig. Var heller ikke så mange på trening i dag. Vi kjørte 2 takedowns og sparra en del stående. Gikk greit selv om jeg er mye bedre med gi. Sparring på bakken de siste 30 minuttene. Fikk en liten smell på forsida av leggen som ble øm og måtte stå over 3 runder, hemma meg en del når jeg sparra også. Men det ble bedre og mer ikke så mye nå. Utrolig uheldig for tida, skjer noen småskader hele tida.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #88 : 16. november 2011, 21:43 »
Bjj med gi. Kjørte basic armbar fra guard og omaplata, drilla det og kjørte mange rep. Så var det 1 time sparring. Intensivt. Kjørte nesten bare med blåbelter i dag, syns jeg gikk dårlig, fikk ikke inn en submission på noen i dag. Skuffende. Men bra trening.

Det har vært og blir noen dager uten trening nå for tida pga mye skolearbeid. Blir ikke noe kontinuitet i det. Nå er det stevne om litt over 1 uke, målet der er å kjenne på nivået og bli kjent med regla. Jeg går for seier i hver kamp så får vi se hvor langt det holder. 3 stk i fra klubben på gjøvik som skal gå i samme klassen så det blir bra. Fjellhallen er stengt fra 15 des- 15 jan så blir ikke noe kampsort trening i den perioden, det er synd. Litt av oppkjøringa til nm går da bort.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #89 : 18. november 2011, 21:04 »
Bjj med gi. Fri trening. Ble rolig i dag. Få på trening i dag. Kjørte mange forskjellige teknikker. Rolig sparring på slutten.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!