Skrevet av Emne: Viktors treningslogg  (Lest 225371 ganger)

Utlogget østnes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #135 : 17. januar 2012, 22:15 »
åssen gikk det på stevnet? Smiley

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #136 : 18. januar 2012, 21:32 »
åssen gikk det på stevnet? Smiley
Stevne er på lørdag nå. Smiley

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #137 : 18. januar 2012, 21:34 »
Bjj med gi. Få folk, men bra trening. Ganske rolig. Kjørte armbar fra både guard, mount og back mount. Fikk også trent litt stående og kasta. Sparra litt på slutten.

Utlogget østnes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #138 : 18. januar 2012, 21:45 »
Stevne er på lørdag nå. Smiley
åja, jeg venter på oppdatering om hvordan det gikk! Smiley Når kommer du deg en tur til Bjørkelangen igjen a? Nivået begynner å bli bedre nå, og jeg vil prøve meg mot deg stående (takedowns)! hehe

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #139 : 19. januar 2012, 21:25 »
åja, jeg venter på oppdatering om hvordan det gikk! Smiley Når kommer du deg en tur til Bjørkelangen igjen a? Nivået begynner å bli bedre nå, og jeg vil prøve meg mot deg stående (takedowns)! hehe
Ja jeg logger stevnet her på tf. Smiley Det blir nok lenge til jeg kommer til Bjørkelangen igjen nå. Har så mye å gjøre på skolen, tipper jeg kommer i mai en gang. Ja det begynner vel å bli bra nivå der, sist jeg var innom var det ganske bra. Merker flere har blitt bra. Smiley Ja vi kan sparre litt stående neste gang, hehe.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #140 : 19. januar 2012, 21:27 »
Bjj med gi. Siste før stevnet på lørdag. Vi hadde armbar i dag også fra guard og side mount. Jeg underviste også i to kast. Så hadde vi posisjonssparring. Gikk 30 min stående til slutt. Bra trening.

Utlogget østnes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #141 : 19. januar 2012, 22:36 »
Ja jeg logger stevnet her på tf. Smiley Det blir nok lenge til jeg kommer til Bjørkelangen igjen nå. Har så mye å gjøre på skolen, tipper jeg kommer i mai en gang. Ja det begynner vel å bli bra nivå der, sist jeg var innom var det ganske bra. Merker flere har blitt bra. Smiley Ja vi kan sparre litt stående neste gang, hehe.
Hehe, i mai er jeg midt i russetia, og det suger Sad Men jeg skal prøve å få trent litt fordet! Smiley Jeg ser fram til sparringa! Smiley Og lykke til igjen!

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #142 : 21. januar 2012, 17:33 »
Lørdag 21.januar

judostevne. Bronse

Det var 5 stykker i klassen inkl. meg. Nivået var høyt. 2 norgesmestere med svart, en svenske med svart og en grønnbelter.

Første kamp:
Møtte regjerende norgesmester i klassen min i første kamp. Vi går vel 1,5 min, det er noen småangrep, jeg blir litt passiv. Så prøver han på et kast som jeg går unna, men han får inn en vending og choke(kveling). Jeg sto i mot ganske lenge med måtte gi meg til slutt. Han vant til slutt hele klassen.

Andre kamp:
Her møtte jeg en grønnbelter som jeg har møtt mange ganger, trener også sammen med han så vi kjenner hverandre godt. Jeg kontrer to av angrepene hans og får to waza-ari(7 poeng) og vinner. Den første waza-arien får jeg ved at han går inn på et beinkast og jeg løfter og kontrer så han lander halveis på ryggen. Den andre kommer når han går mot meg og angriper og jeg kaster en halveis ura nage(bakoverkast) Han fikk også inn en yoko på meg(5poeng) på et offerkast.
Kampen varte vel i ca.2,5 min.

Tredje kamp:
Dagens beste kamp! Møtte norgesmesteren i U20 som nå er første års senior. Jeg veit han er bedre enn meg stående så planen var å bruke styrke å få han ned på bakken. Det gikk. Jeg fikk han ned og tok en vending og choka han. Kampen varte i et snaut minutt. Veldig fornøyd her. Har tapt mot han to ganger tidligere så var bestemt og skulle ikke tape nå.

Fjerde kamp:
Svensken var sist. Jeg begynte greit stående og merka vi var jevngode. Vi kom ned på bakken og han prøvde armbar på meg. Dette hadde jeg kontroll på. Vi gikk en del på bakken. Dommeren lot oss bruke tid der. Så fikk han overtaket med å nesten ha meg i holdegrep, jeg prøvde lenge med en bjj teknikk for å unngå det men han fikk inn holdegrepet og jeg tapte.

Jeg er ganske fornøyd i dag. Ettersom nivået var så høyt og jeg fikk bronse. Det var synd med svensken for han kunne jeg ha slått, vi var jevne. Han som tok gull er ikke norgesmester for ingenting. Han er mye bedre stående. Var spesielt fornøyd med kamp tre. Dette er det beste stevne jeg har gått siden nm i fjor. Jeg har gått bedre og bedre for hvert stevne nå så dette kan bli bra på nm.


Utlogget østnes93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #143 : 21. januar 2012, 19:58 »
Bra du er fornøyd! Grattis med bra plassering Smiley Judo høres spennende ut, er det veldig relevant med guard og slike posisjoner i judo?

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #144 : 22. januar 2012, 14:41 »
Utholdenhet:

Intervall 4*4min.                             4 min løping, 2 min rolig

Drag 1             Fart 9km/t                stigning 10%
Drag 2,3,4       Fart 9km/t                stigning 12%

Gikk greit i dag. Ble ikke så utkjørt som sist. Er nesten ikke støl etter stevne heller.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #145 : 22. januar 2012, 14:44 »
Bra du er fornøyd! Grattis med bra plassering Smiley Judo høres spennende ut, er det veldig relevant med guard og slike posisjoner i judo?
Takk for det! Smiley Synd jeg ikke slo han svensken men. Nei ikke veldig relevant. Man får ikke så mye tid på bakken så det er veldig sjelden det blir avgjort fra guard. Det vanligste er at en legger seg i benk og den andre angriper fra ryggen, der avgjøres det mest på bakken.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #146 : 23. januar 2012, 21:39 »
Judo. Rolig trening. Etter opvarming hadde vi noen runder med ne-waza. Kjørte tre teknikker på bakken og avslutta med katatrening. Litt kjedelig trening, men bedre enn ingenting.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #147 : 24. januar 2012, 21:19 »
Bjj uten gi/SW. Var ikke så veldig mange, men treninga var veldig bra. Hadde flere forskjellige passeringer av guard. Ettter dette trente vi posisjonssparring hvor en lå i guard og den andre skulle passere. 40 min vanlig sparring til slutt.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #148 : 25. januar 2012, 21:30 »
Bjj med gi. Ganske rolig trening. Vi hadde 3 passeringer når man er i guard til motstander. Deretter posisjonssparring og så spinning armbar fra side mount. 30 min sparring til slutt. Var lite folk på trening i dag. Det verka i armer og rygg i dag så var litt redusert.

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 244
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 244

Sv: Trening mot judo nm 2012
« #149 : 28. januar 2012, 13:43 »
Utholdenhet

Intervall 4*4                              4 min løping, 2 min rolig

Drag 1 og 2                  Fart  9,5 km/t       Stigning    12%
Drag 3 og 4                  Fart  9 km/t          Stigning    12%

Kjørte med samme stigning, men med litt høyere fart på de siste to draga. Var så kjørt at jeg måtte gi meg etter 3 min på siste drag. Var helt på grensen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!