Skrevet av Emne: Glenn - 2.0  (Lest 115953 ganger)

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Glenn - EM?
« #525 : 05. juli 2012, 14:24 »
Da gikk det desverre i dass. Fikk denne mailen av restplass

"Denne flybilletten du har kan dessverre ikke bookes om, her har du den strengeste regelen som sier "changes not permitted" og da kan du heller ikke booke den om mot gebyr."

Så da blir det veldig tungvint og ikke minst veldig dyrt. Litt kjipt siden det så ut som en kul konkurranse og at det sikkert hadde vært en morsom opplevelse. Jeg får håpe at jeg får denne muligheten igjen allerede neste år Smiley
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Glenn - Just chillin
« #526 : 05. juli 2012, 19:57 »
Veldig synd! Du klarer ikke få en sponsor til å kjøpe deg en ny flybillett, så du får blitt med da?

Vet du forresten om Andreas Valand er blitt spurt? -Han er jo regjerende mester i -90 kg klassen, og vil nok kunne gjøre en god figur i denne konken!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Glenn - Just chillin
« #527 : 05. juli 2012, 20:13 »
Veldig synd! Du klarer ikke få en sponsor til å kjøpe deg en ny flybillett, så du får blitt med da?

Vet du forresten om Andreas Valand er blitt spurt? -Han er jo regjerende mester i -90 kg klassen, og vil nok kunne gjøre en god figur i denne konken!
Ja, det var litt kjipt.. Men det kommer nok nye sjanser. Noen sponsor blir nok vanskelig og det er også noen jeg svikter om jeg plutselig utsetter reisen. Så jeg følger nok den planen jeg hadde lagt opp på forrhånd. Det virket uansett som om Dave hadde planer om å arrangere også neste år så da får jeg heller satse på at jeg kanskje får muligheten da.

Svend kontaktet meg i første omgang så Valand er ikke spurt. Nå fikk Yngve Raknerud plassen i steden og jeg er overbevist om at han kommer til å gjøre en god figur der. Siden det er EM 2012 og Valand ikke har vist noe god form i år i det hele tatt så synes jeg det er helt fair at de som står på og er i form når muligheten!
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Glenn - Just chillin
« #528 : 05. juli 2012, 21:02 »
Veldig synd! Du klarer ikke få en sponsor til å kjøpe deg en ny flybillett, så du får blitt med da?

Vet du forresten om Andreas Valand er blitt spurt? -Han er jo regjerende mester i -90 kg klassen, og vil nok kunne gjøre en god figur i denne konken!

Var Svend som spurte meg om jeg viste om noen sterke i norge i minus 90kg og første jeg tenkte på var Glenn Ole.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Glenn - Just chillin
« #529 : 05. juli 2012, 21:03 »
Ja, det var litt kjipt.. Men det kommer nok nye sjanser. Noen sponsor blir nok vanskelig og det er også noen jeg svikter om jeg plutselig utsetter reisen. Så jeg følger nok den planen jeg hadde lagt opp på forrhånd. Det virket uansett som om Dave hadde planer om å arrangere også neste år så da får jeg heller satse på at jeg kanskje får muligheten da.

Svend kontaktet meg i første omgang så Valand er ikke spurt. Nå fikk Yngve Raknerud plassen i steden og jeg er overbevist om at han kommer til å gjøre en god figur der. Siden det er EM 2012 og Valand ikke har vist noe god form i år i det hele tatt så synes jeg det er helt fair at de som står på og er i form når muligheten!

Jævlig synd da, sikker på at du kunne gjort det bra der, de øvelsene der er vel perfekte for din del.. Smiley

Utlogget HansJ

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 582
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 582

Sv: Glenn - Just chillin
« #530 : 05. juli 2012, 23:36 »
Kjipe greier. Nå får dere Drammens gutta pushe og hjelpe Yngve da så han stiller i tidenes beste form. For å vise hva Norge er god for Wink og ikke minst Drammen?
11.plass - Norges Sterkeste mann -90 2011
3.plass - NM Yoke 2012 -90
15.plass - Norges Sterkeste mann -90 2012
6.plass Norges Sterkeste mann - 80 2013

Mål for 2014: Pall plass -80 NSM


Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Glenn - Just chillin
« #531 : 07. juli 2012, 15:31 »
Må bli sterkere i farmers walk og framecarry da Glenn Wink
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Mr KO

  • Gjest
Sv: Glenn - Just chillin
« #532 : 03. august 2012, 08:15 »
Hei Glenn,
Virker som du har stålkontroll på vekta. Du kjører jo ofte psmf. En uke om gangen typisk? Uten å miste særlig styrke ser det ut som? Men det jeg lurer mest på er hva du spiser til vanlig, for å opprettholde/øke styrke, uten å legge på deg fett. Hadde vært interresant å sett et typisk opplegg for mat+tilskudd på deff og til vanlig, hvis du gidder.
Mvh stor fan Wink

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Glenn - Just chillin
« #533 : 03. august 2012, 13:20 »
Hei Glenn,
Virker som du har stålkontroll på vekta. Du kjører jo ofte psmf. En uke om gangen typisk? Uten å miste særlig styrke ser det ut som? Men det jeg lurer mest på er hva du spiser til vanlig, for å opprettholde/øke styrke, uten å legge på deg fett. Hadde vært interresant å sett et typisk opplegg for mat+tilskudd på deff og til vanlig, hvis du gidder.
Mvh stor fan Wink
Hei Setesdals sterkaste.

Jeg begynte med intermittent fasting rett etter showliften i fjord og jeg tror det gjorde at jeg fikk en veldig god fremgang det kommende året og frem til nå. I starten av Januar så begynte jeg også å kjøre PSMF en uke hver mnd som også da var en deload uke. Dette fungerte egentlig veldig bra og jeg økte bra i styrke denne perioden selv om jeg gikk ned 2-3 kilo i løpet av noen måneder. Jeg er allikevel litt usikker på om jeg kommer til å gå tilbake til dette, da det er veldig krevende psykisk å gå en uke hvor man bare spiser protein. Men jeg kommer helt sikkert til å gjøre det i korte perioder i hvertfall. Hvis man vender seg til PSMF-dietten tror jeg det kan være en god diett å kjøre for eksempel de siste 5 dagene før en konkurranse, sammenlignet med å for eksempel ligge i kaloriunderskudd de siste 4 ukene før innveiing.

Når jeg begynte med strongman trening igjen i Mai så gikk jeg bort fra den periodiske fasten og økte vel egentlig dårligere i perioden frem mot Vahalla enn jeg hadde gjort ellers i løpet av de siste 8 mnd med fasten, i tillegg til at jeg vel la på meg mere fett i denne perioden også. Så jeg er ganske bestemt på å ikke gå bort fra fasten på en god stund nå.

Jeg har aldri fulgt noe spesifikt opplegg med mat hvor jeg skal spise bestemte matvarer til bestemte tider, men jeg har alltid en plan for hva slags fordeling jeg vil ha av makronæringsstoffene (fett,protein,karbohydrat). Uansett hva jeg driver med, om det er opp/ned i vekt så pleier jeg å bruke 1g/2g/3g for henholdsvis fett/karbohydrat/protein pr kilo "fettfri" masse som en tommelfinger-regel. Så for meg på denne deffen så satte jeg opp at jeg veier 80kg fettfri(er nok ikke helt korrekt,men sånn sirka). Så da skal jeg altså spise 80gram fett, 160 gram karbohydrat og 240 gram proten som da tilsvarer 2320 Kcal. Dette er et greit sted for meg å ligge hvis jeg skal ned i vekt og har en moderat/lav treningsmengde.

Skal man opp i vekt så må man øke på karbohydrat og/eller fettintaket. Proteininntaket er det ikke noe poeng i å øke uttover 3 gram-FFM da kroppen bruker mye energi på å skille ut unødvendig protein/nitrogen. Så på treningsdager når jeg skal opp i vekt eller vedlikeholde så vil jeg øke spesielt karbohydratmengden og komme meg opp på et kalori-nivå som jeg synes er passende, for eksempel lå jeg gjerne på 3200 kcal når jeg var i Spania og veide 86-87 kilo, men det blir jo litt irrelevant for deg som vel har en høyere vekt. På dager med treningsfri er det greit å ligge litt lavere på kaloriene, men allikevel ikke kutte ned alt for mye her. Det er jo tross alt dager som skal brukes på restitusjon og da trenger kroppen godt med næring. Men å kutte ned 2-300 kalorier på hviledagene er ålreit. Blir denne dagen ganske inaktiv er det greit å ikke øke karbohydrat-inntaket noe særlig over 2 gram-FFM og heller øke fettinntaket slik at du havner på det kalori-nivået som du ønsker.

Så som du ser så er man rett og slett nødt til å loggføre det man spiser slik at man får fullstendig oversikt over næringsstoffene og kan justere inntaket på daglig basis. Jeg tror at hvis du begynner å logge kostholdet ditt så kommer du til å lære veldig mye om kroppen din og du vil etterhvert finne ut hvor din "sweet-spot" ligger når et gjelder kalori-inntak, men også om du responderer best på mye/lite karbo osv. Alle har en ulik metabolisme og man burde bare lære seg og bli kjent med sin egen.

Når det gjelder kosttilskudd så har jeg prøvd en del forskjellige greier og jeg synes det er veldig spennende med nye produkter osv. Men det jeg synes fungerer best og jeg bruker på daglig basis er kreatin+Bcaa før trening og whey etter trening. Jeg er ikke noe fan av å erstatte naturlige proteinkilder med whey så jeg holder meg stort sett alltid til bare denne 50grams shaken etter trening. Ellers drikker jeg alltid tran Smiley.

Hva jeg spiste i går:

12.00
10gram Bcaa

14.00
300gram torsk
100 gram brokkoli
40 gram fullkornsris
12 gram tran
15 gram peanutsmør

15.30
10 gram Bcaa
5 gram kreatin

16.30 PWO
50 gram whey

17.30
120 gram tunfisk
70 gram fullkornspasta
4dl ekstra lett melk
12 gram tran
15 gram peanutsmør

19.30
200 gram svin indrefilet
100 gram potet
15 gram peanutsmør

21.00
300 gram mager kesam
60 gram fullkornsris

Kcal 2,329  Karb 173g  Fett 71g  Protein 245g

Ganske kjipt og stusselig kosthold nå om dagen, men sitter hele dagen og leser så da blir det bare for å få i seg næring.

Ellers et par ting man burde ha i bakhodet:
- Spis mesteparten av kaloriene i måltidet etter trening eller i de påfølgende måltidene
- Minimer karbohydrat-inntaket før trening og "spar" de opp til etter trening og på kveldstid
- En dag med mye kalorier har lite å si på vektnedgangen din da det er det totale bildet som spiller en rolle (uke,måned)
- Måltidsfrekvens har lite/ingen ting å si. Det er det totale inntak av næringsstoffene som utgjør resultatene
- Vet du at du skal spise mye fet/kaloririk mat på kveldstid så kompenser og spis mindre tidligere på dagen
- Hold deg til rene og naturlige matvarer som fisk, kjøtt, fugl, grønnsaker, frukt, melkeprodukter, egg osv.. Det er alt for mange som tar snarveier med enkle matvarer som gir deg masse av enkelte næringsstoffer og alt for lite av andre. Det er veldig mye stoffer i matvarer som enda ikke er identifisert og det har desverre blitt alt for mye fokus rundt bare de 3 store (fett,protein og karbohydrat)

Anbefaler deg å ta en titt på www.myfitnesspal.com
Det er en genial side hvor man kan logge kostholdet sitt veldig enkelt. Det er over 100 000 matvarer fra hele verden i databasen, og hvis det er noe du ikke finner så kan du bare legge det inne selv. Tar meg ikke mer enn 2-3 minutter hver dag å logge her.

Intermittent fasting : http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_fasting eller leangains.com

Nå ble dette veldig mye da! Men håper at noe av det kan hjelpe litt i hvertfall Smiley

Håper å se deg tilbake i sporten igjen Wink

Mvh



No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Mr KO

  • Gjest
Sv: Glenn - Just chillin
« #534 : 04. august 2012, 03:04 »
Wooow! Cheesy
Takk for eg raskt og meget bra svar! Var nok flere enn meg som satte pris på dette innlegget!
Virker veldig fornuftig/logisk ut dette her. Det som overrasket, var hvor høyt(prosentvis) du ligger på prot til vanlig.
Jeg testa psmf i 3 uker i vår, og det var sinnsykt effektivt for fett%, mista litt trøkk i ettertid. Men antar at ei uke i slengen går bra ja. Veldig enig i det du sier om individuell metabolisme forresten.
Dette skal jeg definitvt teste ut!
Håper å gjøre comeback etterhvert ja Smiley

(Går det ann å gi 2 honnører? Smiley)

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Glenn - Just chillin
« #535 : 04. august 2012, 10:51 »
Wooow! Cheesy
Takk for eg raskt og meget bra svar! Var nok flere enn meg som satte pris på dette innlegget!
Virker veldig fornuftig/logisk ut dette her. Det som overrasket, var hvor høyt(prosentvis) du ligger på prot til vanlig.
Jeg testa psmf i 3 uker i vår, og det var sinnsykt effektivt for fett%, mista litt trøkk i ettertid. Men antar at ei uke i slengen går bra ja. Veldig enig i det du sier om individuell metabolisme forresten.
Dette skal jeg definitvt teste ut!
Håper å gjøre comeback etterhvert ja Smiley

(Går det ann å gi 2 honnører? Smiley)
Bare hyggelig Smiley Jeg tenker veldig lite på energiprosent fra ulike matvarer, så jeg ligger egentlig konstant på det samme proteininntaket. Kroppen MÅ ikke ha fett(minus omega3) og karbohydrater, men protein er man helt avhengig av å holde høyt hele tiden for å bevare en ålreit proteinsyntese og bevare/øke muskulatur. Når det gjelder PSMF så tror jeg det generelt er en dårlig ide å trene noe hardere enn bare lett deload trening når man er på den dietten. Så man burde begrense det til en uke eller lignende. Det er jo tilfeller av folk på forumet her som har økt i styrke på 8 ukers PSMF faktisk, men disse utøverne er jo på et mye lavere nivå styrkemessig sammenlignet med oss.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Mr KO

  • Gjest
Sv: Glenn - Just chillin
« #536 : 05. august 2012, 03:55 »
Bare hyggelig Smiley Jeg tenker veldig lite på energiprosent fra ulike matvarer, så jeg ligger egentlig konstant på det samme proteininntaket.
Hiver du bare inn det du spiser i myfitnesspal kalkisen underveis ila dagen, og så justerer du mot slutten av dagen for å havne på ønsket totalt inntak?

Utlogget Imperiosus

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Glenn - Just chillin
« #537 : 05. august 2012, 10:47 »
Hiver du bare inn det du spiser i myfitnesspal kalkisen underveis ila dagen, og så justerer du mot slutten av dagen for å havne på ønsket totalt inntak?
Jepp.. Pleier som regel å gjøre det sånn. Man lærer seg ganske raskt hvor man burde ligge på de forskjellige måltidene for å havne i målsonen og unngå en "smell" på slutten av dagen Tongue
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training. What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable. -Socrates

Å være opptatt av helse er det største hinder for et godt liv -Platon 427 år f.Kr


Glenn Ole Lie

Mr KO

  • Gjest
Sv: Glenn - Just chillin
« #538 : 05. august 2012, 11:09 »
Jepp.. Pleier som regel å gjøre det sånn. Man lærer seg ganske raskt hvor man burde ligge på de forskjellige måltidene for å havne i målsonen og unngå en "smell" på slutten av dagen Tongue
Notert! Takk igjen! Wink

Utlogget Bdiz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Glenn - Just chillin
« #539 : 05. august 2012, 19:41 »
Du er rå mann Smiley

- Sebb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!