Herlig,du er tilbake:)
Jepp! Håper alt står bra til med deg

Dette kan bli spennende! 90 klassen er beinhard!
Du, når du tar deg ei ukes PSMF, er det da mandag tom fredag eller mandag tom søndag?
Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg erfarer at den heftigste nedgangen i vekt (og midjemål) kommer de første dagene. Ergo, har lyst til å begrense meg til bare 5 dager

Heidu!
Når jeg bruker PSMF-dietten så har jeg vanligvis hatt oppkarbing på søndag og oppkarbing igjen på lørdag eller søndag. Det er klart at det største vekttapet kommer de første dagene da kroppslagrene for glykogen er fulle og en masse vann er bundet opp i dette. Om du går 5 eller 7 dager vil nok ikke utgjøre de store forskjellene i det store og hele, men benytter du uken til deload (som jeg sterkt anbefaler) så er det jo greit å sette av en uke til dette.
Poenget med dietten er jo å skape et enormt kaloriunderskudd og går du en uke +/- 2 dager hver mnd hvor du spiser 1200 kcal/dag(behov 3000? underskudd 1800?) så vil det jo faktisk utgjøre 3600 kcal i mnd og litt over 5 kg (7500 kcal = 1kg) i året. Så kanskje det betyr en del allikevel?
Det hele er unøyaktig regnet sammen og virkeligheten er nok en litt annen. Blant annet så reagerer kroppen kraftig på en slik super ekstremdiett og forbrenningen blir nok sterkt nedsatt for hver dag som går under dietten, spesielt den første uken. Oppå det hele kommer den nedsatte aktiviteten som ofte ubevisst kommer som følger av lite energi og overskudd. Så som du sier så kommer nok den største fettforbrenningen de første dagene og så avtar forbrenningen i en logaritmisk kurve.
Mitt tips til deg er å gjøre det du føler for og det du tenker er best. Jeg kan ikke svare noen konkret på dette, da det finnes for lite studier som er gjort på slike dietter og jeg må bare basere mitt svar på den kunnskapen jeg sitter inne med og som er tilgjengelig i dag