Skrevet av Emne: Begynne på nytt? Har feilberegnet 10 RM  (Lest 7648 ganger)

Utlogget Cyrux

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Begynne på nytt? Har feilberegnet 10 RM
« : 26. august 2011, 23:44 »
God kveld

Da er 1. uke på RYP Grunnprogram utført. Jeg fant ut min 10 RM. Har nok vært ganske så opplagt den dagen.. For når jeg begynte på programmet så klarte jeg ikke 12 sett på dag 2 og 3 på bla knebøy, biceps eller roing.

Skal jeg begynne på nytt eller skal jeg bare kjøre i vei selv om jeg ikke kommer til å klare å ta ca like mange rep som står i programmet?

Utlogget The Fallen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Begynne på nytt? Har feilberegnet 10 RM
« #1 : 27. august 2011, 10:43 »
Fant denne på tn.no sitt forum.

Dersom du ikke klarer å gjennomføre alle repetisjonene på det siste settet på en øvelse, så er ikke det så farlig. Dersom du kun klarer få reps (mye mindre enn det som er på papiret), så anbefaler vi at du tar et ekstra sett for å kompensere. Det er også mulig at du da på denne øvelsen, bør ha en ekstra trening eller to på samme belastning før du går videre. Du må også forsikre deg om at du spiser godt nok og at du er nøye med næringsinntaket like etter trening - da trenger du raskt påfyll av protein og raske karbohydrater slik at restitusjonen får starte. Dersom du mistenker at du har feiltestet 10RM på øvelsen du sliter med, kan du teste på nytt før neste runde.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!