Skrevet av Emne: Er det vits å kjøre ryp når jeg er kneskadet?  (Lest 7856 ganger)

Utlogget yaeger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 207

Er det vits å kjøre ryp når jeg er kneskadet?
« : 23. august 2011, 09:01 »
Hei, jeg fikk så utrolig bra resultat av et fullkjørt ryp program, men så i hvile uka skadet jeg kneet.
Dette er nå på vei til å bli bygget opp igjen( ikke mulig å belaste kneet noe utenom vanlig kroppsvekt)

Men jeg vil så gjerne kjøre ryp programmet likevel..
er det bare å bytte ut de øvelsene som går på underkropp?
Hvilke øvelser kan jeg legge til?  blir vel litt lite om jeg fjerner både mark og kne uten å legge til noe.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Er det vits å kjøre ryp når jeg er kneskadet?
« #1 : 24. august 2011, 04:16 »
Det er bedre at du kjører hele overkroppen enn at du ikke kjører noe. Nå er markløft fjernet fra nye RYP og erstattet med et ekstra sett knebøy, men jeg ville ikke kjørt knebøy ettersom du er kneskadet. Det er mulig du kan bytte ut knebøy med markløft i denne perioden. Markløft har større fokus på rygg, mens knebøy trener underkroppen i tillegg til magen.

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: Er det vits å kjøre ryp når jeg er kneskadet?
« #2 : 24. august 2011, 06:20 »
Bare å kjøre på med alt som ikke belaster kneet så du får vondt. I tillegg finnes det en del muligheter til å markløft uten å belaste kneet. Sjekk ut øvelser før rullestolbrukere. Anbefaler Nick Scott spesielt. Hvis det er bøying i kneleddet som er vondt bør du unngå belastning med vekter, det belastes nok ved å gå og stå store deler av dagen. Romaskin uten å bevege i kneleddet som oppvarming er i tillegg å anbefale.

Hilsen en med langvarig kneproblemer :-)

Utlogget yaeger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 207

Sv: Er det vits å kjøre ryp når jeg er kneskadet?
« #3 : 31. august 2011, 19:23 »
Da har jeg nettopp fullført dag 2 av RYP grunnprogram. Herregud så svak jeg har blitt etter snart 2 mnd med 0 trening, virker som rehabiliteringen av kneet suger energi og styrke fra meg og, kneet har vært glovarmt i helt siden skaden, og brenner utvendig hver kveld, godt at det blir bedre !


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!