Skrevet av Emne: Startet akkurat å trene MMA - har spørsmål om div. angående bestilling av utstyr  (Lest 5910 ganger)

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Hei!

Jeg startet akkurat å trene MMA, men etter anbefaling av trener og flere av karene i klubben, så starter jeg opp med å trene BJJ og Muay Thai på siden av MMAen. Dette for å få en bedre tek på grappling, slag og spark.

Uansett.. jeg trenger utstyr siden det bare er en av treningene som er uten Gi. Pluss at jeg må ha hansker, shorts, div. polstring og beskyttelse.

Slike ting er sykt dyre i Norge, så jeg velger å kjøpe dette over nettet. Dette ble jeg enda mer sikker på når jeg fant dette; http://www.toll.no/templates_TAD/GuideArticle.aspx?id=178246&epslanguage=no

Det eneste jeg ikke er helt sikker på er hvor jeg skal bestille utstyret fra. Jeg har sett på www.mmaoutlet.com, og syns utvalget og prisene er gode, men jeg har ingen erfaring med denne siden, så jeg vet ikke om jeg skal bestille der fra eller ikke. Så derfor lurer jeg på om det er noen av dere som har erfaring med denne siden, eller har noen andre sider dere er fornøyde med?

På forhånd takk!

- Cocho

Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

http://www.mmaoverload.com/categories/MMA-Gear/MMA-Gloves/
http://www.mmawarehouse.com/

to populære og store sjapper eg vurderer selv å bestille fra neste gang.. har dog ingen erfaring med noen av de enda, men da har du ett par til eventuell sammenligning..


linken din gjelder til bruk for arrangemang.. treningen din er ikkje ett arrangemang i den forstand:P Spør om leverandøren kan sende pakken som gave, da betaler du ikkje toll
Westside disciple

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Vil si at www.sportsshoppen.no har overkommelige priser. Hvis du sender dem en mail, kan de fikse alt du trenger som import, uten ektra kostnad. Hverfall slik sist jeg sjekket. Å handle store ting fra utlandet som enkeltperson resulterer ofte i store summer toll osv.. Så der har du min anbefaling.

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Hmm.. ok, så det er ikke fritak på treningsutstyr?
Søkte det opp på google, og fant en tråd om det på kampforum.no, men det stemmer altså ikke?
Men hvis jeg ber dem om å sende det som en gave, så slipper jeg å betale toll på det? Det er jo nice uansett Smiley

Men jeg lurer på om det funker med en så stor bestilling som jeg ser for meg.
Sakene jeg trenger er;

Gi m. hvitt belte
Hansker (MMA)
Tannbeskyttelse
Wraps
Leggskinner
Susp? (litt usikker på den)
MMA shorts

Grunnen til at jeg vil kjøpe det fra utlandet er fordi en god Gi koster over 1000 kroner i Norge, mens man kan få samme Gi'en for 600 kroner i Canada/USA. Så hvis jeg må betale 300 kroner ekstra for forsendelsen, så vil det uansett være verdt det.

Men de får det sikkert i en eske hvis de pakker det godt?
Tror dere at dette ville funka å fått tilsendt som gave?

Kom gjerne med flere tips!

- Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Fritak for gaver gjelder bare opp til en verdi av 1000kr og pakken må ikke være sendt fra et kommersielt selskap.
Husk at når du bestiller klær/sportsutstyr fra USA så må du betale 10,7% toll og 25%mva av det totale beløpet(frakt teller med).
Bruk denne:
http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Jeg har forresten god erfaring med fightersmarket.com, godt utvalg og lave priser.
De sender med FedEx som leverer pakken i løpet av fem dager.

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Jeg tok utgangspunkt i sportsutstyr til en verdi av 1780kr, noe som vil bli ca 331 dollar.
Uansett... det ble 0kr i toll, men 445 kroner i mva. Så en total på 2225 kroner.

Så sportsutstyr er tollfritt?
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Jeg tok utgangspunkt i sportsutstyr til en verdi av 1780kr, noe som vil bli ca 331 dollar.
Uansett... det ble 0kr i toll, men 445 kroner i mva. Så en total på 2225 kroner.

Så sportsutstyr er tollfritt?

Ja sportsutstyr er tollfritt, men såvidt jeg har forstått ikke sportsklær....er usikker på hva en GI vil bli definert som.
Og ikke glem å legg inn frakten, du må betale mva på den også, koster gjerne fra 300kr og oppover i frakt å bestille fra USA.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

MMA shorts trenger du da ikke. Mouthpiece koster 100kr for en bra en og er ikke dyrt selv fra fightshop.no. Jeg liker derimot å dra til butikk før jeg handler da det er viktig hvordan sparre hanskene sitter på det. Nok 12oz hansker kjenner du knokene godt igjennom og da kan fort noen av de litt mer avanserte på treningen bli ganske så irriterte og gi deg en strak høyre om du treffer dem godt Smiley
Njoa

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Siden det blir lagt til kostnader på både det ene og det andre, så vurderer jeg å bestille fra en norsk side.
Eneste jeg stusser litt på nå er størrelse på Gi. Jeg er 180cm, og veier ca 90kg. Men når jeg ser på størrelser så ser det slikt ut:

Lengde                           Vekt    Størrelse
1.50m till 1.60m                <65kg    A0
1.60m till 1.70m                <75kg    A1
1.70m till 1.80m                <85kg    A2
1.80m till 1.90m                <95kg    A3
1.90m till 2.00m                <105kg    A4

Jeg er altså midt mellom A2 og A3, noe som er litt teit. For jeg regner med at A2 blir litt for liten, mens A3 blir litt for stor. Tips?

Kom fortsatt med forslag på nettsider som selger godt utstyr til gode priser.

- Cocho
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Er du muskuløs eller småfeit? A2 kan nok bli trang over ryggen og gi dårlig bevegelighet hvis du er muskuløs, tryggest å satse på A3 antagelig.

Utlogget Cocho

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

  • Jeg er faktisk en veldig grei kar
Jeg er muskuløs.. så en A3 er tryggest altså. Men da går jeg for A3.

Hva er den beste Norske siden for pris og utvalg av kampsportsutstyr?
Tror jeg gir opp å kjøpe fra utlandet med all den mva'en og toll'en som blir prakka på oss Tongue hehe!
Det er litt sånn "No pain, no gain" ^^

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Jeg bestilte akkurat endel utstyr fra fighter. Ringte en av de som hadde med bestillingene og ba pent om litt rabatt. God service og jeg fikk god rabatt Smiley De har også noen kampanjer i ny og ne. Utstyret kommer raskt og om det er noe galt med det, så kan man sende det tilbake etc.

Det koster kanskje et par hundrelapper ekstra sammenlignet med nettsider, men spør du meg går vinninga opp i spinninga på slike bestillinger.

Du skal forresten trolig ha A3 gi, den krymper også noe i vask. Dessuten er det bedre å ha en litt for stor enn en litt for liten gi, iallefall til trening. Konkurranse blir noe annet Smiley

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Nei det er ikke så mye å spare, men utvalget er bedre i utlandet da.

Ja kjøp A3, den kommer til å være litt stor når du får den, men vask den og putt den i tørketrommelen så passer den nok fint Smiley

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Har du sjekkt ut www.jabb.se ? ganske greit utvalg iallefall

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!