Skrevet av Emne: Trent i ett år, men forholdsvis nybegynner fortsatt.  (Lest 917 ganger)

Utlogget Meatspin

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Heisann! Har blitt mer og mer motivert jo mer jeg har trent det siste året og tenkte å registrere meg her for å tilegne meg ny kunnskap og evt. kunne hjelpe andre litt, og få spurt noen spørsmål Smiley

Jeg er 17 år, 180 (++2 cm kanskje) og veier mellom 67 og 70 kg. Vet ikke helt om jeg er kraftig/tynn i forhold til vekta, (kan poste bilde egentlig men visste ikke om man skulle la være mht. forumreglene eller noe sånt, så ikke noe om det i reglene når jeg leste værtfall men vet aldri) men synes jeg veier ganske lite egentlig i forhold til høyden min, men det jobber jeg jo med så Smiley

Programmet jeg har fulgt det siste halve året er:
Mandag: Bryst/biceps, tirsdag: Bein, Onsdag/torsdag: Rygg, Fredag/lørdag: Skulder/triceps. Varierer litt med reps og sånn så det ikke blir for enssidig og sånne ting, men føler det funker ganske bra egentlig. Problemet mitt er at jeg ikke føler meg så fryktelig sterk, spesielt når jeg leser om folk som er 15-16 år gammel og løfter 150 i mark her på forumet og sånne ting :> For øyeblikket så trener jeg med 80-90 kg i knebøy (makser kanskje 100 på en god dag, har ikke prøvd), benker 85-90 kg, trener med 70-80 i benk og i markløft trener jeg med 80-85 kg foreløbig siden jeg går sakte fram for å ikke ødelegge ryggen. Har ikke prøvd maks i markløft.

Så spørsmålet mitt var egentlig om dere har noen tips til programmet mitt (kan poste alle øvelser også om det er nødvendig, har det bare litt rotete i en notepad fil) og om mine løft er under standard for kroppsvekta mi, som jeg egentlig forventer at de er :p I forhold til kompisene mine er jeg faktisk ganske sterk (de som trener) men følte meg som den pingla når jeg leste om løftene til mange her på forumet :> Føler meg egentlig ganske nybegynner, kan sånn INGENTING om kreatin, proteinpulver og kosttilskudd, men ser framgang uten og er ikke så nøye med kostholdet mitt egentlig, men ikke så ille som tenåringer flest. Spiser frokost hver dag, middag og kvelds og egentlig kun på skolen det sklir ut. Får nok søvn osv, så om dere bare hadde noen generelle tips eller noe dere lurte på for å prøve å hjelpe litt? Smiley

Føler bare at jeg kunne vært litt flinkere å slenge på vekter til tider, men det får jeg bare skjerpe meg på fra nå av Smiley Ble sikkert litt rotete innlegg etter hvert, har en dårlig vane å skrive mye når jeg først setter i gang!

-J
K: 110 kg (20.02.12) | Mål: 120 kg
B: 100 kg (16.04.12) | Mål: 110 kg
M: 150 kg (14.02.12) | Mål: 175 kg

180 cm / 73 kg

Real men with balls SQUAT AND DEADLIFT for their posterior chain, they don't do "reverse vaginal hamstring leg press kickback alteration that targets the vulva."

Martin S Berzerk

  • Gjest
Spis masse mat!!! Så hvis du vil ha kjapp muskelvekst så anbefaler jeg kreatin og protein rett etter trening.

Her på forumet er alle forskjellige, forskjellige mål.. Noen skal opp i vekt(meg selv) andre skal ned i vekt andre er her bare for å plage andre her på forumet. Så forskjellige folk med forskjellige målsetninger samles her for å dele sin kunnskap. Smiley thats how it roll

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!