Skrevet av Emne: Økt muskelmasse ?  (Lest 4898 ganger)

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Økt muskelmasse ?
« : 28. august 2011, 04:20 »
Hei!
Hvordan og hvor ofte skal man trene før max økning av muskelmasse ?
Trener nå så og si nesten hver dag i uken, bortsett fra søndag og av å til lørdager.. Men som oftest er det man-lør med trening. Men hvordan og hvor lenge skal man egentlig trene før økt muskelmasse ?

Mvh Patrick.


+

+

=


elmundox

  • Gjest
Sv: Økt muskelmasse ?
« #1 : 28. august 2011, 04:22 »
Du har jo svaret i din egen signatur! Det eneste du glemmer er hviledag(er)

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Økt muskelmasse ?
« #2 : 28. august 2011, 04:37 »
Joda. Jeg tenker mer på feks... Hvor mange reps, hvor mange sett og slikt.. Hvor mange dager skal man feks trene bryst osv..


+

+

=


Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Økt muskelmasse ?
« #3 : 28. august 2011, 05:26 »
Joda. Jeg tenker mer på feks... Hvor mange reps, hvor mange sett og slikt.. Hvor mange dager skal man feks trene bryst osv..

Det viktigste er at du har troen på det du driver med selv. Hvordan du får dette er opp til deg selv, noe som tilsier at reps, sett og slikt er opp til deg selv. Jeg og andre kan naturligvis komme med forslag og innfallsvinkler om det er ønskelig, men da må du ta kunnskapen til nytte også.

Mitt forslag er at du trener et program som passer deg perfekt, hvordan du finner dette er ved å prøve ut de forskjellige treningsprogrammene, prinsippene osv. Deretter er det viktig at du følger dette programmet til punkt og prikke, på den måten kan du finne ut om det funker eller ei. Et program bør følges 8-10 uker før du kan gi noe avklaring på det..

Forskjellige treningsmetoder/programmer og eller prinsipper:
2- splitt
3- splitt
4- splitt
5- splitt
Fullkropp

De ovennevnte er de vanligste. Søk det opp på google og skaff deg en oversikt, prøv deretter å finne et program du har troen på - test det ut. Funker det ikke helt for deg, kan du naturligvis finne frem et nytt program.. Dette med reps og sett viser seg kun å være unødvendig energi å tenke på, da det kun fører til frustrasjon. Prøv ut forskjellige ting, da får du kunnskap om det meste i samme slengen Smiley

PRKDT = Progresjon, restitusjon, kosthold, dedikasjon, og trening.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Økt muskelmasse ?
« #4 : 28. august 2011, 05:59 »
Om jeg ikke tar helt feil så er vel det vanligste for volum er 12 serier fordelt på 3 øvelser på de store muskelgruppene og 8 serier fordelt på 2 øvelser på de små og 6-10 reps ? Si ifra om dette er feil.
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Økt muskelmasse ?
« #5 : 28. august 2011, 06:04 »
Om jeg ikke tar helt feil så er vel det vanligste for volum er 12 serier fordelt på 3 øvelser på de store muskelgruppene og 8 serier fordelt på 2 øvelser på de små og 6-10 reps ? Si ifra om dette er feil.

Det er verken feil eller riktig, leser du hva jeg skriver ovenfor har det liten betydning så lenge du har progresjon og slikt.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget newusername

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

Sv: Økt muskelmasse ?
« #6 : 31. august 2011, 00:15 »
Det er verken feil eller riktig, leser du hva jeg skriver ovenfor har det liten betydning så lenge du har progresjon og slikt.
Jeg tillater meg å være litt uenig i det du sier. Trådstarter spør etter riktig metode for "maskimal muskelvekst" eller noe i den duren, og da er det ikke riktig å si at det er samme hva man gjør så lenge man har fremgang. For maskimal muskelvekst tilsier alle kjente prinsipper at man bør kjøre tunge og få reps. Man vil haen slags fremgang hvis man kjører 15 øvelser til utmattelse på hver eneste muskelgruppe også, men den fremgangen vil ikke nødvendigvis være "maksimal", slik trådstarter etterspør.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Økt muskelmasse ?
« #7 : 31. august 2011, 00:29 »
Om jeg ikke tar helt feil så er vel det vanligste for volum er 12 serier fordelt på 3 øvelser på de store muskelgruppene og 8 serier fordelt på 2 øvelser på de små og 6-10 reps ? Si ifra om dette er feil.

Det er ingen fasitt på dette.

om 2 øvelser på biceps  med 4 sett pr øvelse er det beste, er veldig indivudelt. noen vil trenge kanskje 1 sett mere, eller 1 sett mindre. kroppene reagerer forskjellig på de ulike trneingsprorgram. alle reagerer ikke likt på RYP f.eks.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Mortyy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Økt muskelmasse ?
« #8 : 31. august 2011, 00:35 »
Det er forskjell fra person til person, du bør teste ut litt forskjellig og finne ut hva som gir deg mest progresjon. Men hviledager og kosthold er veldig viktige faktorer for å øke effektivt i muskelmasse! Wink
Tar det lugnt!

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Økt muskelmasse ?
« #9 : 31. august 2011, 00:37 »
Jeg tillater meg å være litt uenig i det du sier. Trådstarter spør etter riktig metode for "maskimal muskelvekst" eller noe i den duren, og da er det ikke riktig å si at det er samme hva man gjør så lenge man har fremgang. For maskimal muskelvekst tilsier alle kjente prinsipper at man bør kjøre tunge og få reps. Man vil haen slags fremgang hvis man kjører 15 øvelser til utmattelse på hver eneste muskelgruppe også, men den fremgangen vil ikke nødvendigvis være "maksimal", slik trådstarter etterspør.

Om du leser engang til, kom ikke min tekst utifra trådstarter sin tekst.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Økt muskelmasse ?
« #10 : 31. august 2011, 00:49 »
Om du leser engang til, kom ikke min tekst utifra trådstarter sin tekst.

Sårbar for kritikk?

Er det forresten deg på bildet? da er aggresjonen forståelig.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Økt muskelmasse ?
« #11 : 31. august 2011, 00:53 »
Sårbar for kritikk?

Er det forresten deg på bildet? da er aggresjonen forståelig.

Er absolutt ikke sårbar for kritikk, kritikk er det jeg lever videre ved, ettersom det er da man lærer. I dette tilfellet hadde jeg faktisk ingenting å bli kritisert for, så det er unødvendig. Wink Det er dessverre ikke meg, er bare fasinert over latspreaden Cheesy
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Økt muskelmasse ?
« #12 : 31. august 2011, 00:55 »
Er det forresten deg på bildet? da er aggresjonen forståelig.

Personangrep på TF, way to go! Bare siden jeg er nyskjerrig: er aggresjonen forståelig på grunn av han er liten, eller "roid rage" ?
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Økt muskelmasse ?
« #13 : 31. august 2011, 00:58 »
Det er mange tilnærminger til trening for maksimal muskelvekst men det er noen grunnleggende faktorer.

Treningen som stimulerer til muskelvekst

Tips og tanker om trening...

Som et bra "starte" program anbefaler jeg dette: 5x5.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Økt muskelmasse ?
« #14 : 31. august 2011, 00:59 »
Personangrep på TF, way to go! Bare siden jeg er nyskjerrig: er aggresjonen forståelig på grunn av han er liten, eller "roid rage" ?

var mente som en tull. humor, gutten min.(gutten var jo ikke aggresiv i måte han skrev på i det hele tatt)

hva mener du, forståelig på grunn av han er liten: så du mener han skal være agressiv siden han er lav av høyde? hahah
mente selvfølgelig aggressiv pga roid rage Wink
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!