Skrevet av Emne: Kritikk på valg av kosttilskudd.  (Lest 1849 ganger)

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Kritikk på valg av kosttilskudd.
« : 28. august 2011, 19:18 »
Jeg ønsker gjerne å få tilbakemelding på følgende kosttilskudd som jeg buker. Trener for styrke, muskelvekst og økt kondisjon. Er de bortkastede penger?

1. Tran. Møllers.
2. Kreatin monohydrat
3. HMB
4. BCAA før og etter trening dersom jeg trener fastende.
5. Proteinpulver etter trening dersom det går over 60 min til mat.


Jeg har vurdert å kjøpe ß-alanine, men på grunn av pris, og usikker effekt gidder jeg ikke bruke penger på det.

Hva er dine erfaringer?
Har du lest noen negative artikler om tilskuddene?


Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Kritikk på valg av kosttilskudd.
« #1 : 28. august 2011, 20:11 »
Sitat
1. Tran. Møllers.

Et meget lurt tilskudd å ta, men selolje har vist seg i studier å være en enda bedre kilde til marine omega-3. Tar du multivitamin? Hvis ikke, det kan være veldig lurt ! Bruk en høykvalitet multivitamin som f.eks Solaray eller PharmaNord, billig tilskudd og du sikrer inntaket av svært viktige næringsstoffer.

Sitat
2. Kreatin monohydrat

Bra tilskudd, billig og gir gode resultater. Trenger ikke noe mer fancy en monohydrat heller.

Sitat
3. HMB

Vet ikke helt hva dette er, en sånn testobooster/urt ? Mange av disse boosterne har vist seg å funke veldig bra........hvis du er over 30. Hvis du fortsatt er ung vil du nok ikke ha særlig bruk for slike tilskudd/de vil ikke fungere noe særlig på deg.

Sitat
4. BCAA før og etter trening dersom jeg trener fastende.

Smart det hvis du trener fastende. Unødvendig hvis du har spist et måltid med proteiner 1-2 timer eller mindre før økta.

Sitat
5. Proteinpulver etter trening dersom det går over 60 min til mat.

Kan være lurt det også men trenger ikke ta både bcaa og proteinshake etter trening isåfall.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Kritikk på valg av kosttilskudd.
« #2 : 28. august 2011, 20:26 »
Takk for tilbakemelding Smiley

HMB:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beta-Hydroxy_beta-methylbutyric_acid

Jeg har vært lit skeptisk når det kommer til multivitamin siden man for i seg noen vitaminer fra tran. Kanskje jeg skal begynne med noe multivitamin.

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Kritikk på valg av kosttilskudd.
« #3 : 28. august 2011, 21:21 »
Da stikker jeg på apoteket og kjøper meg noe multivitamin og selolje i morgen.

Utlogget 41232341

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415


Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Kritikk på valg av kosttilskudd.
« #5 : 28. august 2011, 21:59 »
Jeg har vært lit skeptisk når det kommer til multivitamin siden man for i seg noen vitaminer fra tran. Kanskje jeg skal begynne med noe multivitamin.

Var derfor jeg tenkte du kunne droppen tranen og heller ta f. eks. seljolje + multivitamin.

Forøvrig ville jeg heller satset på helsekost en apotek. Apoteket har begrenset utvalg, og av multivitamin selger de bare Nycoplus som er et underlegent produkt iforhold til mange av de multivitaminene du får tak i på helsekost, som sagt PharmaNord multivitamin eller Solaray Spektro er gode produkter, de bruker gode/opptagelige ingredienser i rause doser. Samme med selolje, bedre utvalg på helsekost. Ruis Selolje er et godt merke.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Kritikk på valg av kosttilskudd.
« #6 : 29. august 2011, 11:48 »
HMB har jeg brukt selv en gang. Brukte det etter langt avbrekk fra treninga, og jeg kom raskere tilbake i sporet enn uten.
Når det gjelder beta alanin, så er det å anbefale på det sterkeste. En bruker dessuten lite hver dag, så en boks varer lenge. Søk litt rundt på forumet så finner du nok grunn til å teste det ut du også.
Ellers ser tilskuddene dine grei ut.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Kritikk på valg av kosttilskudd.
« #7 : 30. august 2011, 18:42 »
Anbefaler superba krill olje! Krill olje er det nye store innen omega3 osv. Fordi det taes opp bedre, og ikke gir fiskesmak gulp...  Har aldri brukt oljer, da jeg ikke klarer det.

Kjøpte krill etter at jeg jobbet med et storyboard for animasjon til reklame for krill, fikk da grundig innføring av de som satt i labben, ikke markedsgutta   hvorfor dette er bedre. Og det er overlegent i opptak i kroppen


Så jeg endte opp med å teste...tok knekken på små smerter i tørre ledd rimelig fort. Vanlig oljer hadde sikkert funka like bra, men klarer meg med kun 1liten pille med kril om dagen Grin

Kreatin mono er bra, efx kre alkalyn funker bra og. Green magnitude som man for i sverige, meget bra.

Beta alanine, anbefales på det sterkeste, bør kjøres med kreatin da de skaper en synergi.

Kjøper du beta alanine i kapsler, anbefaler jeg deg kreatin i den form og for lettere å bare gulpe nedpå piller.

I pulver, ville jeg da også tatt kreatin i pulver og. Hive alt sammen med litt bcaa før trening.

Ellers, fin plan. Hvor skal du kjøpe beta alanine, er det til salgs i norge ? Har ikke helt fulgt medher, handler 90%i sverige Grin


Uansett, bra plan. Hiv med litt zma og.  Etter noen uker har jeg merket at jeg kan slippe unna med en pille zma istedenfor 3 og beholde effekten

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!