Skrevet av Emne: DEt å stappe i seg masse mat  (Lest 1974 ganger)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

DEt å stappe i seg masse mat
« : 28. august 2011, 18:33 »
Har trent med vekter i snart 10 år nå. Lest meg opp og gjennomført deff flere ganger og trodde jeg begynte å kjenne meg selv og kroppens respons ganske godt. Det jeg derimot lærte i år var helt nytt for min del. Tidligere har jeg stappet i meg masse mat. Det vanlige "spis masse mat så får du fremgang. Når du platåer, så spis ENDA mer" er velkjent for de fleste av oss.
Allikevel, i år så føler jeg at jeg har visse betenkeligheter med det. For det første så kom jeg over en del platåer mens jeg deffet (gikk ned totalt 10kg fra 1 juni til 10 august) Styrken var bedre, overskuddet upåklagelig og følelsen av å være lettere og ikke bære på unødig masse er jo kjærkommen. Det andre jeg slapp var ubehagelighter som:

- føle meg sprengklar til enhver tid
- rape og gulpe hele tiden
- løpe på dass og fjerte/ drite
- Føle meg tung i kroppen og tyngre hverdag dertil.

Etter jeg avsluttet deffen pga skole, har jeg forsøkt å holde kostholdet tilnærmet likt. Ligger litt høyere på kaloriene da jeg trenger et hode som fungerer, men utgangspunktet er mye det samme. JEg prøver å holde karboinntaket lavt, og helst til 1 eller 2 måltider om dagen. Resten bør være proteiner og grønt. Det merkelige er at styrken fortsetter å utvikle seg, samtidig som fysikken blir "renere". Så da tenker jeg egentlig: er det noe vits for viderekommende å trykke i seg all den overflødige maten og kaloriene om kroppen allikevel ikke klarer å ta det til seg og heller lagrer det som fett? Jeg vet ihvertfall at jeg kommer til å fortsette med min nye kostholdsplan fremover. DEt har gitt meg utrolig overskudd og velvære, og ikke minst utbytte av treningen!

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: DEt å stappe i seg masse mat
« #1 : 28. august 2011, 18:39 »
Har også merka et ganske greit overskudd av å ikke være proppfull av mat hele tida.
Nå har ikke jeg like mange års erfaring som deg, men å drive å dytte i seg masse drit hele tida har jeg lite tro på.

Tror uansett ideen er å ligge i overskudd rett over det du bruker daglig, men jeg synes det å gå rundt og planlegge alt og telle kalorier er tungvint og femi, så jeg spiser meg greit mett et par-tre ganger iløpet av dagen og det funker veldig bra for meg.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: DEt å stappe i seg masse mat
« #2 : 28. august 2011, 18:41 »
Jeg er helt enig meg deg. Det er ingen grunn til å spise mer enn at man går opp f.eks. 1kg pr mnd. Dersom man gjør dette ved å spise hovedsaklig sunn mat er man inne på noe. Eventuelt kan man ta utgangpunkt i at så lenge man blir sterkere så spiser man tilstrekkelig.

På en annen side er det faktisk ingen annen ting å si til gutta på 18 år på 62,5kg kroppsvekt. De må spise mer.

Jeg har i alle fall ingen planer om å bulke meg opp igjen. Mye mer morro å leangaine. Føler meg bedre, ser bedre ut og er mye sunnere.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: DEt å stappe i seg masse mat
« #3 : 28. august 2011, 19:18 »
Har trent med vekter i snart 10 år nå. Lest meg opp og gjennomført deff flere ganger og trodde jeg begynte å kjenne meg selv og kroppens respons ganske godt. Det jeg derimot lærte i år var helt nytt for min del. Tidligere har jeg stappet i meg masse mat. Det vanlige "spis masse mat så får du fremgang. Når du platåer, så spis ENDA mer" er velkjent for de fleste av oss.
Allikevel, i år så føler jeg at jeg har visse betenkeligheter med det. For det første så kom jeg over en del platåer mens jeg deffet (gikk ned totalt 10kg fra 1 juni til 10 august) Styrken var bedre, overskuddet upåklagelig og følelsen av å være lettere og ikke bære på unødig masse er jo kjærkommen. Det andre jeg slapp var ubehagelighter som:

- føle meg sprengklar til enhver tid
- rape og gulpe hele tiden
- løpe på dass og fjerte/ drite
- Føle meg tung i kroppen og tyngre hverdag dertil.

Etter jeg avsluttet deffen pga skole, har jeg forsøkt å holde kostholdet tilnærmet likt. Ligger litt høyere på kaloriene da jeg trenger et hode som fungerer, men utgangspunktet er mye det samme. JEg prøver å holde karboinntaket lavt, og helst til 1 eller 2 måltider om dagen. Resten bør være proteiner og grønt. Det merkelige er at styrken fortsetter å utvikle seg, samtidig som fysikken blir "renere". Så da tenker jeg egentlig: er det noe vits for viderekommende å trykke i seg all den overflødige maten og kaloriene om kroppen allikevel ikke klarer å ta det til seg og heller lagrer det som fett? Jeg vet ihvertfall at jeg kommer til å fortsette med min nye kostholdsplan fremover. DEt har gitt meg utrolig overskudd og velvære, og ikke minst utbytte av treningen!

Eneste feilen jeg kan se er at du deffet. Skulle ikke gjort det Grin
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Mikkels1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

Sv: DEt å stappe i seg masse mat
« #4 : 29. august 2011, 20:30 »
Jeg har samme oppfatning! Jeg er ikke noen typisk hardgainer, legger på meg relativt lett. Derfor er det greit for meg å ligge lavt på kcal, og likevel gå sakte men sikkert opp i vekt! Øker hvertfall jevnt i styrke, noe som må bety at jeg spiser nok Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!