Skrevet av Emne: Fit for fight  (Lest 3177 ganger)

Utlogget Brock Landers

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Fit for fight
« : 03. september 2011, 03:44 »
Hei
Vil gjerne ha tips/erfaringer om hvordan bli best mulig rustet til å gå en fight som amatørbokser.
Har fra før av trent styrke i flere år, men har i den senere tid begynt å bokse.
Hvordan bygge opp program med tanke på fordeling boksing/styrke/cardio?
Har såpass bra grunnlag at jeg tåler relativt stor treningsmengde.

Veier for øvrig 83 kg og er 1,79 høy. Vil tro jeg må ned et par kilo for å kunne gå i lett tungvekt, litt lav til å gå tungvekt.

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Fit for fight
« #1 : 03. september 2011, 15:17 »
Det beste er nok å høre med treneren din?
Hvis det ikke går ville jeg tatt kontakt med Apollo på Melhus. Helge Werøy, som styrer skuta der. Han har blandt annet Evensen under sine vinger. Skal vel også sies at Brækhus var et "nobody" før Wærøy fikk skikk på henne" (har jeg hørt)

Ellers er jeg spent på om du får noe svar fra noen boxere her inne. Morro å se hvordan de legger opp treninga si i forhold til resten her inne (stort sett styrkeløft og bygging)

Hva angår fysisk form kan du sikkert ta en titt i loggen til Emil Meek også. MMA-utøver, men regner med at det fysiske ikke er så jævlig langt unna.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Fit for fight
« #2 : 03. september 2011, 16:14 »
Om du bare er ett par kg unna vektklassen din ville jeg heller gått opp i vekt istedenfor ned i vekt Smiley
Jeg kutter lett 9-10kg badstua de siste dagene før brytestevner. Ligger på rundt 105-106 og bryter i 96kg klassen.
Njoa

Utlogget Brock Landers

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Fit for fight
« #3 : 04. september 2011, 02:49 »
Takk for nyttige råd Smiley

Får mye god input fra treneren min, da spesielt på teknikk. Foreløpig trener jeg gruppetimer med nybegynnere og noen "one-on-ones" med treneren.
Har lyst til å trene hardere for å fortere komme opp på nivå enn den typiske nybegynneren både fordi jeg føler jeg har kapasitet og fordi jeg allerede er 28år.

Så er det noen boksere her inne ville jeg satt stor pris på alle tips Wink

wow, 9-10 kilo i badstu!Hørtes veldig mye ut da. Hvor lang tid har du fra innveiing til kamp da?
Da må jeg revurdere om det er smartest for meg å bulke opp eller kanskje sikte meg inn helt ned mot mellomvekt. Har til nå ikke prøvd å bygge mere musklatur, men heller klare å holde på massen jeg har. Kjører 3 rene bokse økter i uka pluss noe mere cardio enn tidligere så har selvfølgelig måtte gått ned på antall styrkeøkter. Har valgt å kutte mye isolasjonsøvelser og heller fokusere på baseøvelser+core og muskelgrupper jeg merker trengs i ringen. I baseøvelsene kjører jeg fortsatt low reps og relativt tunge toppsett.
Noen innvendinger mot dette?Er det mere fordelaktig å gå over til caveman og highreps?

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Fit for fight
« #4 : 04. september 2011, 02:57 »
Svarer bedre imorgen, men da jeg kutter rundt 9 kg så pleier det å være 24timer mellom innveiing og kamp. Det tar en god stund før kroppen blir vandt til å kutte så mye vekt, men en 3-4 kg gjør du veldig lett kunn ved å spise lite karbs siste kvelden, kutte ned på salt noen dager før innveiing. Sette seg noen 15min intervaller i badstuen så er du good to go Smiley Om du skal stille i kamp vil nok treneren din ha mange gode råd angående dette.
Njoa

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Fit for fight
« #5 : 13. september 2011, 23:00 »
Vil gjerne ha tips/erfaringer om hvordan bli best mulig rustet til å gå en fight som amatørbokser.

Veier for øvrig 83 kg og er 1,79 høy. Vil tro jeg må ned et par kilo for å kunne gå i lett tungvekt, litt lav til å gå tungvekt.
Finn deg en god bokseklubb..bor du i nærheten av Oslo så begynner i OBK.
-81kg vil da være en passende klasse for deg.

Det beste er nok å høre med treneren din?
Hvis det ikke går ville jeg tatt kontakt med Apollo på Melhus. Helge Werøy, som styrer skuta der. Han har blandt annet Evensen under sine vinger. Skal vel også sies at Brækhus var et "nobody" før Wærøy fikk skikk på henne" (har jeg hørt)
Har tydeligvis hørt mye rart du..Cecilia hadde EM-sølv,EM-gull og VM-sølv som amatør.Hun gav seg etter fire kamper i "Stonehand" etter mistrivsel.Måten den skuta blir styrt på er nok litt spesiell uten å gå inn på det.
Tror forøvrig ikke du får noen revlusjonerende tips av en boksetrener som ikke trener deg og heller ikke vet hvem du er..  :Smiley

 

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!