Skrevet av Emne: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?  (Lest 20961 ganger)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #60 : 07. september 2011, 16:40 »
Ingenting, så lenge det skjer i ordnede former.  Kampsport i bakgården, eller på gutterommet er ikkje kampsport, det er vold.
Så kampsport er blind vold selv om det utføres av personer som trener kampsporten? Blir det samme som å si at det er finere å selge dop under et veldedighetsball enn bakgården.
Det er ikke kampsporten du ikke liker, det er forholdene. En litt spessiell mening etter mitt synspunkt.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #61 : 07. september 2011, 16:41 »
Mange måter det kan gå galt på.
Hvordan oppdager man, eller måler, en hjerneskade dersom personen er dum nok fra før til å drive med sånn type lek? Hjerneskade har svært mange grader, helt fra lett nedsatt intelligens/konsentrasjonsevne til type "grønnsak". 

Det er stor forskjell på å leke , og å trene..  

Jeg har lyst å bli kvelt av Gene Lebelle  Smiley
http://www.youtube.com/watch?v=rPtH1gAwW6w


Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #62 : 07. september 2011, 16:46 »
Stusser litt på dette i forhold til kamspport trening.. Altså på trening så kveler man da ikke hverandre helt ut. Enten klapper man av eller så tar den dominante og koser seg med tanken at han kunne dratt vedkommende helt ut.
Forøvrig greit å nevne at det ikke er snakk om å svime av pga luftmangel, men blodtilførselen man "tuller" med og sikkerhetsventilen stopper systemet for noen sekunder.

Men igjen, man drar da hverandre ikke ut på trening, etter min mening helt unødvendig og totalt bak mål!

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #63 : 07. september 2011, 16:49 »
selvsagt , om noen blir kvelt helt ut så er det noe de velger selv , enten ved å ikkje gi seg i tide , eller for at de vil se hvor lenge de holder ut ..
Men er ikke en daglig greie!

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #64 : 07. september 2011, 16:53 »
selvsagt , om noen blir kvelt helt ut så er det noe de velger selv , enten ved å ikkje gi seg i tide , eller for at de vil se hvor lenge de holder ut ..
Men er ikke en daglig greie!

Har selv vært i situasjoner hvor sparringspartner rett og slett har nektet å klappe av, da slipper jeg han heller enn å dra han ut. Helt unødvendig å drepe noen hjerneceller på kompisen bare for å statuere ett eksempel eller å ta en unødvendig risk. Dessuten blir det dårlig trening når partneren sover... Smiley

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #65 : 07. september 2011, 16:57 »
I BJJ som er en form for kampsport som benytter seg av chokes for å vinne en kamp er det regler for hvem som får lov til å utføre slike teknikker. Man må mist ha blått belte, og da er det kun noen chokes som er tillatt. Så de fleste former for chokes er forbeholdt erfarene utdøvere som vet konsekvensene av dette, og som har trent til å legge merke til når en person svimer av. Det er slik fordi man vil forhindre at folk blir skadet. Så jeg (som har hvit belte) får ikke lov til å utføre disse teknikkene i kamp, selv om jeg vet hvordan de gjøres.

Med andre ord; choking er noe man bør være veldig forsktig med. Som andre sier så kan man ende opp med hjerneskade som en følge av for lite oksygen til hjernen. Det står også i liten skrift på samtlige spill, DVDs og program som viser innhold ala UFC, MMA etc. at alt som utføres i disse filmene/spillene er utført av profesjonelle med leger til stede slik at ingenting skal gå galt. Og at et hvert forsøk på å gjøre dette privat er på egen risiko. Så nei, ikke gjør det..

Hvorvidt det å choke noen er mindre skadeligere enn å slå noen er vanskelig å si.. det er farlig og slå noen, og man må trene masse for å kunne slå en person riktig. Med det mener jeg at en uerfaren full fyr på byn kan ende opp med å drepe noen når han slår dem. Ikke fordi han nødvendigvis er så sterk, men fordi han slår på et punkt av hodet/kroppen som er veldig sårbart. Å slå noen i tempelet (div punkter på av skallen) fører til at noen "blacker" ut, mister bevistheten enten lenge eller bare ett øyeblikk. Uansett.. dette er nok til at en person faller sammen og rett i bakken. Si at det er en betongkant rett bak denne personen.. vell, jeg sier ikke mer, men bildet forteller nok at dette kan være dødelig.

Så mitt budskap er; ikke slå eller kvel folk. Ungå bråk, og forsøk å finne en fredlig løsning på ting.

PS! De fleste klubbene som trener kampsport har en nulltoleranse for vold utenfor klubbens fire vegger, og brudd på disse reglene fører som oftest til permanent utestengelse uten forvarsel.

- Cocho

eh... minst blått belte? Jeg var på BJJ turnering i oslo, da hadde jeg 2mnd'ers erfaring med det, og inget belte. Og det var lov med alle chokes. Bare ikke cranks.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #66 : 07. september 2011, 17:02 »
eh... minst blått belte? Jeg var på BJJ turnering i oslo, da hadde jeg 2mnd'ers erfaring med det, og inget belte. Og det var lov med alle chokes. Bare ikke cranks.

Som tillegg til min forrige post, så kan man tilføre at i kamp(ikke på trening) får man ta ansvar for å ikke sovne selv.. Derimot er det dommerens sitt ansvar å følge med og stoppe kampen hvis en sovner eller er i ferd med å skade seg selv ved å å nekte å klappe av.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #67 : 08. september 2011, 18:42 »
Så kampsport er blind vold selv om det utføres av personer som trener kampsporten? Blir det samme som å si at det er finere å selge dop under et veldedighetsball enn bakgården.
Det er ikke kampsporten du ikke liker, det er forholdene. En litt spessiell mening etter mitt synspunkt.

Nei, Bakken. Kampsport i ordnede former som på trening under oppsyn. Hun skriver nettopp ikke at det er blind vold uansett. Det er en fordel om du leser hva folk skriver Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #68 : 08. september 2011, 18:45 »
Nei, Bakken. Kampsport i ordnede former som på trening under oppsyn. Hun skriver nettopp ikke at det er blind vold uansett. Det er en fordel om du leser hva folk skriver Smiley
Frøkenhengepupp skriver nettopp at hun oppfatter utførelse av kampsport i bakgården eller gutterommet som blind vold, mens under oppsyn av proffesjonelle er det helt greit. Jeg er unenig i den påstanden.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #69 : 08. september 2011, 18:53 »
Det er selvfølgelig lov å være uenig. Men ikke tillegg henne meninger hun ikke har Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #70 : 08. september 2011, 19:04 »
Det er selvfølgelig lov å være uenig. Men ikke tillegg henne meninger hun ikke har Smiley
Det har jeg heller ikke gjort. Les hva hun skrev og det jeg skrev, og tenkt deg godt om.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget kickstuff

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

  • p-p-pooowpow!
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #71 : 08. september 2011, 23:51 »
Mange måter det kan gå galt på.
Hvordan oppdager man, eller måler, en hjerneskade dersom personen er dum nok fra før til å drive med sånn type lek? Hjerneskade har svært mange grader, helt fra lett nedsatt intelligens/konsentrasjonsevne til type "grønnsak". 

Vet du hvorfor jeg ikke går inn på barnimagen.no og diskuterer amming og melkespreng? Fordi jeg ikke har peiling på det. Du burde lære litt av meg. Til tross for din eksepsjonelt høye intelligens/konsentrasjonsevne.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #72 : 09. september 2011, 07:53 »
Vet du hvorfor jeg ikke går inn på barnimagen.no og diskuterer amming og melkespreng? Fordi jeg ikke har peiling på det. Du burde lære litt av meg. Til tross for din eksepsjonelt høye intelligens/konsentrasjonsevne.
Ja men hadde du gått inn der hadde du sikkert gjort deg opp en mening, og da kan du også komme med dine synspunkter Smiley

Men så er vel vi kvinner vandt til å gi dere menn ros for innsatsen da! Mens dere skal bare bevise hvem som er det sterkeste kjønn!!

ME Tarzan, YOU Jane funker ikke lenger altså...sorry Wink

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #73 : 09. september 2011, 10:18 »
Eg har iallefall sagt mitt, og står ved det.
Så hvis det er noen som føler seg provosert fordi en dame sier noe  som er backet opp av fagfolk, så får det være deres problem.
Og hvis noen skulle finne på å gå hjem og kvele seg sjøl bare på trass, så er det fortsatt deres problem, men nå er de iallefall informert.  Tongue  Wink
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Er det egentlig ok å choke noen til de besvimer?
« #74 : 09. september 2011, 10:27 »
Så kampsport er blind vold selv om det utføres av personer som trener kampsporten? Blir det samme som å si at det er finere å selge dop under et veldedighetsball enn bakgården.
Det er ikke kampsporten du ikke liker, det er forholdene. En litt spessiell mening etter mitt synspunkt.

Ls hva du skriver en gang til du. Hun skriver IKKE at kampsport er blind vold dersom det utøves av personer som driver med det. Du skjønner; i ordnede former betyr på kampsporttrening. Det syns hun altså er greit. Det er når det ikke er oppsyn, som på gutterommet, at hun ikke syns det er greit Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!