Skrevet av Emne: Ny for kosttilskudd.  (Lest 1378 ganger)

Utlogget El magico

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Ny for kosttilskudd.
« : 05. september 2011, 02:02 »
Jeg tenkte nå å begynne med kosttilskudd. Jeg kjører da creatine, whey-80(protein) og noe CLA piller som fulgte med.

Formålet mitt med trening er å gå ned i fettprosent samtidig som jeg holder vekten. Jeg spiller fotball i tredje divisjon, og trener 3-4 ganger ukentlig med fotball.

Hvordan er det hensiktsmessig å få i meg kosttilskuddene for å få mest ut av disse?

Og i henhold til doseringen på pakkene som jeg fikk, er dette kun de dagene jeg trener eller skal doseringen på f.eks"2 piller 3 ganger daglig" følges 7 dager i uken?

Håper på svar.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Ny for kosttilskudd.
« #1 : 05. september 2011, 05:08 »
Jeg tenkte nå å begynne med kosttilskudd. Jeg kjører da creatine, whey-80(protein) og noe CLA piller som fulgte med.

Formålet mitt med trening er å gå ned i fettprosent samtidig som jeg holder vekten. Jeg spiller fotball i tredje divisjon, og trener 3-4 ganger ukentlig med fotball.

Hvordan er det hensiktsmessig å få i meg kosttilskuddene for å få mest ut av disse?

Og i henhold til doseringen på pakkene som jeg fikk, er dette kun de dagene jeg trener eller skal doseringen på f.eks"2 piller 3 ganger daglig" følges 7 dager i uken?

Håper på svar.

Forbrukerrådet i Norge anmelder følgende slanketilskudd med CLA som aktiv ingrediens.
Den danske undersøkelsen slår ast at CLA ikke har en dokumentert slankende effekt på mennesker. En slik effekt er kun påvist hos dyr. På denne bakgrunn anmelder Forbrukerrådet med dette følgende produkter med CLA for villedende markedsføring:

Bio-C.L.A, og Bio-C.L.A med tutti frutti smak fra pharma Nord og forhandler Sunkost-kjeden AS.

CLAREN med produsent Natural ASA og markedsfører Midelfart & CO AS

Fitness Pharma CLA og CLA 80+  med produsent Biotech Pharma og forhandler Sunkost-kjeden AS

TonalinCLA fra Natural ASA, markedsfører midelfart & CO AA og forhandler Life Scandinavian AS


Videre ser jeg heller ikke noen poeng med proteintilskudd hvis du vil ned i fettprosent. Creatine kan gi noe økt arbeidskapasitet, som igjen kan resultere i økt fettforbrenning ved at du yter mer. Kombinert med styrketrening kan det gi økt kroppsvekt. http://journals.lww.com/acsm-msse/Fulltext/1998/01000/Effects_of_creatine_supplementation_on_body.11.aspx?WT.mc_id=EMxj18x20110829xL5.

Personlig ville jeg inntatt noe kreatin ca en halvtime før trening/kamp og så litt umiddelbart etter trening/kamp. Del gjerne dagsdosen i to. Dette har i alle fall jeg hatt en positiv effekt av. Dropp CLA. Proteintilskudd kan du innta etter trening/kamp for bedre restitusjon. Gjerne sammen med noen raske karbohydrater  (100 g rosiner, 5 riskaker etc)

Utlogget El magico

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Ny for kosttilskudd.
« #2 : 05. september 2011, 12:45 »
Ok, takk for svar.

Hvordan er det med å blande creatine og protein i samme shaken, er det farlig?

Utlogget xTitanx

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Ny for kosttilskudd.
« #3 : 05. september 2011, 12:53 »
Det er ikke farlig.
Power Bodybuilding!

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Ny for kosttilskudd.
« #4 : 05. september 2011, 13:39 »
Ok, takk for svar.

Hvordan er det med å blande creatine og protein i samme shaken, er det farlig?


Det går helt fint

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!