avstemning
Spørsmål: Hvem vinner
Brock Lesnar - 13 (40.6%)
Alistair Overeem - 19 (59.4%)
Stemmer totalt: 31

Skrevet av Emne: Lesnar vs Overeem i desember  (Lest 44845 ganger)

Utlogget steffenb-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27


Utlogget fettarma

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #1 : 08. september 2011, 01:26 »
Med historien til de to gutta her vil det ikke overraske meg om kampen blir utsatt til sommern 2012.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #2 : 08. september 2011, 04:05 »
Sånn jeg ser det er den eneste sjansen Brock har til å vinne denne kampen en rask takedown, etterfulgt av GNP. Brock har definitivt tvilsom cardio, Overeem sin cardio så også noe suspekt ut mot Werdum. Likevel tror jeg overeem har for mye rutine til å freake ut dersom brock havner på topp.

Brock overlevde førsterundes voldekten til Carwin, men jeg ser ikke for meg at Overeem slår seg ut på samme måte. Han kan pace'e seg selv og har bedre presisjon i slagene.

For meg er dette mer en crowd pleaser enn en reel fight. Skal definitivt sette penger på Overeem. Tipper han vinner i første runde KO eller TKO

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #3 : 08. september 2011, 18:13 »


For meg er dette mer en crowd pleaser enn en reel fight.  Tipper han vinner i første runde KO eller TKO

Helt enig med deg, men må bare innrømme at jeg gleder meg

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #4 : 08. september 2011, 18:26 »
Overeem er veldig ustabil, men når han er i slaget er han kanskje best av alle. Håper begge stiller i form, håper Brock er bedre enn sist.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #5 : 08. september 2011, 18:35 »
Gutta, hva er det her for no tull?

To menn som ikke kunne slått ett bra slag om livet sto på spill skal ligge å jokke på hverandre i til de går tom for pust. Er dette det ungdommen kaller underholdning nå til dags?  

Nei gutta, ta dere ett glass Cognac og se på en god boksematch isteden. Det er det i allefall litt klasse og visuel nytelse over  Cool

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #6 : 08. september 2011, 18:54 »
Gutta, hva er det her for no tull?

To menn som ikke kunne slått ett bra slag om livet sto på spill skal ligge å jokke på hverandre i til de går tom for pust. Er dette det ungdommen kaller underholdning nå til dags?  

Nei gutta, ta dere ett glass Cognac og se på en god boksematch isteden. Det er det i allefall litt klasse og visuel nytelse over  Cool
Ta deg en tur på bygda du gamlefar.

Kan si meg enig i at Brock er oppskrytt, men Overeem  er ingen hvem som helst.
Smil med det smilet du har.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #7 : 09. september 2011, 03:25 »
Overeem er veldig ustabil, men når han er i slaget er han kanskje best av alle. Håper begge stiller i form, håper Brock er bedre enn sist.

Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at Overeem er ustabil. Man sier ofte at man er ikke bedre enn sin forrige fight. I så måte har du rett, men ser vi bort i fra det så har mannen vært helt ustoppelig etter han ble tungvekter. Han har faktisk ikke tapt siden 2007. 10 strake seiere og en no contest (cro cop voldtekten) i MMA. Kun to av disse motstanderne kom levende ut av første runde. I tillegg feia han gulvet i K1 grand prix, riktignok uten Badr Hari, men han har jo slått han fra før så

Jeg vil si at forutenom den siste fighten har Alistair muligens vært av de aller mest stabile fighterne de siste årene. Jo mer jeg tenker over det, jo mer blir jeg overbevist om at jeg må sette en pen slump penger på Overeem:p

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #8 : 09. september 2011, 09:06 »
Det er så lættis at folk kaller brock "overrated" .. overrated iforhold til hva???

Han er top 10 i verden UTEN TVIL.

Samma hvor god han er stående, så har han en voldsom fordel med brytinga si samt fysikken hans.. noe som gjør han til en av verdens beste fightere..

Haters will hate, and fuck them!


Alistair overeem er også en drit bra fighter. Ganske alrounded.. føler han har blitt mer opptatt av stand-up'en sin i det siste siden han har vunnet K1.



Dette er en tap / tap situasjon for meg, da jeg ønsker begge fighterne det beste.



Er nervøs på begge sitt vegne, for dette kan gå begge veier. Er Brock den samme etter sykdom og operasjon + langt opphold???

Det er noe som kan være en faktor her. hvis brock klarer å få overeem ned og holde ham der, så vinner mest sannsynelig Brock. Klarer Alistair å stoppe take-downs / komm seg opp igjen så vinner nok Alistair.

Jeg ser det som en 50/50 sjanse.. Hvis begge er i 100%. Men tipper brock ikke er 100% pga ring-rust, operasjon osv.. Så kanskje jeg heller litt mot Overeem.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #9 : 09. september 2011, 11:09 »
Han er top 10 i verden UTEN TVIL.

Samma hvor god han er stående, så har han en voldsom fordel med brytinga si samt fysikken hans.. noe som gjør han til en av verdens beste fightere..


Alistair overeem er også en drit bra fighter. Ganske alrounded.. føler han har blitt mer opptatt av stand-up'en sin i det siste siden han har vunnet K1.

Er nervøs på begge sitt vegne, for dette kan gå begge veier. Er Brock den samme etter sykdom og operasjon + langt opphold???

Det er noe som kan være en faktor her. hvis brock klarer å få overeem ned og holde ham der, så vinner mest sannsynelig Brock. Klarer Alistair å stoppe take-downs / komm seg opp igjen så vinner nok Alistair.

Jeg ser det som en 50/50 sjanse.. Hvis begge er i 100%. Men tipper brock ikke er 100% pga ring-rust, operasjon osv.. Så kanskje jeg heller litt mot Overeem.

Definisjonsspørsmål. Finnes jo ikke all aroundhet i Brock. Jeg er dog enig i at han er topp 10 i verden i sin vektklasse, på grunn av de faktorene du nevner. 

Når det er sagt så føler jeg Brock ble litt avslørt sist han møtte noen som var av samme kaliber som Alistair. Man kan snakke om brytingen hans, men husk at han ikke klarte å ta ned Cotoure eller holde Cain nede. Dermed kan man anta at en med Overeems take down defence blir vanskelig for han å takle.

Jeg tror at selv om Brock møter opp i en bedre utgave enn vi tidligere har sett, vil han fremdeles være et par hakk under Overeem.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #10 : 09. september 2011, 14:20 »
Cain er en utrolig god bryter, og ekstremt atletisk, hvis du så hvor effektiv han var med å komme opp, han brukte også buret til å komme seg opp en gang.

Brock har tatt ned alle utfordrerne sine, inkludert Couture.. Og couture var en OL alternate i bryting.


Alistair er ikke inærheten i bryting som couture og cain, så det blir veldig forskjellig.. Men det alistair har er jo monster muskler, som er en fordel i take-down defence Tongue noe vi så i første runden mot Shane Carwin. (dog han også er en god bryter i tillegg).


For meg er dette 50/50.. vet ikke engang hvem jeg heier på, Dilemma!! :p
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #11 : 09. september 2011, 15:38 »
Cain er en utrolig god bryter, og ekstremt atletisk, hvis du så hvor effektiv han var med å komme opp, han brukte også buret til å komme seg opp en gang.

Brock har tatt ned alle utfordrerne sine, inkludert Couture.. Og couture var en OL alternate i bryting.

Alistair er ikke inærheten i bryting som couture og cain, så det blir veldig forskjellig.. Men det alistair har er jo monster muskler, som er en fordel i take-down defence Tongue noe vi så i første runden mot Shane Carwin. (dog han også er en god bryter i tillegg).

Ja, men Brock er signifikant større enn både Cain og Randy, noe som burde spille en rolle hvis han liksom skulle være så god. Da burde han i det minste kunne holde Cain lenger nede.

Det er i tillegg stor forskjell på hvordan ulike kampsporter fungerer isolert og hvordan de fungerer som et ledd i MMA. Brock har heller ingen andre skills til å sette opp takedowns med:p Tør han skyte inn mot de farligste knærne i MMA (som er hans eneste sjanse)?

Jeg tror du gir Brock litt for mye creds, men jeg håper du har rett. Hadde vært sykt fett med en jevn fight.

Noen som har tenkt til å få med seg fightsa til Jacare, barnett, silva og Roger Gracie i morra forresten?

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #12 : 09. september 2011, 15:58 »
Ja, men Brock er signifikant større enn både Cain og Randy, noe som burde spille en rolle hvis han liksom skulle være så god. Da burde han i det minste kunne holde Cain lenger nede.

Det er i tillegg stor forskjell på hvordan ulike kampsporter fungerer isolert og hvordan de fungerer som et ledd i MMA. Brock har heller ingen andre skills til å sette opp takedowns med:p Tør han skyte inn mot de farligste knærne i MMA (som er hans eneste sjanse)?

Jeg tror du gir Brock litt for mye creds, men jeg håper du har rett. Hadde vært sykt fett med en jevn fight.

Noen som har tenkt til å få med seg fightsa til Jacare, barnett, silva og Roger Gracie i morra forresten?

nei det har ingenting å si hvor stor han er, de er beggeto i lik vektklasse.. cain og randy kunne prøvd å bulke seg opp til styrken og størrelsen brock har, men det klarer de ikke fordi brock har større natur talent på den siden.. mens kanksje cain har større talent innenfor kickboxing og kondisjon.

bare latterlig å trekke en fyr ned pga størrelsen. Vinner man kampene er man best uansett hvordan man gjør det innenfor en viss grense.. Sånn som chael sonnen sier det "its not how techinal u are, its how effective you are that counts".

Og sånn er det bare :p..


Gir absolut ikke brock for mye cred ved å gi brock / alistair en 50/50 sjanse.. Hvis du ser hva folk velger på diverse polls så ser du at det er ca like mye på vær. Og vil påstå Brock har mer haters enn overeem, selv om overeem har en del han også.. pga de store musklene hans Smiley

"han er så stor, han burde banke alle, derfoer er ikke skillsa hans noe bra" / "Frankie edgard hadde banka de begge hvis han var like stor"  Så mye irrelevant bullshit kan bli sagt :p
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #13 : 10. september 2011, 02:16 »
nei det har ingenting å si hvor stor han er, de er beggeto i lik vektklasse.. cain og randy kunne prøvd å bulke seg opp til styrken og størrelsen brock har, men det klarer de ikke fordi brock har større natur talent på den siden.. mens kanksje cain har større talent innenfor kickboxing og kondisjon.

bare latterlig å trekke en fyr ned pga størrelsen. Vinner man kampene er man best uansett hvordan man gjør det innenfor en viss grense.. Sånn som chael sonnen sier det "its not how techinal u are, its how effective you are that counts".

Og sånn er det bare :p..


Gir absolut ikke brock for mye cred ved å gi brock / alistair en 50/50 sjanse.. Hvis du ser hva folk velger på diverse polls så ser du at det er ca like mye på vær. Og vil påstå Brock har mer haters enn overeem, selv om overeem har en del han også.. pga de store musklene hans Smiley



Hvis skills ellers er like er det klart at størrelsen har mye å si. Det viser bare at MMA wrestlingen til brock ikke er i nærheten av Randy eller Cain sin. De to har i tillegg, som jeg var inne på tidligere, et ekstra arsenal som gjør at de kan bruke den mye mer effektiv. No way brock feks klarer holde Overeem fast til veggen å gi juling feks. Jeg tviler også sterkt på at han i det hele tatt får han ned. 

Usikker i hvilken grad de folkene som svarer på poll faktisk følger med utenfor UFC. Dette er i utgangspunktet definitivt ikke 50/50.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Lesnar vs Overeem i desember
« #14 : 10. september 2011, 05:51 »
Når det er sagt så føler jeg Brock ble litt avslørt sist han møtte noen som var av samme kaliber som Alistair. Man kan snakke om brytingen hans, men husk at han ikke klarte å ta ned Cotoure eller holde Cain nede. Dermed kan man anta at en med Overeems take down defence blir vanskelig for han å takle.

Siden når var Overeems bryting bedre enn Coutures og Cains?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!