Skrevet av Emne: Hvorfor du IKKE burde stemme  (Lest 1710 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Hvorfor du IKKE burde stemme
« : 10. september 2011, 21:26 »
Artikkel på engelsk som omhandler USA, men poenget står fortsatt.

http://www.ram.org/ramblings/philosophy/whynotvote.html
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Hvorfor du IKKE burde stemme
« #1 : 10. september 2011, 21:35 »
Artikkel på engelsk som omhandler USA, men poenget står fortsatt.

http://www.ram.org/ramblings/philosophy/whynotvote.html
Vi har litt bedre utvalg av partier å velge mellom, derfor blir ikkje dette relevant for nordmenn, synes eg.  Det er iallefall sånn, at de som ikkje stemmer, blir heller ikkje hørt. Men lurt å bruke litt tid på å sette seg inn i ka partiene står for altså.  Men for all del: for hver stemme som ikkje kommer inn, så blir min stemme enda sterkere. Grin
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvorfor du IKKE burde stemme
« #2 : 10. september 2011, 22:02 »
Vi har litt bedre utvalg av partier å velge mellom, derfor blir ikkje dette relevant for nordmenn, synes eg.  Det er iallefall sånn, at de som ikkje stemmer, blir heller ikkje hørt.

Litt bedre utvalg? Mener du flere? Det er rimelig mange partier i USA også, men det er demokratene og republikanerne som får de fleste stemmene(som går fram av artikkelen at ikke er særlig mange), akkurat som at Ap, H og Frp får de fleste stemmene i Norge. Og hvis du mener dette ikke gjelder for Norge fordi vi har bedre utvalg av partier så tror jeg ikke du forstå betydningen av artikkelen.

Men lurt å bruke litt tid på å sette seg inn i ka partiene står for altså.  Men for all del: for hver stemme som ikkje kommer inn, så blir min stemme enda sterkere. Grin

Det er veldig viktig å sette seg inn i ja.

Man kan si det på den måten ja, at din stemme blir sterkere. Men det viser også til et grunnleggende problem med systemet ikke sant? Hvis du alene hadde stemt, ville du alene bestemt hvilket parti som skulle styrt Norge. Dette hadde nok ikke skjedd i virkeligheten, da det går en grene et sted hvor staten ikke lenger er legitim.

På en annen side kan man si at for hver stemme som ikke kommer inn, blir din stemme mindre verdt. Færre stemmer betyr mindre støtte til det politiske systemet, som gjør at din stemme har lavere innflytelse. Siden staten  bare kan styre så lenge den har støtten til eller toleransen til, en viss andel av befolkningen, vil en stat som styrer på basis av la oss si 16% av befolkningen balansere på en fin linje. Det er viktig å bemerke at her har staten IKKE støtte fra 84% av befolkningen. Det er et interessant spørsmål hva som vil skje om ingen stemmer. Det er også interessant å se hvor lav valgdeltakelse befolkningen tolererer før systemet kollapser på sin egen urimelighet.

Jeg synes, og håper at det er flere enn meg, at det burde være mer fokus på dette når det nærmer seg valg. At man skal stemme er liksom opplest og vedtatt, men hvorfor skal man stemme? Å stemme er også å gi fra seg friheten til å bestemme over seg selv, fordi alle partier man kan stemme på i Norge er for tyveri, tvang, kidnapping og drap. Og staten vil også bruke denne retten over deg om du ikke betaler skatt, drikker på åpen gate, eller bygger garasje uten tillatelse. Tenk på det før du stemmer, at om du stemmer på Ap, H, Frp eller noe annet parti(med unntak av DLF på lang sikt), stemmer du også ja til tyveri, krigsfinansiering og frihetsberøvelse.

Vil du gjøre en forandring? Ikke stem.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvorfor du IKKE burde stemme
« #3 : 13. september 2011, 17:15 »
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor du IKKE burde stemme
« #4 : 14. september 2011, 17:39 »
fordi alle partier man kan stemme på i Norge er for tyveri, tvang, kidnapping og drap.

Klart, Stolenberg og co ønsker flere drap i Norge. Pføy.

Enig i at det er nesten like greit å ikke stemme, siden de prater bare piss uansett, men å proklamere at de er for kriminelle handlinger blir å dra det for langt uti hippie periferien.

Mindre tjall, mer arbeid.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvorfor du IKKE burde stemme
« #5 : 14. september 2011, 22:05 »
"Dear Valued Customer:
Your cable bill is now increasing 5% per month. You cannot cancel your cable. Ever. You cannot reduce
your bill in any way. If you turn off your cable, your bill will remain exactly the same. If you rip your
cable out of the wall, your bill will remain exactly the same, with the exception that we will charge you
for the damage. Your children will be unable to cancel your cable contract.
Also, please note that we will be reducing our delivery of channels by approximately 1 every month. As we deliver fewer channels, you can anticipate that your bill will sharply increase.
If you do not pay your bill on time, the ownership of your house will revert to us, and we will lock you
in an undisclosed location, where you will be forced to do tech support, and where we will be unable to protect you from assault and rape.
If you attempt to defend yourself when we come to take your house, we are fully authorized to gun you down.

Sincerely,
The Statist Cable Company"

Fra praktisk anarchy av Stefan Molyneux.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!