Skrevet av Emne: Hjelp til en strammere kropp! Jente, 16  (Lest 3336 ganger)

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hjelp til en strammere kropp! Jente, 16
« #15 : 13. september 2011, 00:07 »
Lille blod apen : Jeg ønsker å redusere fettprosenten ja. Jeg synes jeg har et par kilo for mye rundt lår og rumpe og de må vekk om jeg skal vere skikkelig fornøgd med meg selv. Og så har jeg litt av den kjendte bulen nederst på magen som jeg godt kunne vært uten  Grin Men jeg vet det er vanskelig for meg å gå raskt ned i fettprosent for den matglade jenta som jeg er, så det må nok gå over tid. Og hvor mye kalorier mener du jeg burde få i meg i løpet av en dag for å gå ned i fettprosent?

Hva mener du forresten om å få en bedre kroppsholdning?  Smiley

Trudde i grunn jeg postet svar i går men tydelig vis noe som har skjedd.

Vis vi nå tenker gjenomsnitt på ei jente på 57 kg som trener 3-4 dager i uken med styrke trening og har en normal jobb/ skole. Vill kroppen forbruke ca: 1881 kcal. I tilleg vill man ca forbrenne 300 kcal med 90 minutters moderat trening inkl oppvarming. Det blir da et forbruk på ca 2181 kcal de dagene du har gym. Der etter trekker vi av 20% for å få et fornuftig kcal underskud:
1744.8 kcal i værdagene og 1504,8 kcal i helgene.

Dette er bare en gjenomsnitts måling da vi alle forbrenner ganske forskjellig med tanke på aktivitet, værdag og genetik, men kan være en grei indikator for å komme i gang, å regulere kcal inntaket etter vært som fett% krypper nedover.

Viktig å unngå å tenke for mye på hva vekten sier, da den kan gjøre deg sprø da den misviser en del. Du kan feks ha gått ned en del i fett% uten at vekten gir antydning til det enten for de du har lagt på deg muskler, vann eller har en del glycogen i musklaturen. Målebånd, speil, bilder og fett klyppe gir en mye bedre indikator!

Bedre holdning: Skuldrene blir trekt tilbake, brystet opp og frem, rumpa ut og opp. Dette vill gjøre magen mere flat. På bildet du la ved ser det ut som du er litt hengene med skulder parti, øvre del av ryggen, nakken og hofta frempå.
Du kan jo feks gå i speilet skyve brystet frem og opp. rumpa ut og opp litt så ser man fort hvor mye det utgjør vis man har litt dårlig holdning, noe som er meget vanlig per i dag da vi sitter alt for mye stille og gjerne sitter litt hengene og slenge foran dataen, tven eller på skole benken.


Håper det har vært til nytte så langt:)



Utlogget hbakke

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Hjelp til en strammere kropp! Jente, 16
« #16 : 13. september 2011, 15:41 »
Tuuuuuusen takk for svar! Har lurt på forbruket mitt en stund..
Jeg går ikke ned i vekt men tror jeg ligger i underskudd. Kan kroppen min være innstilt på å ha et lavt forbruk eller er det bare jeg som slurver med å "telle" hva jeg får i meg?

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hjelp til en strammere kropp! Jente, 16
« #17 : 13. september 2011, 19:12 »
Tuuuuuusen takk for svar! Har lurt på forbruket mitt en stund..
Jeg går ikke ned i vekt men tror jeg ligger i underskudd. Kan kroppen min være innstilt på å ha et lavt forbruk eller er det bare jeg som slurver med å "telle" hva jeg får i meg?

De aller fleste går på feilen med å ligge lavere en nødvendig, derfor vill kroppen gå i selv forsvar å hellere spare på fettet. Dette som gjør at vi kan leve 3-4 uker uten man før vi sulter ihjel så lenge vi for i seg veske. Kroppen sparer på fettet og bruker andre ting i kroppen som brensel.
Nå må du huske på at jeg har ikke regnet ut en direkte fasit for deg men vist deg et gjennomsnitt. For alt jeg veit kan du enten forbrenne mere i løpet av en dag eller mindre (meget tvillsomt)

Legg deg på ca 1744 kcal på i værdagene og ca 1504 kcal i helgene en periode nå. På mandags morgene etter do besøk, går du på vekten der etter finner frem måle båndet, måler deg rundt midje, hofter, rumpe, lår feks. skriver det ned ifra uke til uke.   
Ta et bilde vær 3 uke feks i samme rommet med samme vinkel og avstand.

Å husk skal man miste fett må man spise fett;)


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!