Skrevet av Emne: Løfte vekter ved siden av boksing  (Lest 5298 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #30 : 12. september 2011, 00:10 »
Stemmer. Banan skal man ikke spise annet enn før og etter treningen.

Edit: Nå vet ikke jeg når Evis trener om døgnet, selfølgelig om han har en veldig sen trening og ikke er så lenge siden kan han ta seg en banan, om det er ønskelig.

Jeg trener til alle døgnets tider takk så det skal nok gå seg til.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #31 : 12. september 2011, 00:11 »
Alle råd er ikke nødvendigvis bedre enn ingen råd.

Har du erfaring med styrketrening og boksing? I så fall hva?

Ang avataren bare nevnte jeg det, siden det står natural.no under. Virker litt rart å ha bilde av en doper og deretter skrive noe slikt bare. Smiley

Jeg har selv drevet med kampsport i nesten 9 år av mitt 19 års gamle liv. Har drevet med turn i 8 år, og styrketrening i knappe 3 år - de 3 årene har blitt litt nedprioritert pga. mye annet sport jeg har drevet med, men jeg kjenner endel som driver aktivt styrkeløft på landslaget osv - derav jeg får mye informasjon derfra. Jeg har trent nokså seriøst en stund nå, men utrolig mye lesing og forsking på egenhånd - har dog også gått noen kurs på trenings sentre. Ellers har vel hele livet mitt gått til trening generelt.

Prøver isåfall å hjelpe andre her inne så godt jeg kan, hvis jeg kommer med noe som er såå feil, så kan du heller komme med noe konstruktivt isteden for å skrive slik du gjorde ovenfor. Jeg respekterer deg, og har lest masse på loggen din (hele faktisk), og syns du er en sterk kar, men ser ikke poenget med å tråkke ned på andre som prøver å bli like sterke.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #32 : 12. september 2011, 00:13 »
Armene som skaper kraft i slaget? I beg u pardon? Hofta er motoren i selve slaget. Skuldra er der man får ut kraften. Selvfølgelig er triceps delaktig, men omkrets rundt overarm betyr fint lite. Fryktelig mange "gode" råd her som godt kunne vært kastet i søpla. Lurer på hvorfor jeg ikke legger ut tankene mine når folk spør om synkronsvømming....

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #33 : 12. september 2011, 00:23 »
Jeg har selv drevet med kampsport i nesten 9 år av mitt 19 års gamle liv. Har drevet med turn i 8 år, og styrketrening i knappe 3 år - de 3 årene har blitt litt nedprioritert pga. mye annet sport jeg har drevet med, men jeg kjenner endel som driver aktivt styrkeløft på landslaget osv - derav jeg får mye informasjon derfra. Jeg har trent nokså seriøst en stund nå, men utrolig mye lesing og forsking på egenhånd - har dog også gått noen kurs på trenings sentre. Ellers har vel hele livet mitt gått til trening generelt.

Prøver isåfall å hjelpe andre her inne så godt jeg kan, hvis jeg kommer med noe som er såå feil, så kan du heller komme med noe konstruktivt isteden for å skrive slik du gjorde ovenfor. Jeg respekterer deg, og har lest masse på loggen din (hele faktisk), og syns du er en sterk kar, men ser ikke poenget med å tråkke ned på andre som prøver å bli like sterke.

Det er ikke meningen å være for krass, men jeg prøver bare å være litt kritisk når jeg ser et navn mange ganger på kort tid. Det skjer altfor ofte på dette forumet at "de blinde leder de døve" og informasjon blir spredt som ikke stammer fra erfaring men som stammer fra hva andre "nybegynnere" har lest på sider som stronglifts etc.

Kan forøvrig si nå hva jeg etterhvert har lært, å prøve å hjelpe på disse seksjonene av forumet er et dødfødt prosjekt. De fleste som er innom her er her fordi de ikke gidder å lete opp informasjonen selv.. men vil heller ha det på sølvfat. Faktum er at de fleste med denne mentaliteten sjeldent kommer noen vei nettopp på grunn av denne holdningen.. dermed feiler de på tross av aldri så gode råd. Tiden din er bedre brukt andre steder. Det tar aldri slutt og de samme spørsmålene dukker opp gang på gang på gang.

Det eneste som er verdt noe her er enkelte logger. Resten er bare underholdning i mine øyne.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #34 : 12. september 2011, 00:28 »
Det er ikke meningen å være for krass, men jeg prøver bare å være litt kritisk når jeg ser et navn mange ganger på kort tid. Det skjer altfor ofte på dette forumet at "de blinde leder de døve" og informasjon blir spredt som ikke stammer fra erfaring men som stammer fra hva andre "nybegynnere" har lest på sider som stronglifts etc.

Kan forøvrig si nå hva jeg etterhvert har lært, å prøve å hjelpe på disse seksjonene av forumet er et dødfødt prosjekt. De fleste som er innom her er her fordi de ikke gidder å lete opp informasjonen selv.. men vil heller ha det på sølvfat. Faktum er at de fleste med denne mentaliteten sjeldent kommer noen vei nettopp på grunn av denne holdningen.. dermed feiler de på tross av aldri så gode råd. Tiden din er bedre brukt andre steder. Det tar aldri slutt og de samme spørsmålene dukker opp gang på gang på gang.

Det eneste som er verdt noe her er enkelte logger. Resten er bare underholdning i mine øyne.

Jeg er jo forøvrig enig med deg, men skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skal gå utover meg. Jeg er en meget, meget seriøs utøver selg - skal i hvert fall komme så langt jeg klarer. Vi får se hva tiden bringer frem til, men jeg skal i hvert fall gi det jeg makter for å oppnå mine mål. Jeg syns du valgte litt feil person å si ifra til, for jeg har ingenting med useriøsitet å gjøre i det hele tatt. Jeg prøver å holde loggen min så seriøs som mulig, jeg har i hvert fall en start. Wink
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #35 : 12. september 2011, 00:30 »
Stemmer. Banan skal man ikke spise annet enn før og etter treningen.

Edit: Nå vet ikke jeg når Evis trener om døgnet, selfølgelig om han har en veldig sen trening og ikke er så lenge siden kan han ta seg en banan, om det er ønskelig.

Nemmen, er du her enda? Trodde du ga opp i første motbakke jeg.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #36 : 12. september 2011, 00:33 »
Jeg er jo forøvrig enig med deg, men skjønner fortsatt ikke hvorfor dette skal gå utover meg. Jeg er en meget, meget seriøs utøver selg - skal i hvert fall komme så langt jeg klarer. Vi får se hva tiden bringer frem til, men jeg skal i hvert fall gi det jeg makter for å oppnå mine mål. Jeg syns du valgte litt feil person å si ifra til, for jeg har ingenting med useriøsitet å gjøre i det hele tatt. Jeg prøver å holde loggen min så seriøs som mulig, jeg har i hvert fall en start. Wink

Det er mulig at jeg tar feil av deg, jeg har bare ikke vært spesielt imponert over kullet ditt her på treningsforum i det siste. Skal prøve å følge litt mer konkret med hvem det gjelder.

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #37 : 12. september 2011, 00:33 »
Nemmen, er du her enda? Trodde du ga opp i første motbakke jeg.

Du må logge deg på med de andre brukerne dine å gi deg selv honnør for dette innlegget ass Smiley
What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget JonnyB67

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #38 : 14. september 2011, 21:49 »
Tull og tøys. Man blir ikke treig selv om man er sterk. Hvorfor skal ikke en kar som f.eks benker 150kg kunne sende knyttneven fra skuldra til fjeset ditt før du ligger på bakken?
Det er ikke repitisjoner og sett som er avgjørende men størrelsen, for å dreie på det du sier.
Man kan med andre ord kjøre lavreps på styrketreninga, bare en er "forsiktig" med å ikke bli for stor. Dessuten vil økt muskelstyrke føre til økt vekt som resulterer i høyere vektklasse. Man er med andre ord likestilt med motstanderen samme hvilke repitisjoner og sett man velger.
Sant nok,men om du LESTE det som jeg hadde skrevet så ville du sett at det sto noe om masse der også?!
Jo mere masse og større muskelatur, jo mere kraft trengs det for å sette i gang en bevegelse. Med dette så vil en stor og tung bokser være "treg" og mere synlig i bevegelsesmønstret enn en som er lettere, som da vil kunne være smidigere og mere "usynlig" i sitt bevegelsesmønster. Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #39 : 14. september 2011, 21:57 »
Sant nok,men om du LESTE det som jeg hadde skrevet så ville du sett at det sto noe om masse der også?!
Jo mere masse og større muskelatur, jo mere kraft trengs det for å sette i gang en bevegelse. Med dette så vil en stor og tung bokser være "treg" og mere synlig i bevegelsesmønstret enn en som er lettere, som da vil kunne være smidigere og mere "usynlig" i sitt bevegelsesmønster. Smiley
Beklager, overså den. Med et overskudd av fettmasse vil en selvsagt bli treigere og mer "synlig".
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #40 : 14. september 2011, 22:15 »
Trente en del boksing når jeg var 18-19 år. Veide ca 68kg på den tiden. Prøvde meg for morro skyld igjen noen runder for et par år siden, da var vekta 95kg og tre ganger så sterk som for 10 år siden... Hadde aldri trodd hvor sinnsykt mye 25-30kg i vekt har å si på slagstyrken. Når jeg var lettvekter kunne jeg dælje løs på sparringspartnerne uten at det skjedde så mye. Nå var det noe helt annet å treffe godt skal jeg love deg Smiley

Men kondisen er dessverre ikke som den var... Men styrketrening (og vektoppgang) har utrolig mye å si på slagkraften. Boksing er mer enn styrke, men jeg skjønner godt at det er vektklasser i denne sporten Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ulvhetsmannen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #41 : 13. oktober 2011, 05:15 »
er jo ingen boksere som vil gå opp i vekt. Man skal jo helst prøve å være i så lav vektklasse som mulig. Man skal vel helst holde seg i sin "naturlige" vektklasse også gå opp etterhvert som man blir eldre og større.

Tror ikke styrketrening har så mye å si på slag styrke uansett. Det er genetikk, akkurat som ved "hand speed"

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #42 : 13. oktober 2011, 11:11 »
Men kondisen er dessverre ikke som den var... Men styrketrening (og vektoppgang) har utrolig mye å si på slagkraften. Boksing er mer enn styrke, men jeg skjønner godt at det er vektklasser i denne sporten Smiley

I alle kampsporter med kontakt av noe slag er det kombinasjonen av hurtighet, teknikk og rå styrke til eksplosivitet som teller, og det sitter først og fremst i ræva. Altså, hvis du ikke har hoftene, ræva og beina med deg, har du bare fisleslag. Det er en veldig god grunn til at mange trener litt på olympiske løft og varianter av disse. Derimot er det ikke noen særlig idé å trene for maksimal hypertrofi, akkurat.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #43 : 13. oktober 2011, 22:17 »
Hva skal det bety...? Selvfølgelig vet jeg at slagkraft handler om å bruke hele kroppen. Poenget mitt, uansett om jeg har dårlig teknikk eller ikke, er at man merker stor forskjell på slagkraften når man veier 70 contra 90kg. Man slår dessuten hardere uansett om man har trent styrkeløft eller vektløfting.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Løfte vekter ved siden av boksing
« #44 : 16. oktober 2011, 09:17 »
Ja nei altså, jeg er ikke uenig med deg her, kommer bare med supplerende kommentarer. Poenget er at det er lurt å være sterk (så sterk som mulig innenfor den vektklassen man skal være i) og det er spesielt lurt å trene en del på eksplosivitet. Mens det ikke er så innmari lurt å trene spesielt for å bli svær. Altså bør en bokser (osv.) kanskje heller se på hvordan styrkeløftere og vektløftere trener, enn på kroppsbyggere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!