Skrevet av Emne: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.  (Lest 92010 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #195 : 29. september 2011, 12:31 »
CYC er vel helt sikkert rein, med gode holdninger, men egentlig kan jeg ikke fatte og begripe at vannballongen alltid har vært 100% rein. Oppblåst i ansiktet og veldig rund og bamsete i kroppen, noe steroider som er veldig populært i høyere vektklasser ofte fører til. Men om han da er rein, hvordan hadde det da blitt om han hadde et tungt dopingforbruk? Hm?
Da tolket jeg deg riktig forrige gang likevel.  Du insinuerer at CYC har brukt doping over en eller flere perioder.  Du har ingen verdens ting å bygge på.  Et godslig og bamsete utseende finnes hos ganske mange mennesker.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Mukdahan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 88

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #196 : 29. september 2011, 12:33 »
Jeg kastet meg inn i debatten for å vise hva jeg klarte å oppnå reint. Jeg er en typisk hard-gainer, og det er ingen tvil om at personer med bedre anlegg for å bygge muskler enn det jeg har vil kunne oppnå en betydelig grovere fysikk enn dette. Hva vi kaller disse kjemiske hjelpemidlene betyr vel ikke så mye, eller?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #197 : 29. september 2011, 12:33 »
CYC er vel helt sikkert rein, med gode holdninger, men egentlig kan jeg ikke fatte og begripe at vannballongen alltid har vært 100% rein. Oppblåst i ansiktet og veldig rund og bamsete i kroppen, noe steroider som er veldig populært i høyere vektklasser ofte fører til. Men om han da er rein, hvordan hadde det da blitt om han hadde et tungt dopingforbruk? Hm?

Jeg syns dette blir feil av deg å si, med mindre du har noe mer konkret og komme med.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #198 : 29. september 2011, 15:25 »
  Har fått intrykk av at du er en morsom og reflektert type, men var ikke klar over at du er så åpen og ærlig om dette. Synes det er utrolig flott av deg Smiley


Likte i grunn ikke å bli brukt som eksempel akkurat her, så det var vel mest for å komme noen i forkjøpet vil jeg tro Smiley 
Ikke fordi jeg tror at en slik muskelmasse er uoppnåelige etter årelang innsats for et lite mindretall, men simpelthen fordi jeg vet eksakt når mitt eget bilde ble tatt.... Det handlet så å si om et snev av ryddighet når det nå først ble fremmet som et eksempel.

Jeg er tilhenger av åpenhet jeg. Det kan uansett være mange mer eller mindre gode argumenter for tidvis å la være å engasjere seg i denne type diskusjoner også..særlig når "alle" vet hvem en er..... For noen betyr det ingenting, mens andre igjen kanskje har barn o.a. som en ikke nødvendigvis ønsker skal utsettes for potensiell hakking fra f.eks "venner" o.l.. +++

mvh
Anonym




Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #199 : 29. september 2011, 16:19 »
Jeg syns dette blir feil av deg å si, med mindre du har noe mer konkret og komme med.

hva er det som blir feil av han å si?'

han setter spørsmål ved noe utseendemessig som er typisk ved doping, når ble det ikke lov å spekulere? og spørsmålet  han stilte er ikke vinklet mere den ene veien enn mot den andre.

han setter også spørsmål ved hvor GOD cyc kan bli med doping, når han er brutal slik som han allerede her.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #200 : 29. september 2011, 17:23 »
jeg vil nå si att øyvind er ett par hakk råere enn cena all over i kroppen:)Smiley

Utlogget oygarden

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #201 : 29. september 2011, 19:11 »
Da tolket jeg deg riktig forrige gang likevel.  Du insinuerer at CYC har brukt doping over en eller flere perioder.  Du har ingen verdens ting å bygge på.  Et godslig og bamsete utseende finnes hos ganske mange mennesker.
Som stryketrenern sier, så må det være lov til å gruble litt, selvom han helt sikkert er rein.

Kjenner ikke cyc jeg, men vet litt hva de i strongmanmiljøet tar i bruk av midler. Setter seg et skudd med speed på konkurransedager osv. Effedrin er også populært på konkdager. Faktisk høl i haue blant de beste å ikke benytte seg av det. Vet også at noen kroppsbyggere bruker speed på diett.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #202 : 29. september 2011, 19:26 »
Som stryketrenern sier, så må det være lov til å gruble litt, selvom han helt sikkert er rein.

Kjenner ikke cyc jeg, men vet litt hva de i strongmanmiljøet tar i bruk av midler. Setter seg et skudd med speed på konkurransedager osv. Effedrin er også populært på konkdager. Faktisk høl i haue blant de beste å ikke benytte seg av det. Vet også at noen kroppsbyggere bruker speed på diett.
Er det virkelig vanlig å skyte "pepper" rett i åra blant strongman utøvere?? Huh
At noen har brukt speed er jeg klar over, men å skyte det?? Håper i det lengste at bruk av narkotika er unntaksvis og ikke "vanlig".. Cry

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #203 : 29. september 2011, 20:10 »
Ta en sjekk her: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

Mange som har urealistiske forventninger, spesielt nybegynnere. Den fremgangen dere har første året vil i beste fall halveres andre året. Selv om dere har kjempe gains nå, så varer ikke det evig Wink

Som jeg sa tidligere: de fleste ender opp på ca høyde - 100 i konkurranseform +- 4 kg. LBM vil være litt høyere ved høyere fettprosenter, men ikke mye. På tide at folk får dempet forventningene sine litt og ser realiteten.

Har ikke et fnugg av problemer med folk som doper seg, deres kropp, deres valg. Men hvis de doper seg og samtidig sier de er rene så mister jeg all respekt for dem. Kudos til Silverfox for å være åpen om det, flere burde gå den veien mener jeg, selv om det er lite trolig.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Mukdahan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 88

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #204 : 29. september 2011, 20:19 »
Meget bra innlegg Harald G - tror nok mange har urealistiske forhåpninger om hva de kan oppnå som reine utøvere Smiley

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #205 : 29. september 2011, 20:37 »
Hei Smiley Jeg har veldig lenge fundert frem og tilbake på hva som egentlig er mulig å oppnå uten noe form for dopingmidler/steroider eller den slags. Hvordan kan vi egentlig vite dette? Jeg vet at det er umulig å si, men tenkte det bare var spennende å spørre; plutselig har noen noe gode artikler/studier og eller forskninger å komme med. Jeg er en av de som er veldig imot bruk, og vil derfor vite hva jeg muligens har å se frem til.. Jeg vet at gener og alt slikt spiller inn, men som en normal person; hva er mulig? Selv lever jeg i den troen at det er fullt mulig å veie 93-95 kg med en veldig grei fett prosent, på en høyde av 178-180, dette er i hvert fall det jeg mener skal være mulig, om ikke mer....

Illustrasjon av det jeg tror er mulig uten bruk;



Ikke tenk på at det er John Cena, da jeg er meget usikker på om han er dopfri. Poenget er at jeg tror denne størrelsen er fullt mulig ved 4-5-6 års trening, med godt kosthold og hard trening. Legg gjerne ut bilde, film eller noe som illustrerer din mening.

Egentlig så skriver du mot deg selv her. På ene siden spør du hva som er mulig å opparbeide seg av muskelmasse uten bruk av hormontilskudd. På den andre siden så definerer du tidsrammen for denne byggingen som noe som skal skje innenfor 4-6 år.

Dere har det alt for travelt. Mer kan en ikke si. En unggutt som går i medisinskapet sent i tenårene og som har null skrupler på hva han putter i seg, vil gjerne være stor som en låvedør i første halvdel av tyveårene. Det finnes mange eksempler på det både fra byggingens verden og andre kraftgrener. Hvis du derimot ønsker å finne ut hva potensialet ditt for muskelbygging er uten bruk av dop, så må du ha et adskillig lengre tidsperspektiv enn som så. Rent vil du nok ikke nå potensialet ditt før du er godt oppe i 30-årene. Kanskje du til og med bikker mot førti.

Faktorer som bestemmer hvor stor du kan bli er genetikk, kosthold, treningsregime, "stayer-evne" (at du faktisk gidder å jevnt og trutt gjøre de samle rutinemessige tingene med trening og mat år ut og år inn ... ja ... og selvsagt at du holder deg skadefri da. Stygge skader kan fort ødelegge ganske mye om du blir satt på sidelinjen over en lengre tidsperiode.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #206 : 29. september 2011, 20:42 »


...alternativt - fjern bildet fra akkurat denne tråden, da det er et meget dårlig eksempel!



Hvis du vil jeg skal fjerne det, så tar jeg det vekk selvfølgelig, fjernet!

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #207 : 29. september 2011, 21:10 »
På det bildet der er det faktisk ikke så fryktelig langt unna sannheten, men like fullt langt fra sannheten.
Legg på  på type 3-5kilo fett og ta av et par kilo muskler , så er du muligens der.....

...alternativt - fjern bildet fra akkurat denne tråden, da det er et meget dårlig eksempel!


Tenk så problemfritt livet ville vært om alle bare generelt kunne vært litt mer ærlig. Hvor mange baller/diskusjoner som hadde blitt lagt døde før de engang hadde startet. Fint at noen har baller nok til med rak rygg å si at "Dette er meg!". Noe av det mest avvæpnende som finnes. Likevel virker det så lett for noen og så vanskelig for andre ...

Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #208 : 29. september 2011, 21:30 »
Nå skal det sies at bildet på første side i tråden ikke gir et godt nok bilde av hvordan Cena ser ut, synes jeg. Han ser mye mer imponerende ut på mange andre bilder/filmer, synes jeg.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #209 : 29. september 2011, 22:33 »
Ok, nå begynner ting å skli skikkelig ut. Jeg lagde ikke denne tråden for at folk skulle anklage hverandre og krangle på denne måten. Jeg satt bare å tenkte på dette emnet og har alltid syns det har vært et veldig interessant tema å spekulerer litt frem og tilbake på. Dette endte med at folk begynner å slenge litt dritt til både meg og andre, noe jeg absolutt ikke ventet skulle komme. Jeg trodde ikke det kom til å gå så langt som at folk måtte begynne å krangle. Ja, jeg kaller det krangling fordi det er veldig mye respektløse setninger her.

Jeg legger meg flat, for at jeg brukte John Cena som eksempel, dette beklager jeg på det sterkeste. Jeg trodde ikke han var så stor som dere skal ha det til - derfor syns jeg i ettertid at dette var et dumt eksempel fra min side. Jeg selv har enda ikke funnet filmer eller bilder som viser at han er ekstrem, men etter deres øyer og ører skal han vist være veldig, veldig respektabel. Når jeg lagde denne tråden, hadde jeg et helt annet bilde av Cena, jeg trodde blant annet at han ikke var større enn 90-94 kg eller noe. Eneste jeg syns er veldig merkbart på Cena er armene og underarmen, resten får jeg ikke noe "wow" inntrykk av. Jeg har tydeligvis alt for lite informasjon om han, men egentlig så trenger jeg ikke beklage meg ovenfor dette, pga. jeg faktisk har sagt veldig mange ganger i denne tråden, at jeg bare brukte han som størrelse eksempel på det bilde jeg la ut, og absolutt ikke han som person. Når dette er sagt, så gjenstår det bare å si at jeg skulle brukt et annet eksempel, men virker som alt blir feil uansett - fordi folk elsker å argumentere og diskutere veldig spydig mot hverandre. Kunne ønske det var mer respekt blant nett forum også.

Jeg kan jo gi mitt inntrykk av hva som er mulig rent; ettersom jeg har lest innlegg som "få opp øya a amadon, du kan ikke bli ditt og datt, du er langt fra bla bla bla". Jeg tror på min egen kropp, og jeg tror på enkelte utøvere jeg har snakket med, som mener en god og stor kropp er mulig uten bruk av preparater og medikamenter. Jeg tror en kropp på rundt 178 cm og en vekt på 90 kg + ved en respektabel fett prosent er mulig, som sagt tidligere i dette innlegget, viste jeg ikke Cena var så stor. Jeg har aldri trodd at 110 kg på en lav fett prosent er oppnåelig rent, selvfølgelig kan sikkert noen klare det, men jeg personlig tror ikke dette er mulig blant den vanlige mann i gaten. Som sagt tror jeg 90 kg + er mulig på en ikke veldig høy høyde av en kropp. Håper ikke dette blir for rotete.

Når det kommer til meg selv, så er jeg fullt klar over at jeg er langt ifra Cena, og at jeg sikkert aldri kommer til å bli i nærheten av han heller - greia er at jeg i hvert fall prøver mitt beste å bli slik jeg selv ønsker. Jeg ønsker ikke noe mer enn 85 kg + og en grei fett prosent, om dette tar meg år? Bryr virkelig ikke meg. Hvorfor? Fordi jeg trener og liker det, jeg syns trening er morsomt og veldig sosialt generelt sett, jeg liker å dra på trening, og jeg liker både kroppsbygging og styrkeløft.

Jeg har respekt for hvert eneste medlem her på treningsforum, og håper ikke noen blir forbanna over denne teksten på noen som helst måte. Jeg har lagt meg flat og beklager at John Cena ble bruk som eksempel her, nederst av denne teksten skal jeg legge inn ett nytt eksempel, da skal jeg passe på å skrive hva jeg tror vekt og høyde på personen er, så slipper vi noe missforståelser. I tillegg vil jeg be dere om å huske at; det er ikke personen i seg selv, men størrelsen på kroppen på bildet.

Amadon nå må du få hodet ut av ræva og slutte å tro på julenissen. Bare fordi du har fremgang som nybegynner så betyr ikke det at hva du driver med er bra.. i starten kan man se på et knebøystativ og ha fremgang.

Jeg vet ikke hva du har imot meg, men jeg tror på julenissen hvis jeg vil. Beklager til deg også, hvis jeg har gitt deg noe feil inntrykk av meg, eller sagt/skrevet noe som får deg til å bli sur eller noe. Jeg har trent veldig mye kampsport og vekter opp igjennom årene, selv om jeg ikke er noe ekstrem utøver. Jeg har trent vekter noen år, men ganske useriøst - noe som vil si at jeg har vært i nybegynner fasen for ganske lenge siden, kan ikke kalle meg selv noe nybegynner lenger, etter 2-3 år med trening. Jeg har lest og studert ekstremt mye, samt at jeg har tatt noen kurs. Når jeg sier jeg har lest mye, tror du kanskje det er noen minutter med lesing på lørdags kvelden? Feil. Jeg har vel lest fra 5-8 timer hver dag, spørs litt på dager fra og til, men har lest artikler, forskninger og studier i hode og ræva, så begynner å få litt kunnskap selv om jeg er så jævla ung og dum ifølge deg. Jeg syns innlegget ditt var veldig nedlatende mot en som faktisk prøver skikkelig. Det du gjør er å demotivere en ivrig ungdom. Når det er sagt, kan jeg ikke se noen logg av deg eller noe lignende? Om du er så mye bedre - kom med noe. Jeg prøvde knebøy, mark og benkpress allerede i 12 års alderen, men klarte aldri å øke, så jeg gadd ikke. Prøvde igjen litt senere, men det samme da, osv osv. Deretter har jeg utarbeidet meg og tatt tak i problemet. Jeg har trent veldig mye isolasjons øvelser, og fikk ikke noe særlig fremgang, derfor ble alternativet å begynne å trene skikkelig, og jeg er veldig, veldig fornøyd med resultatet så langt, og bedre skal det bli. Til slutt skal du vite at jeg respekterer deg, ville bare ha ut hva jeg mente om meg selv og dine nedlatende valg av ord til meg.

Hva er mulig som ren utøver? Kanskje dette er en mulighet i en ikke altfor høy alder? Jeg vil tro han er 90 kg + / - ?



Til slutt vil jeg takke for meg, ikke mange timene til jeg sitter på fly til Tyrkia nå. Kos dere videre, så ses vi snart igjen, da blir det sikkert mye morsomt å lese på når jeg kommer hjem. Smiley

20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!