Skrevet av Emne: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.  (Lest 91988 ganger)

Utlogget The Shadow

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #210 : 29. september 2011, 22:42 »
Amadon, du har ingen grunn til å beklage noe som helst, det er lov å spørre. Jeg vil bare be deg og andre klikke på linken som Harald G la ut litt lengre oppe. Her har du realiteten! Dette er hva som er mulig uten bruk av noe.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html

Høyde og fettprosent må alltid nevnes om man skal vurdere noe. Når du sier 85kg + og en "grei" fettprosent så må du si hva en "grei" fettprosent er for deg, ellers aner vi ikke hvor på skalaen du mener.

Uansett, lykke til og ikke tenk så mye på hva som er mulig/ikke mulig, bare stå på så oppnår du det som er mulig for DEG!

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #211 : 02. oktober 2011, 10:17 »
Kvervulanten! Wink
Det er nå i henhold til konkurranseregelverket forbudt da, så ordet er vel såfremt en ikke snakker om norsk lovgivning rettmessig nok brukt det. Smiley


.....ok, så er jeg kvervulant sjøl da... Smile


He he. Ok, var vel egentlig unødvendig å kommentere det. Er bare så vanvittig mange som tror det er kriminelt å bruke, noe det jo ikke er (ennå ihvertfall). Liker at du tør å være åpen om temaet forresten. Tror uansett ikke du er blant de verste brukerne. Langt derifra faktisk. Og jeg stiller meg tvilende til at noen ville klare å oppnå en fysikk som din uten medisinsk hjelp. Da snakker vi isåfall om noen svært få individer med ektremt gode/sjeldne gener for både muskelbygging og fettforbrenning.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #212 : 03. oktober 2011, 13:18 »
He he. Ok, var vel egentlig unødvendig å kommentere det. Er bare så vanvittig mange som tror det er kriminelt å bruke, noe det jo ikke er (ennå ihvertfall). Liker at du tør å være åpen om temaet forresten. Tror uansett ikke du er blant de verste brukerne. Langt derifra faktisk. Og jeg stiller meg tvilende til at noen ville klare å oppnå en fysikk som din uten medisinsk hjelp. Da snakker vi isåfall om noen svært få individer med ektremt gode/sjeldne gener for både muskelbygging og fettforbrenning.

Det er fortid for min del, og jeg kan faktisk begynne å snakke om at det var for år siden. For min del var det et selvvalgt "nødvendig onde" i en periode. Det unnskylder ingenting, men når jeg først skulle stille så ville jeg stille på like fot med konkurrentene så å si.....

Bildet som ble brukt er tatt to dager før Oslo GP mai 2006 på min første konkurransediett, vekta var 107kg der og 105kg på innveiing et par dager etter (10 timer inn i vannkuttet).
Om noe, så er det resultatet av seks måneders bruk. Ubetydelig tid vil kanskje noen si, men med refferanse til den tidligere nevnte dietten i 2005, så vil jeg alikevel tilskrive bruk type fem kilo kjøtt for å ende opp i den formen. Ser kanskje ikke så deffet ut på det bildet, men jeg var faktisk utrolig bra deffa da. Det finnes mennesker som kan komme ned i en slik fettprosent uten å dø, men da har de definitivt ikke så mye kjøtt på kroppen. Kroppen velger simpelthen mye heller muskler enn fett før en kommer så langt ned. Så selv om jeg hadde nok rent byggede muskler før bruk til å teoretisk skulle ende opp deffa på omlag samme vekt som på bildet, så ville jeg rett og slett aldri reellt sett greid det. Det er i grunn så enkelt som det i dette tilfellet.

Det kan tillegges at det også var en alt for tøff diett, så jeg mistet nok en del kilo kjøtt på slutten.....hvilket nok betyr at jeg bare på de tre månedene i forkant av dietten og den første måneden av dietten sikkert la på meg 3-4 solide kilo muskler på det som med hånden på hjertet må sies å være meget moderate doser. ...så de som sammenligner aas med kosttilskudd snakker enten av uvitenhet eller mot meget bedre vitende! Effekten er selvfølgelig størst i begynnelsen, og den varierer fra person til person, men den er enorm!

Det følgende kommer sikkert til å virke litt selvforheligende, men det får stå seg! Det er mulig jeg tar feil også, men det får også stå seg...
Etter å ha trent ivrig i 28 år kan jeg med hånden på hjertet si at jeg i løpet av de årene kanskje bare har truffet en håndfull personer som jeg er rimelig trygg på at er reine og som har greid å bygge muskler tilsvarende bra som meg selv og fortsatt være slanke. Dersom dette stemmer, så betyr det om ikke annet at det er svært få som kan forvente å oppnå tilsvarende resultater som det jeg gjorde i de første 22 årene med trening. Noen kan det, men det blir uansett fort dumt å bruke de med "de beste" forutsetningene som forbilde...særlig når en ikke en gang aner om de er dopingfrie....en må alltid jobbe ut fra de forutsetninger det viser seg at en har selv.


Jeg vet av erfaring at det er utrolig frustrerende å se andre skyte forbi en på "unaturlig" vis, men selv hadde jeg heldigvis så stor glede av treningen i seg selv (og det sosiale på gymmet) at jeg ikke lot det påvirke meg nevneverdig på veien. Min urene sti var isteden betinget av ønsket om å bli så bra som jeg innen rimelighetens grenser kunne bli på scenen innenfor en så spesiell greie.
Om jeg har dårlig samvittighet for noe fra den tiden, så måtte det være om noen i sin "naivitet" har hatt den fysikken som et slags rent forbilde. Heldigvis vet nok de aller fleste hva som foregår "bak kulissene", så jeg tror vel egentlig ikke det er det største problemet.
Et større problem er nok heller at mange er villig til å gjøre relativt mye for å oppnå en så muskuløs og rippet fysikk som det etterhvert ble, og at de utmerket godt vet hva som må til. Slik sett, er det jo forsåvidt bra at jeg ikke satt et større fotavtrykk enn at det raskt hviskes ut. Wink 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #213 : 03. oktober 2011, 16:21 »
Endelig noen som faktisk kan stå frem og gi den "kreditten" hormonene faktisk fortjener. Det er greit nok at folk vil legge skjul på eget bruk, det forstår jeg, men skal man først innrømme at man bruker er det kvalmende provoserende å lese om de som sier at det ikke utgjør så stor del av fremgangen. Det er bullshit. Herlig å se at noen er ærlige og faktisk kan innrømme at medikamentene faktisk har gitt et veldig stort fortrinn. Det er ikke mange som innrømmer det gitt, det skal være sikkert.


Det hersker vel liten tvil om hvilke enorme fordeler AAS kan ha på hard diett i forhold til dette med antikatabole effekter. Men de som kjenner tidligere byggere som av ulike (ofte helsemessige) årsaker har måttet kutte ut alt av medisiner vet at denne effekten er høyst forbigående. Selv om AAS har gode effekter på kort sikt, er det viktig å vite at det man oppnår mens man bruker ikke blir "sittende". Mye bedre å trene naturlig for dem som ikke har ambisjoner om å vinne NM i bodybuilding. Den viktigste effekten av AAS er uansett den muskelbevarende effekten den har på en kropp som ikke får nok mat eller søvn og som er konstant overtrent.

Utlogget Mukdahan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 88

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #214 : 03. oktober 2011, 17:16 »
Det står stor respekt av den ærligheten du viser Øyvind. Jeg har skrevet det før og gjentar mine ord: Du framstår som en stor og redelig idrettsmann - tusen takk Smiley.
Du har utvilsomt meget gode anlegg for kroppsbygging Øyvind, og hadde nok hevdet deg godt i konkuranser uten hjelp av disse kunstige hjelpemidlene, men alle forstår nok at du øsket å konkurere på samme vilkår som de andre. Det aller viktigste er at du som en av Norges beste kroppsbyggere sender ut den riktige og "usminkede" informasjonen til ungdommen som lar seg facinere av store og definerte muskler.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #215 : 03. oktober 2011, 17:40 »
Kongeinnlegg av Øyvind!

Men når sant skal sies så gir en skikkelig kur med bra trening livslang effekt. Man kan vedlikeholde mye styrke og muskelmasse når man går 'av'.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #216 : 03. oktober 2011, 17:43 »
men nårman går av en kur så går det vel enda tregere med resultater, enn hvis du ikke tok AAS? i og med du kommer nærmere ditt genetiske potensiale. Eller vil økningene fortsette som før etter en kur?
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #217 : 03. oktober 2011, 18:41 »
Kongeinnlegg av Øyvind!

Men når sant skal sies så gir en skikkelig kur med bra trening livslang effekt. Man kan vedlikeholde mye styrke og muskelmasse når man går 'av'.

Takk!

Noe kan man nok beholde, men neppe over det en ellers kunne oppnådd naturlig over tid. Én kort kur gir garantert nada på sikt!
Vet det finnes noen rapporter på økt antall muskelfibre og slikt, men jeg mistenker at det er resultater av heavy veksthormonbruk....

Livslangt er det rimelig nok uansett ikke enten musklene kom naturlig eller unaturlig fort i utgangspunktet. Den naturlige hormonproduksjonen faller veldig med alderen, og på et tidspunkt kan en gjøre absolutt alt riktig mens musklene likevel sakte men sikkert svinner hen.

Selvfølgelig helt naturlig og selvfølgelig helt greit.....dersom en godtar å bli eldre med verdighet. Smiley

men nårman går av en kur så går det vel enda tregere med resultater, enn hvis du ikke tok AAS? i og med du kommer nærmere ditt genetiske potensiale. Eller vil økningene fortsette som før etter en kur?

Normalen er vel at de fleste faller tilbake til under utgangspunktet og må jobbe seg opp til utgangspunktet igjen - deretter kan en rimelig nok jobbe videre dersom det er mer å gå på så å si.
Dette avhenger nok rimelig nok mye av det du sier også - hvor mye nærmere en er kommet sitt eget potensiale i løpet av bruken.

Det gjøres jo som du vet ulike mer eller mindre suspekte forsøk på å begrense det betydelige muskelsvinnet etter bruk, ved å prøve å kick-starte egenproduksjonen og samtidig begrense overflodet av østrogen og stresshormoner, slik at en reduserer den katabole fasens lengde. Til de flestes skuffelse viser det seg nok dessverre at dette fungerer best i teorien... Det er nok også medvirkende til at de som virkelig satser sjelden går helt av, men heller velger å gå på medisinske doser testosteron i månedene mellom kurene....
De går ned mye da også, siden testosteronnivåene blir tilnærmet normale, men ikke så mye som de ville gjort om de valgte å la kroppen bruke noen måneder (normalt 3-6mnd) på å få tilbake egenproduksjonen. For alt de vet kan jo egenproduksjonen være varig skadet også......



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #218 : 03. oktober 2011, 19:35 »
Takk!

Noe kan man nok beholde, men neppe over det en ellers kunne oppnådd naturlig over tid. Én kort kur gir garantert nada på sikt!

Der tar du nok feil.

Sitat
Når muskelen utsettes for styrketrening innlemmes stamceller i muskelfibrene som hjelper musklene til å vokse. Tidligere har man trodd at disse forsvinner når man slutter å trene, men vår studie viser at man beholder de ekstra cellekjernene

Sitat
Bruk av anabole steroider ser også ut til å øke antallet cellekjerner, og kan dermed gi varige fordeler

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10035822

Når man samtidig husker på at man gjerne er veldig konservative innen forskning når det gjelder administrasjon av slike substanser skjønner man at bruk av AAS kan gi vesentlige fordeler etter endt bruk. Det er nok ikke uvanlig at "mange" toppidrettsutøvere benytter seg av forbudte substanser mens man trener seg opp i off-season, og nyter store fordeler av dette når stevnene står for døren og kroppen er kjemisk fri for dritt.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #219 : 03. oktober 2011, 20:03 »
Der tar du nok feil.

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10035822

Når man samtidig husker på at man gjerne er veldig konservative innen forskning når det gjelder administrasjon av slike substanser skjønner man at bruk av AAS kan gi vesentlige fordeler etter endt bruk. Det er nok ikke uvanlig at "mange" toppidrettsutøvere benytter seg av forbudte substanser mens man trener seg opp i off-season, og nyter store fordeler av dette når stevnene står for døren og kroppen er kjemisk fri for dritt.



Ikke tro på alt du leser i VG. Å overvurdere effekten av AAS blir faktisk som å reklamere for det etter min mening. Det Øyvind skriver er det jeg også har både hørt, lest og vært vitne til. Når kroppen slutter å produsere viktige hormoner blir det umulig å beholde massen samtidig som en psykisk knekk vil gjøre deg enda mer katabol. Det du sitter igjen med er kvisearr og dårlig psyke. Bare å holde seg unna!

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #220 : 03. oktober 2011, 20:09 »
samtidig som en psykisk knekk vil gjøre deg enda mer katabol.

Det er så utrolig hva psyken egentlig kan gjøre. Visse tanker skiller ut hormoner i hjernen som kan virke enten negativt eller positivt på kroppen, f.eks stresshormoner som såvisst skal gjøre det lettere å legge på seg fett.

I og med at du vet psyken kan gjøre en katabol, vet du noe om at visse tanker og innstilling kan gjrøe at kroppen produserer mere testosteron?
La oss si du tenker mye på damer og alt dreier seg om det og dem o hverdagen.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #221 : 03. oktober 2011, 20:22 »
Enig der. Å bruke slike substanser er å spille russisk rulett med kroppen. Nå har ikke jeg noen inngående kjennskap til AAS, men utifra det jeg har lest er det vanlig at den hormonelle produksjonen i kroppen blir permanent endret, i negativ forstand. Så steroidebrukere/misbrukere kan ende opp tilnærmet kjemisk kastrerte, og da bygger man som kjent i allefall ikke noe særlig med muskler.

Depresjoner etter endt kur som du nevner er heller ikke uvanlig utifra hva jeg har lest, og det er mange som har havnet fullstendig på glattisen etter at de falt for fristelsen. De skulle jo bare ta en bitte liten kur før badesesongen  -_-. Så har vi jo en rekke andre symptomer som kviser (som kan føre til permanente arrdannelser), gynokomasti (bitchtits), høyt blodtrykk, høyt kolestrol, skade på lever, nyreskader (skader på nyrene/nyresykdom syntes jeg virker som en gjennomgående trend hos brukere), økt sannsynlighet for hjerte og kar sykdommer, impotens, øker sjansen for å utvikle diabetes, og det er slettes ikke bra for de som er redd for å miste håret.

Når det er sagt syntes jeg absolutt ikke det er noe poeng å prøve og underdrive effektene av AAS i henhold til idrettsprestasjoner. AAS er en styggedom og det er urettferdig ovenfor de som konkurerer og trener reint å påstå at det gir ikke så stor fordel da lizzom...

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #222 : 03. oktober 2011, 21:23 »

Det var på ingen måte noe forsøk fra min side å avskrive eventuelle langtidseffekter, men akkurat den artikkelen der sier vel ikke annet enn at styrketrening antagelig har langtidseffekter og at aas-bruk kan facilitere dette ytterligere (uten at det er vist).

Min kommentar var nok mest ment opp mot livslang effekt av den éne kuren, og for de som ikke har nådd sitt makspotensiale. Får de et høyere makspotensiale uten videre lissom?
Min erfaring etter bokstavelig talt å ha sett hundrevis av "kasus" på dette er uansett at allemannsen i hvertfall ikke bærer noe synlig preg av å ha hatt fordeler av tidligere bruk når en ser dem noen år senere...men det igjen er en sææærdeles uvitenskaplig observasjon på dette! Wink
I tillegg er det nå en gang slik da, at dersom du knapt har testosteronproduksjon så hjelper det kanskje lite om en har muskelfibre med en forhøyet mengde stamceller som har dannet nye muskelceller... Ikke at jeg er så alt for interessert i dette, men litt mer forskning hadde sikkert vært på sin plass før vi konkluderte helt på noe vi eeegentlig synser veldig mye om alle mann Smiley

Det den forskningsrapporten sier er vel forøvrig noe vi styrketrenende har visst hele tiden, men vi kalte det i mangel på noe annet bare muskelminne. Bederevitere benektet at slikt fantes selv om de som trente, og som av ulike grunner fikk lengre pauser fra treningen, erfarte at en kom utrolig raskt tilbake til det tidligere nivået igjen når en kom i gang med god trening
Det var vel kun for gymvitenskap å regne...sånn ca helt til den forskning ala den du refererer til kom. Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #223 : 05. oktober 2011, 14:31 »
Når det er sagt syntes jeg absolutt ikke det er noe poeng å prøve og underdrive effektene av AAS i henhold til idrettsprestasjoner. AAS er en styggedom og det er urettferdig ovenfor de som konkurerer og trener reint å påstå at det gir ikke så stor fordel da lizzom...

Verken jeg eller Øyvind er uenige i at steroider har en enormt god effekt når man bruker det. Poenget er at effekten uten tvil er forbigående enten man fortsetter å bruke mindre "trygge" doser eller går helt av medisinene. Muskelminne skal man ikke kimse av. Men muskelminne vil neppe hjelpe deg forbi ditt naturlige potensiale selv om du i en periode har vært unaturlig muskuløs hvis du skjønner hva jeg mener. Altså kan man si at effekten er god på kort sikt, men dårlig og kanskje også negativ på lengre sikt. For ungdommer og andre som bare ønsker seg en mer muskuløs kropp vil nok ikke bruk av AAS hjelpe mer enn en kort stund. Blir som å tisse på seg når man fryser egentlig. Mange tenker ikke på og vet ikke at proffbyggere og endel amatørbyggere aldri tar pauser fra medisinene og holder på helt til de tvinges til å legge opp av helsemessige årsaker. Det ungdommer vil komme lengst med på sikt er å kutte festing og alkohol og fokusere på ett fornuftig kosthold og ett bra treningsregime.

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Hva er egentlig mulig? Natural kroppsbygging.
« #224 : 05. oktober 2011, 14:38 »
Det er så utrolig hva psyken egentlig kan gjøre. Visse tanker skiller ut hormoner i hjernen som kan virke enten negativt eller positivt på kroppen, f.eks stresshormoner som såvisst skal gjøre det lettere å legge på seg fett.

I og med at du vet psyken kan gjøre en katabol, vet du noe om at visse tanker og innstilling kan gjrøe at kroppen produserer mere testosteron?
La oss si du tenker mye på damer og alt dreier seg om det og dem o hverdagen.

Det er faktisk forsket på dette og påvist at single menn har høyere testosteronproduksjon enn gifte menn. Jeg vil også påstå at en kraftig forelskelse vil kunne gi vesentlig bedre treningsresultater ja uten at jeg kan dokumentere dette.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!