Skrevet av Emne: håndleddsmerter  (Lest 6097 ganger)

Utlogget muzza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

  • Rip zyzz
håndleddsmerter
« : 15. september 2011, 20:35 »
Hei, i det siste nå har jeg fått smerter i høyre håndledd.
Disse smertene kommer når jeg tar dips og ''wrist-curl''. Har aldri hatt noe slikt før, men i det siste har det blitt så vondt at jeg ikke kunne ta dips eller wrist-curl. Sad

Her er et bilde av hvor det gjør vondt.

Og det er ingen smerter i venstre håndledd.

Takker på forhånd Smiley

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: håndleddsmerter
« #1 : 21. september 2011, 21:31 »

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: håndleddsmerter
« #2 : 21. september 2011, 23:19 »
Jeg har hatt store problemer med håndleddet opp igjennom tiden selv. Dette har kommet av overbelastning pga. jeg har vært tidligere turn utøver, noe som førte til mye belastning av håndledd. Jeg har hatt vondt nesten 3 år sammenlagt.

Jeg oppsøkte fast lege, deretter ble jeg sendt til MR, for en nærmere undersøkelse. Det fast legen min sa, var at jeg skulle være forsiktig når det gjaldt vekter osv, pga. han mente det kom fra den biten - noe jeg ikke var enig med han i. Når jeg tok MR, fikk jeg beskjed om at de ikke så noe spesielt i håndleddet, eneste var at jeg hadde en liten kul eller noe lignende.

Jeg valgte å trene videre, og dette har gjort ting bedre for min del. Jeg sier ikke at du burde trene videre med smerte, men det finnes en mellomting. Jeg trente videre, og etter en lang stund, så gikk smertene faktisk over, derfor trener jeg som normalt idag, og har ikke noe problemer med det.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: håndleddsmerter
« #3 : 22. september 2011, 09:49 »
Jeg mener alle burde bruke wraps, se bilde i mitt forrige innlegg. De hindrer først og fremst hyperekstensjon eller overbelastning i ytre posisjon.

Dårlig teknikk på for eks benk og div trening med manualer er og en årsak.

Strikk som på bilde kan også brukes i behandling/forebygging



Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: håndleddsmerter
« #4 : 22. september 2011, 20:31 »
Håndleddsbeskyttere eller strikk er ingen løsning på smerter i håndleddet, først må du behandle årsaken til smertene dine, som nesten utelukkende skyldes inflammasjon/betennelse hvis man ser bort ifra sykdomsprosesser, og deretter må du endre på treningsopplegget ditt som forårsaket betennelsen.

Hos veldig mange vil årsaken til inflammasjon (betennelse) skyldes feiltrening/dårlig teknikk, for høy belastning, intensitet over tid med for lite hvile etc. Fravær av trening som stimulerer grep- og underarmsstyrke kan også være aktuelt. Mikrotraumer vil forårsake en betennelsesreaksjon håndleddet ditt, og den eneste måten å få bukt med dette er hvile (og evt. litt medikamentell behandling).

La håndleddet hvile, og fra første smertefrie dag venter du 7 dager slik at kroppen rekker å ta seg av den akutte fasen av betennelsen, uten at du drar den opp i tide og utide. Så begynner du trening med gradvis treningsbelastning med de endringene du har kommet frem til.

For min egen del ble løsningen å slutte med wraps, samt reimer ved ryggtrening for å styrke grep go underarmer, samt at jeg måtte endre grep i benkpress. Vips så var 2 år med kroniske underarmsplager borte. Ikke sikkert det er løsningen for deg, men ett eksempel.

Lykke til!

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!