Skrevet av Emne: [Utrent] Vondt i hodet, på grensa til svimmel etter trening.  (Lest 9299 ganger)

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Heisann!

Må bare starte med at jeg har vært så dum som har røyket i 6 år, 5+1. Før jeg slutta etter 5 år så røyka jeg 20 rullings (Petterøyes 3) om dagen og av og til litt til. Så har jeg vært røykfri i 3 år før jeg begynte igjen og slutta nå for 2 mnd siden. Da slutta jeg bare uten noe som helst stress.

Problemet mitt nå er at jeg kanskje kjenner konsekvensene av det. Jeg har begynt "rolig" med en kjempehyggelig og flink PT på Elixia. I det siste, etter min trening #3 (eller 4?) så begynte jeg å få sykt vondt i hodet på høyre side av panna. Ren tortur om jeg skulle finne på å nyse eller hoste :p

I tillegg, så kjenner jeg meg småsvimmel. Det kjennes som at øyne mine begynner å skjele litt av seg selv, selvom jeg holder fokus helt greit og at blodtrykket faller (?).

Nå skal det sies at jeg er utrent og har røykskada lunger, men er det bare pga det og det er normalt, eller burde jeg være bekymret? Regner med at det går over etterhvert om det er normalt for en utrent person.

Er 26, mann, 183cm, 93 kg (gikk ned 2 kg på 2 uker).
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

31 visninger og ingen har noen erfaringer? Tongue
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Har vel egentlig ikke så mye smart å si, men det å bli svimmel er ganske normalt. Jeg blir til tider svimmel på treninga nesten uansett hva jeg gjør. mener også at jeg sleit litt med å få vondt i hode selv i førsten...

Min tips er bare å begynne litt rolig, i førsten går alt fremover nesten uansett så bruk tiden til å kjenne på kroppen, ta det med ro og få inn teknikker osv. Det vil du fort få igjen for Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Har vel egentlig ikke så mye smart å si, men det å bli svimmel er ganske normalt. Jeg blir til tider svimmel på treninga nesten uansett hva jeg gjør. mener også at jeg sleit litt med å få vondt i hode selv i førsten...

Min tips er bare å begynne litt rolig, i førsten går alt fremover nesten uansett så bruk tiden til å kjenne på kroppen, ta det med ro og få inn teknikker osv. Det vil du fort få igjen for Smiley

ok, godt å vite at det er hvertfall andre som har opplevd noe i samma gata.

Det er i grunn PTen som "kjører" meg, og man skulle tro at PTen vet hvordan å "sette igang" en utrent person? Eller bør jeg si ifra?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

ok, godt å vite at det er hvertfall andre som har opplevd noe i samma gata.

Det er i grunn PTen som "kjører" meg, og man skulle tro at PTen vet hvordan å "sette igang" en utrent person? Eller bør jeg si ifra?

Du bestemmer over deg selv, du bør si ifra. Veldig mange PTer har ikke peiling på hva de driver med dessverre... (ikke alle alså, men veldig mange)

Ta ting litt rolig men ikke gi deg er mitt beste tips Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Du bestemmer over deg selv, du bør si ifra. Veldig mange PTer har ikke peiling på hva de driver med dessverre... (ikke alle alså, men veldig mange)

Ta ting litt rolig men ikke gi deg er mitt beste tips Smiley

null planer om å gi meg, så det går fint Cheesy

Jeg får vel nevne det for henne neste gang jeg er der. Får se hva det blir til.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Kennyman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Om du svetter en del under trening kan det være at det at du ikke drikker nok vann rett og slett. Vet ikke hvor mye vann du drikker mens du trener og ellers om dagen men sørg vertfall for å få i deg nok væske. God pekepinn er farge på urinen, skal være lys og relativt luktfri.

Du har også gått ned 2 kg på to uker(som er veldig raskt), om du spiser veldig lite karbohydrater opplever noen at de får hodepine.

Vedvarer hodepinen over lengre periode ville jeg tatt kontakt med fastlegen, bare for å være sikker Smiley

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Veldig bra tips Smiley Jeg sliter til tider med migrene...og for meg er det et must og drikke jevnt under trening...det kan også være lurt og drikke et stort glass før og etter trening Smiley

Husker at jeg slet også med hode pine etter trening i starten, spesielt hvis jeg trente cardio, fikk både blodsmak i munn og hodepine..he he

Kan enda bli svimmel under trening altså, for min egen del går nok dette på at ved styrketrening er jeg dårlig til å fokusere på pusten "glemmer" å puste Wink

Det går nok over for deg også Smiley Å du har jo tatt steget i riktig rettning!! Masse lykke til  Cheesy



Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

tusen takk, tusen takk!

Ja, jeg er nok skyldig i å drikke lite, vil jeg tro. I løpet av dagen går det i 4-5-6 kopp kaffe og kun 1 glass vann, så når jeg tenker over det, så er det jo latterlig lite vann (i tillegg til at kaffe er vanndrivende).

Jeg sluker i meg "sykt" mye vann under og etter trening. Det går fort 2x 0.7L vann under trening (om jeg tar kardio i tillegg til styrketrening) og en 0.7L når jeg kommer hjem.

Skal ta det tipset til meg neste gang og drikke et stort glass vann FØR trening også og se hvordan det går. Vann og karbo. Men greia med carbs er at det er jo kcal det også, så det blir fort litt tøft å beregne kcal med tanke på all mat i.l.a. dagen + carbs for å kunne trene. Målet er å gå ned i vekt asap zulu uten å sulte, og ~1900 kcal BMR er ikke særlig å gå på i.l.a. en dag. Herre, tar jeg en proteinshake, så er vi raskt oppe i 230kcal.

Det er sykt vanskelig å balansere proteiner, carbs og samtidig telle kcals og sørge for å gå i underskudd hver dag. "FFFFFFFFFFFFFFFFCK"  Grin Jaja, jeg kommer meg gjennom det.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Kan anbefale Diett.no Smiley lag deg en gratis profil fyll inn hva du spiser/drikker å det blir regnet ut for deg.. Du kan regne ut hele dagen på forhånd så vet du hva du har og forholde deg til den dagen Cheesy pluss at det kan gi motivasjon Wink funker for meg hvertfal!!

Utlogget Ojive

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 542
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 542

Kult. Testet idag: drakk 1 "IKEA"-glass med vann før jeg dro ut til elixia. Svetta fortsatt like jævlig, men det er nok bare formen som er totalt skada. Jeg fikk ikke samme følelsen dog, ikke like svimmel og ikke like vondt i hodet (begge deler var "tålbare" idag).

M.a.o. : vann hjalp! Jeg klarte til og med mer idag enn jeg gjorde med PTen for en uke siden.
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114437

Tilskudd:
Dalblad's Whey Class+
BCAA Hardcore
Star Nutrition Gainer.
Star Nutrition Anabolic ZMA
ON's Casein

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

tusen takk, tusen takk!

Ja, jeg er nok skyldig i å drikke lite, vil jeg tro. I løpet av dagen går det i 4-5-6 kopp kaffe og kun 1 glass vann, så når jeg tenker over det, så er det jo latterlig lite vann (i tillegg til at kaffe er vanndrivende).


Well theres your problem ! Smiley Har nok endel å si ja, bare få i deg masse vann Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Kennyman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Godt å høre at det hjalp med vann. Drikker selv rundt 5 kopper kaffe hver dag, og legger merke til at på dager der jeg drikker mindre kaffe er jeg mindre tørst!

Startet på igjen med kreatin monohydrat for litt under 2 uker siden etter lengre opphold, har vært ufattelig tørst etter oppstarten så har f.eks tatt med vannflaska til senga og drikker en par glass vann når jeg går forbi springen. MEN det har gitt resultater, i dag lekte jeg med vektene på treninga og måtte både øke vektene og repitisjonene mer enn planlagt. Skal sies at jeg er svakere enn for 6 måneder siden pga slapp trening, men er sikker på at godt med mat og mye vann har hjulpet på Smiley

Lykke til videre med treninga, drikk litt mer vann ellers på dagen også!

Kenneth

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

du må drikke mye mer vann en 1.5liter under trening. Bare under trening drikker jeg 2-3liter, prøv å få i deg 4liter + RENT vann og se om du merker noen forskjell. og husk at muskler består av mye vann, så det å drikke masse vann vil gi deg økt styrke

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

...Og i tillegg til det andre skriver her: Hvis du svetter mye, så mister du også mye salt. Tap av salter i kroppen senker blodtrykket, og kan gjøre deg svimmel.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!